Gå til innhold

Får du betalt for kurs og møter på jobben??

Anbefalte innlegg

Vi skal ha kurs på jobben og får ikke ei krone....Jeg har 1,5 times kjøring hver vei og syns det er ille at jeg skal måtte betale for diesel og samtidig bruke opp en hel efta og kveld på jobb uten noe som helst i lønn....

Anonym poster: 2f69c626b3b59be31b094fd98fd958e0

Fortsetter under...

Dersom du jobber 100% og har vært på jobb den aktuelle dagen skal det betales overtid for kurset. Dersom du ikke fyller kravene til overtid i antall timer dag/uke skal kurset lønnes normalt, dog forutsett at du er pliktig å delta.

Har du fast lønn som inkluderer slike ting?

Jeg jobber i kommunen og om jeg skal på kurs langt borte får jeg ikke ekstra betalt. Men da er det gjerne på et hotell hvor vi får middag og kanskje overnatting.

Det kommer helt an på hva din stilling går ut på, hvilken stillingsprosent du har, og hva som står i kontrakten din.

Sjekk om i det du.

Anonym poster: 9299f4bdef8e5ac695c3e312d4f4fb81

Annonse

Jepp, får alltid betalt for alt. Både om kurset er i arbeidstid, eller utenom arbeidstid (får ikke overtid da), men mat og drikke er alltid inkludert etter arbeidstid, eventuelt også overnatting. Reisen er det også jobben som betaler, hvis det er lengre unna.

Og så betaler de selvsagt selve kurset for meg. Sist jeg var på kurs, var det på andre siden av landet, og jeg måtte ha fly og overnatting, og kurset kostet nærmere 100.000. Alt ble dekket, og jeg fikk lønn.

Anonym poster: 9e935ae2d9f6ee26c5a36a4696350f46

Jeg har 100% stilling og skal jobbe først ja, må reise rett fra jobb og på kurs...ingen mat eller noe på kurset...Og ja, en hel efta, det er mange timer det er snakk om UTEN lønn...Det er tross alt jobbrelatert!!

HI

Anonym poster: 2f69c626b3b59be31b094fd98fd958e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...