Gå til innhold

H&M og Cubus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er så galt med klær fra disse butikkene? Har 12 år på baken som mamma, og mine barn har alltid hatt mye "bliigklær" fra disse (tydeligvis) fæle butikkene!

De har mye fine farger, og H&M har en del motiver som ungene syns er kule. (jada jeg har lært her inne at barn ikke skal kles opp i harry klær med disney-motiver o.l, men heller kles opp som minivoksne i naturfargede drakter) Ullundertøyet fra Cubus holder fint gjennom minst en vinter, minstemann har ullbodyer fra der som han brukte sist vinter (var litt store da), og fint kan bruke ennå fordi de er så tøyelige.

Noen skriver at fasongen på billigklærne blir ødelagt etter en vask, men det har jeg til gode å oppleve. Klær fra Fixoni for eksempel er helt håpløse i passformen alt før de vaskes da (vet ikke om det er billig eller dyrt merke). "Skrapklærne" holder seg fint, og går i arv her i huset ihvertfall!

Skrevet

Helt enig!!!

Kjøper alle hverdagsklær på H&M, cubus og name it jeg! Veldig fornøyd med dem!

Kjøper heller billigere hverdagsklær og legger mer penger inn i yttertøy og sko :-)

Skrevet

Jeg kjøper også mesteparten av klærne til ungene hos h&m, cubus, lindex og kappahl. Synes de har god kvalitet, og er billige selvsagt. Helt perfekt for meg! Cubus kan jeg ikke bruke til babyen, for passformen passer ikke for han. Bodyene er ganske vide, så han kan nesten svømme i dem. Storebror derimot har det fint i sine cubus klær :)

Anonym poster: 3f76d445500a1176bcd4c82e6d7a0c31

Skrevet

Jeg blir provosert når jeg hører at billig klær fra Cubus og H&M ikke er godt nok.

Jenta på tre elsker å gå u kjole. Jeg tror at samtlige av kjolene hennes er fra disse butikkene.

Det verste jeg ser er barn kledd i voksenklær.

Anonym poster: 10f1c70770bc351db7b5f474eb5a56cd

Skrevet

Helt enig!!!

Kjøper alle hverdagsklær på H&M, cubus og name it jeg! Veldig fornøyd med dem!

Kjøper heller billigere hverdagsklær og legger mer penger inn i yttertøy og sko :-)

Godt vi ihvertfall er to! Jeg legger også mer i yttertøy (vi bor på et sted der vi ofte har lange perioder med -25--30 om vinteren, og mye regn vår og høst, så yttertøyet bør være av greit kvaliet) selv om jeg har til gode å kjøpe Reima-klær for etter en todelt dress (fått i gave) fikk jeg nok av det pga glidelås som røk altfor fort. Denne vinteren har vi litt forskjelligt yttertøy i heimen: Volcom, stormberg, skogstad og noe fra både Cubus og H&M, litt for al vær altså! Og alle ungene har vintersko fra Sorel.

Joggesko/tursko legger vi en del penger i, for vi går mye i fjellet sommerhalvåret. Eldstemann på 12 har hatt skikkelige fjellsko i noen år nå, og det skal jenta på 5 få i år, så sant jeg finner i størrelsen hennes.

Skrevet

Handler også mye på HM.

Syns noen ganger oftest gensere derfra ser fort utvasket ut men duger til bhg.

Klær fra Lindex og Kapphal er jeg godt fornøyd med.

Og name it. Handler aldri dyre klær som f.eks de fisefine butikkene hvor minstepris per plagg er over 300,-

Skrevet

Kun yttertøy bruker vi mer penger på ettersom det må tåle noen støyt.

Skrevet

Jeg handler vanlige klær nesten utelukkende på kjedebutikkene. Sko, jakker , dresser og luer og annet yttertøy legger jeg mye penger i.

Anonym poster: 1e85667ec21bc54db4594cafcc792e05

Skrevet

men det trenger ikke å være ENTEN HM eller cubus ELLER dyre upraktiske klær til barna..

jeg er en av de som handler mye klær til barna mine andre steder enn kjedebutikkene.. handler mye på nett, og merker som f.eks wheat, pomp de lux osv. Ikke dyre klær, men fine og gode barneklær.. ull handler jeg stort sett på sparkjøp!

Anonym poster: 471e5060ef2a097ced79a5fe80a2a983

Skrevet

H&M er kjempebra spør du meg! Kjøper mye klær der både til ungene og meg selv. Kvaliteten er mer enn god nok på det meste. Eneste er yttertøy, som jeg i likhet med mange andre her legger litt mer penger i.

Skrevet

Kle gjerne barna deres i HM/Cubus-klær, uinteressant for min del. Her i huset er det lite HM, og ikke noe Cubus.

Anonym poster: cd7ae3fac2f34541f577a27e02e59e9b

Skrevet

Jeg har ikke noe imot Cubus og hm.... Men jeg er uenig i hva dere mener er barneklær og voksenklær i miniatyr. Jeg synes at MYE av det de selger feks på hm er nettop voksenklær i miniatyr. Smale jeans med knapper og dill som ikke er behagelig, upraktiske klær i str 80, og miniskjørt og bikinier med paljetter til småjenter. Jeg kan gjerne kjøpe joggebukser, ull og bomullsgensre på Cubus, men jaggu har de mye voksenklær i miniatyr der også! Har til gode å handle klær utenom joggebukser til ettåringer på hm, og sorry, jeg er ikke spesielt fan av hello kitty eller spidermann til toåringer. Det skaper unødig klesfokus i bhg. Det betyr ikke at vi ikke bruker det om vi får i gave, men jeg kjøper det aldri selv.

Skrevet

Jeg misliker billigkjedene pga miljø og arbeidstaker profilen de har i ulandene hvor klærne produseres. Derfor kjøper jeg sjeldent eller aldri nytt tøy der.

Når det er sagt så bruker mine barn i hovedsak arvetøy på skole og i barnehagen. Mye av dette er kjøpt hos billigkjedene, og det er like holdbart som annet tøy. Eldste plaggene vi har fra HM er nå 9 år og brukt på 4 barn før uten å bli utslitt.

Tøyet er godt nok kvalitetsmessig, jeg velger bare å kjøpe nytt tøy av andre som tar seg bedre av sine arbeidere og miljøet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...