Gå til innhold

Jeg kastet en snøball på nabokatten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en rolig og kastrert mons som alltid har likt å vært mye ute, uansett vær. Ute i timesvis om gangen, flere ganger om dagen. Så har det flyttet inn noen nye naboer for et par mnd siden, med en sur ukastrert mons. Etter de flyttet inn, så har ikke vår katt hatt lyst til å være ute. Jeg har flere ganger sett denne nabokatten jage pusen vår. Så i dag, når jeg kom hjem fra jobb, så satt denne nabokatten på trappa vår og jeg husjet den vekk. Noen timer senere kom den tilbake, og jeg jaget den vekk igjen. Så skulle vår katt ut.. Nabokatten kom løpende mot katta vår og begynte å skulle sloss, og lå oppå pusen vår med klørne godt inn i ham. Jeg sto enda i døråpninga, så jeg fikk med meg dette, tok opp en snøball og kastet den på nabokatten! Ikke hardt eller noe.. Bare et forsiktig kast. Den løp av gårde med skrekk i øynene, og siden har jeg ikke sett den. Det her var i 15-tiden i dag.. Var jeg kanskje litt for slem nå? Har litt dårlig samvittighet.

Anonym poster: 845a53cc644613a6c12ab431e721cf4f

Skrevet

Vi hadde en nabokatt som banket kattungen vår, mannen kastet en sko på den. Aldri sett den igjen!

Like greit å gi de en liten støkk slik de holder seg unna!

Anonym poster: 34ba13dbba0d4a34a217101d27e58e8b

Skrevet

Først når jeg leste overskriften syns jeg det virket slemt,men etter å ha lest innlegget tenker jeg egentlig at katten muligens lærte noe :P

Skrevet

Sikkert like slem som jeg var med nabolagets slemme katt i sommer. Spyla den ned med hageslangen!!!

Ikke det snev av dårlig samvittighet i min kropp for det gitt når den slemme katta både banker opp og tisser på min uskyldige hunn kattepus!!

Skrevet

Takk for svar:) Det lettet veldig på samvittigheten min. Bruker ikke å kaste snøballer på nabokattene, men jeg følte nesten jeg måtte hjelpe "ungen" min.. Så kom den dårlige samvittheten inn i bildet, så det var godt å se at det er flere enn meg som har jaget unna katter:) HI

Skrevet

Jeg kastet naboens katt ned fra bordet,tror også jeg kastet vann på den en gang.Katten var et mareritt!!!om sommeren kunne vi ikke lufte og ha dører åpne,da va den inne på 1 sek.hoppte opp på uteborden når vi skulle spise.Var alltid i vår hage gggggrrrr.

Katten ble påkjørt,ble ikke så veldig lei meg da nei.

Skrevet

Her plaget en nabokatt vår hund(!!) en periode i fjor sommer (gikk inn i vår hage gang på gang, mens hunden var ute) , og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor:-/ hunden vår er som hunder flest, nysgjerrig! Men har aldri hatt noe stor interesse for katter:-/

gikk bra da, og jeg fikk tilslutt jagd katten unna..:)

Skrevet

Hadde snakket med naboen din jeg og bedt dem være snill å kastrere den! Ser for meg at det blir fryktelig utrivelig i lengden med den ukastrerte katten og deres, markering (som stinker av hannkatter) og den aller største grunnen er jo alle kattekullene den kan stelle til!!

Skrevet

Hadde snakket med naboen din jeg og bedt dem være snill å kastrere den! Ser for meg at det blir fryktelig utrivelig i lengden med den ukastrerte katten og deres, markering (som stinker av hannkatter) og den aller største grunnen er jo alle kattekullene den kan stelle til!!

Har foreslått det, men de er sånne som er i mot kastrering med mindre det er en medisinsk grunn til det. Sære folk.

Skrevet

Har foreslått det, men de er sånne som er i mot kastrering med mindre det er en medisinsk grunn til det. Sære folk.

Hmmm, tror jeg hadde vært truendes til å ta den med til veterinæren selv en dag og spandert festlighetene. Det er et stort problem med alle de uønskede kattene vi har her i landet! Hannkatter har en tendens til å bli borte over flere dager så at den var borte litt er det ingen som kunne reagert på. Nei, skal vel ikke oppfordre folk til å begå overgrep mot andres katter :P

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det må da gå på helsa løs å få snøballer og der som verre er kasta etter seg?

Du får forklare at kastrering er et forebyggende.

Skrevet

Vi kaster/spyler vann på vi :)

Synes ikke du har vært for slem...

Gjest Gullguttene
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet, jeg gjør det mot nabounga hele tida!

Skrevet

Når katter dukker opp på eiendomen vår, kaster vi vann på dem. Også når det er -20 ute.

Anonym poster: 12e12a610439953fa1123c2d72b10747

Skrevet

Du gjorde det jo for å beskytte din egen katt, ikke slemt i det hele tatt. Hadde du gjort det for moro hadde det vært slemt.

Anonym poster: 3907e5c71867f3f93ac8aded6564d496

Skrevet

Vi har en rolig og kastrert mons som alltid har likt å vært mye ute, uansett vær. Ute i timesvis om gangen, flere ganger om dagen. Så har det flyttet inn noen nye naboer for et par mnd siden, med en sur ukastrert mons. Etter de flyttet inn, så har ikke vår katt hatt lyst til å være ute. Jeg har flere ganger sett denne nabokatten jage pusen vår. Så i dag, når jeg kom hjem fra jobb, så satt denne nabokatten på trappa vår og jeg husjet den vekk. Noen timer senere kom den tilbake, og jeg jaget den vekk igjen. Så skulle vår katt ut.. Nabokatten kom løpende mot katta vår og begynte å skulle sloss, og lå oppå pusen vår med klørne godt inn i ham. Jeg sto enda i døråpninga, så jeg fikk med meg dette, tok opp en snøball og kastet den på nabokatten! Ikke hardt eller noe.. Bare et forsiktig kast. Den løp av gårde med skrekk i øynene, og siden har jeg ikke sett den. Det her var i 15-tiden i dag.. Var jeg kanskje litt for slem nå? Har litt dårlig samvittighet.

Ja, nå var jeg full fart på vei til å skrive at det var slemt gjort!

Men slik du beskriver situasjonen syns jeg ikke det var så ille likevel - du måtte jo forsvare din egen pus. Kanskje den andre holder seg unna heretter.

Anonym poster: 60839df828b8844b9d4aa2c67e08125b

Skrevet

Mons? Er det et slags universelt navn på alle katter? :P

Anonym poster: a1d838a3969a2c078ffcaf9ed5b14bcb

Skrevet

Når katter dukker opp på eiendomen vår, kaster vi vann på dem. Også når det er -20 ute.

Anonym poster: 12e12a610439953fa1123c2d72b10747

Sympatisk... Om katten fryser ihjel er liksom ikke så farlig?

HI: Så lenge du ikke kastet en isklump alt du maktet så har du nok ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Har kastet vann på slemme katter rundt her før, men IKKE på vinteren. Da går man over til mishandling.

Skrevet

Mons? Er det et slags universelt navn på alle katter? :P

Anonym poster: a1d838a3969a2c078ffcaf9ed5b14bcb

Bare på ukastrerte hankatter... De er "monser" der jeg kommer fra (ikke HI)

Anonym poster: 0bc385f9411fd1f86f396385e5346c91

Gjest sussie77
Skrevet

Du er jo ikke slem når du beskytter din egen katt. Her har jeg faktisk kastet vann etter en slem katt som skulle angripe katten min. Dette var på sommeren da, hadde jo ikke gjort det hvis det var kaldt. og ikke traff jeg heller. men han løp avgårde..

Skrevet

Syns ikke dette er problematisk, har selv gjort det. Men ville ikke kastet noe som kunne skadet den. En nabo kastet en vedkubbe etter min katt (visste ikke at jeg var der), da ble jeg sint!

Anonym poster: 224fd6f9eb94bbd661d51cc1fe0ac6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...