Gå til innhold

Kreta eller Rhodos i juli med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil.. Han hørt fra noen at det er masse mygg på Rhodos, stemmer dette? Og hvor er det finest?

Anonym poster: 110151bafc884293ca3ae642f92dd71b

Fortsetter under...

Skrevet

For varmt på Kreta. På Rhodos er det alltid litt vinf og ikke så varmt, men ville unngått juli uansett.

Anonym poster: cbad8adf6b86663ae9827515026212ed

Skrevet

Likte ingen av de stedene, men så liker jeg å shoppe da.

Var på Rhodos i august, altfor varmt. De med små barn satt inne med aircondition på full guffe hele dagen, så dem ikke ved bassenget. Aldri mer.

Anonym poster: 284e33e5ab2c3414f88d79aaab13c702

Skrevet

Mygg kan jeg ikke huske at det var, men det jeg derimot husker godt fra Rhodos var alle trappene!

Veldig fint, men absolutt ikke anbefalt hvis man har små barn som sitter i vogn eller som ikke går så mye i trapper. Vi måtte bære vogna overalt, var tungvindt!

Men om barna er store blir det bra, deilig strand og helt fantastisk mat :)

Skrevet

Nei og nei. Skal dere dit med små barn er det juni og september som gjelder. Ikke bare er det varmt, det er også overcrowded siden hele Europa har sommerferie da.

Om dere MÅ reise i juli ville jeg hellere reist til Kanariøyene, Sørengland eller noe tilsvarende temperaturmessig.

Anonym poster: d8ef6b3938ea5467abe1f386fb24a561

Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg ville valgt et annet tidspunkt - veeeeldig varmt der i juli. Jeg er enig med damen over som forelår juni og september. Sør-England kan være et flott alternativ til "syden", ellers er det mange fine badebyer med fantastiske strender i Nord-Tyskland - både på vestkysten og østkysten.

Annonse

Skrevet

Oi da, da får jeg kanskje revurdere hele opplegget. Kan jeg få noen spesifikke tips ang sør- England? HI

Skrevet

Og der var jeg ikke anonym, men det gjør jo ikke noe;)

Skrevet

Oi da, da får jeg kanskje revurdere hele opplegget. Kan jeg få noen spesifikke tips ang sør- England? HI

Har hørt mye bra om Brighton - ellers sverger jeg til badebyene på nordvestkysten av Tyskland. (Tyskland er bra!! Pent og rent, hyggelige mennesker, orden og struktur, god mat, bra service, god tilrettelegging for småbarnsfamilier og greit med språket - "alle" lærte seg engelsk i.f.m. fotball-VM ellers kommer man langt med skoletysk)
Skrevet

Vi var på Mallorca i begynnelsen av august i fjor. Det var det veldig fint for akkurat når det ble trykkende varmt kom det en deilig sjøbris. Så da var d levelig. Hadde det kjempe flott : )

Skrevet

Vi stortrivdes på rhodos. Merket ikke noe til myggen. Skal til kreta i år. Hvis du er på jakt etter varme, sol og bad så er nok både rhodos og kreta midt i blinken.

Anonym poster: 425172abb8be10afeb0df22af936b206

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor varmt er det siden det er for varmt? Ikke for å blande meg, men er på leit selv ;)

Annonse

Skrevet

Spesifik badeby i Tyskland ?

Büsum er den ultimate badebyen. Kjempekoselig med et fantastisk strandanlegg som ferdigstilles denne sommeren og det er også mange fine byer omkring. Mange flotte feriehus og leiligheter til leie, hyggelige spisesteder og cafeer. Dette er en liten og sjarmerende by. Andre fine byer i området er Husum, Heide, Friedrichstadt, St.Peder Ording og Schleswig. Man kan også dra ut til Die Halligen (De Nordfrisiske Øyer) - også med flotte bademuligheter og nydelig natur. Det er greit å komme seg til dette området også. Man kan f.eks. ta ferge med bil til Kiel også suser man ned på en formiddag. Ferge til Fredrikshavn går også an.

Se http://www.schleswig-holstein.de/Portal/EN/Portal_node.html

siden er på engelsk :)

Skrevet

Takk! Vet du hva strandanlegget heter? Fant det ikke på siden.. Det var hotell på standen du mente ?

Skrevet

For varmt er 35+ i skyggen. Helt vanlig med 38-39 grader på Kreta i juli. SLITSOMT!

Vi var på Rhodos i juni i for og da var det rundt 30 grader og det var varmt nok :)

Anonym poster: cbad8adf6b86663ae9827515026212ed

Skrevet

Takk! Vet du hva strandanlegget heter? Fant det ikke på siden.. Det var hotell på standen du mente ?

se http://www.booking.com/city/de/busum.no.html?aid=310020;label=busum-SprV0KxqIo1G4eoww0pJwAS7611777246:pl:ta:p150:p2:ac:ap1t1:neg;ws=&gclid=CMuaj-Xri7UCFUh2cAodMXUApw

Dette er en bitteliten by og man kan gå seg til rette. De fleste hoteller ligger i umiddelbar nærhet til stranden. Hvis du ser på bildet øverst på nettsiden ser du en hvit bygning. Dette er et innendørs badeland. Anlegget som kalles "Perlebukten" ligger ca.10 minutters gange derfra. Men, det er "strandkurver" og dusjer langs hele vannlinjen og man kan jumpe i sjøen hvor som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...