Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er det? Ble det i 2008, fødte til termin i 2009 uten ekstra oppfølging og trodde ikke det var nødvendig. Hos jm idag ble hun nærmest sjokkert over at jeg ikke har blitt henvist til mer oppfølging.. Noen med lignende erfaring? Skal til gyn imorgen igjennom ul - og skal da høre mer med henne, for jeg ble neste stresset da jm sa dette hadde hadde vært vanlig i alle 13 årene hun hadde vært jm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det er laserkonisert du mener. Jeg er det, for mange år siden. Har født noen dager over termin med begge mine og har ingen bekymringer ifht dette nå som jeg går gravid med nr 3. Min jordmor og lege har visst om dette, og ingen har sagt jeg trenger ekstra oppfølging.

Dersom du ikke fikk beskjed om økt risiko ved inngrepet, så har du sikkert fjernet så lite vev, at det er helt ufarlig.

Skrevet

Det er nettopp det jeg ikke skjønner! Jm var sååå sjokkert over jeg at ikke fikk ekstra oppfølging. Uten å spørre om det var mye som var blitt fjernet! Og predikerte videre om at det var heeeelt normalt å vil fulgt opp tettere med målinger. Rart hun var såååå på - uten å vite noen ting om inngrepet jeg hadde. Verken gyn min son oppdaget celleforandringen eller sykehuset jeg innførte inngrepet på og fødte på, har sagt noe om at jeg trenger videre/mer oppfølging.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det varierer fra person til person. Hos meg har de ved rutine-ul konstatert at livmormunnen har fin lengde fremdeles, og satt meg opp på en ekstra sjekk lengre ut i svangerskapet. Hos andre, med kortere livmormunn er det jo logisk at de bør sjekkes flere ganger, for å være sikker på at belastningen ikke blir for stor/sjekke om de må sette i gang forebyggende tiltak.

Skrevet

Jeg ble konisert bare et par uker før jeg ble gravid. Fikk time til en ultralyd for å sjekke livmorhalsen, og den var lang og lukket. Gynekolog mente da at jeg ikke trenger mer oppfølging, da dette stort sett er uproblematisk. Det gjelder helt sikkert deg også, siden du fødte til termin sist.

Skrevet

Etter kontroll hos gyn idag, målte de meg til 6 cm og det er først ved 4 man blir bekymret ifølge gyn. Så ingen problem! Bare irritert på JM som gjorde meg så stresset unødig..

Skrevet

Jeg ble konisiert i 2009, men fikk beskjed av både lege og jordmor at jeg ikke trengte ekstra oppfølging Pga dette. Fødte 10 dager før termin i 2011, og spent på når neste mann kommer.. 35 dager igjen til termin.

Jeg er temmelig sikker på at de bare tok en veldig liten del hos meg.. Å bekymrer meg ikke.

Skrevet

Så lenge de ikke sier noe så regner man med at alt er ok og man ikke trenger mer oppfølging. Derfor ble jeg paff av JM som gikk så hardt ut. Heldigvis ingen fare og ingen behov for ekstra kontroller grunner dette.mbea: lykke til med innspurten :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Kan jeg spørre hva conisert er og hvorfor det gjøres?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Kan jeg spørre hva conisert er og hvorfor det gjøres?

Canisert!

Skrevet

Hi mener nok konisert - her er forklaring på hva det er:

http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/konisering-5444.html

Jeg er ikke konisert, men min søster ble det under graviditeten, i uke 30. Det gikk fint, og hun fødte normalt til termin. Neste fødsel ble derimot verre, pga arrvev ble det ikke skikkelig åpning, så det endte med keisersnitt.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hi mener nok konisert - her er forklaring på hva det er:

http://nhi.no/sykdom...ering-5444.html

Jeg er ikke konisert, men min søster ble det under graviditeten, i uke 30. Det gikk fint, og hun fødte normalt til termin. Neste fødsel ble derimot verre, pga arrvev ble det ikke skikkelig åpning, så det endte med keisersnitt.

Takk for svar, da har jeg lest meg opp på det! ;)

Høres skummelt ut med celleforandringer og konisering under graviditeten, men jammen godt det gikk bra med din søster.

Man får være glad så lenge man slipper dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...