Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #26 Skrevet 28. januar 2013 Ja, det er sant. det er også slik at gutter ikke forteller om det, men holder det inni seg Men hvorfor? Det er vel gjort noen undersøkelser på hvorfor gutter tier mer enn jenter? I kirka mi var det en mann som begikk overgrep mot gutter som tilhørte kirken...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #27 Skrevet 28. januar 2013 Vær også oppmerksom på at det er en stor andel kvinner som begår overgrep mot barn. Mørketallene på dette er store. Og så er det også mange barn som begår overgrep mot andre barn, også med store mørketall. Her er forresten en rystende artikkel om det siste; http://www.dagbladet.no/2012/09/27/magasinet/seksuelle_overgrep/barn/overgrep/behandlingsmetoder/23609701/ Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #28 Skrevet 28. januar 2013 Vær også oppmerksom på at det er en stor andel kvinner som begår overgrep mot barn. Mørketallene på dette er store. Og så er det også mange barn som begår overgrep mot andre barn, også med store mørketall. Her er forresten en rystende artikkel om det siste; http://www.dagbladet.no/2012/09/27/magasinet/seksuelle_overgrep/barn/overgrep/behandlingsmetoder/23609701/ Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861 Nei sånt kan jeg ikke lese. Får ikke sove, får angst osv... Så leser ikke om sånne ting på nett eller andre steder
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #29 Skrevet 28. januar 2013 HI: Hvorfor tror du/er du redd for att du selv har blitt utsatt? Jeg spør fordi jeg tenker det samme selv...... Har en onkel som har misbrukt minst 2 søskenbarn av meg. Jeg sliter med angst i dag og har konstant klump i magen som aldri slipper taket. Hatt dette i 10 år, men har ikke helt funnet ut hvorfor ennå...selv om jeg vet att mye av det er pga oppveksten, Men er liiiivredd for att det plutselig skal dukke opp minner om att noe har skjedd meg når jeg var liten.... Anonym poster: e227202da0718ca917d616ea86f3ef29
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #30 Skrevet 28. januar 2013 Vær også oppmerksom på at det er en stor andel kvinner som begår overgrep mot barn. Mørketallene på dette er store. Og så er det også mange barn som begår overgrep mot andre barn, også med store mørketall. Her er forresten en rystende artikkel om det siste; http://www.dagbladet...toder/23609701/ Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861 Nei sånt kan jeg ikke lese. Får ikke sove, får angst osv... Så leser ikke om sånne ting på nett eller andre steder Det handler mest om barn som har begått overgrep mot andre barn, utbredelsen av dette og hva slags oppfølging de får. Og det er nyttig å lese den, selv om den er ubehagelig. Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #31 Skrevet 28. januar 2013 Vær også oppmerksom på at det er en stor andel kvinner som begår overgrep mot barn. Mørketallene på dette er store. Og så er det også mange barn som begår overgrep mot andre barn, også med store mørketall. Her er forresten en rystende artikkel om det siste; http://www.dagbladet...toder/23609701/ Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861 Nei sånt kan jeg ikke lese. Får ikke sove, får angst osv... Så leser ikke om sånne ting på nett eller andre steder Det handler mest om barn som har begått overgrep mot andre barn, utbredelsen av dette og hva slags oppfølging de får. Og det er nyttig å lese den, selv om den er ubehagelig. Anonym poster: 78a3ea175cdbe6359b3c8beecf0ef861 Å nei. Jeg leste den:/ Fy faen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #32 Skrevet 28. januar 2013 Man kan aldri beskytte barna helt for overgrep, men når de er så store at man kan snakke med dem, kan man snakke om grenser. At man selv kan bestemme over kroppen sin, og at ingen skal ta dem på private steder eller på måter de ikke liker. Og at da må man si fra til foreldrene sine, selv om den som gjør det har sagt at noe fælt skal skje. Anonym poster: 7631d35705bf01e8c4a5c46efb5b0381
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #33 Skrevet 28. januar 2013 HI: Hvorfor tror du/er du redd for att du selv har blitt utsatt? Jeg spør fordi jeg tenker det samme selv...... Har en onkel som har misbrukt minst 2 søskenbarn av meg. Jeg sliter med angst i dag og har konstant klump i magen som aldri slipper taket. Hatt dette i 10 år, men har ikke helt funnet ut hvorfor ennå...selv om jeg vet att mye av det er pga oppveksten, Men er liiiivredd for att det plutselig skal dukke opp minner om att noe har skjedd meg når jeg var liten.... Anonym poster: e227202da0718ca917d616ea86f3ef29 Hvor skal jeg begynne? Glemte jo anonymknappen og er jo litt for sent med den nå:-/ Jo det har seg sånn at jeg er fosterbarn og kom til min "ekte" familie da jeg var litt før skolealder. Det skjedde aldri noe i familien jeg kom til og som fortsatt er min familie. Det startet med at jeg drømte etter jeg ble gravid første gang om at pappa(fosterfar) misbrukte meg. Og det vet jeg aldri har skjedd... Så tenkte ikke mer over det... Så begynte jeg å få ekstrem angst for å selv bli pedofil. Uten at jeg skjønte det heller... Så fikk jeg angst for alt mulig, for nakne barn, menn, sex osv. Bare ballet på seg i hytt og pine etter første barn. Så kom det i perioder flashbacks av forskjellige situasjoner som jeg ikke skjønte noe av heller. Men ble svett av de, klarte ikke puste osv... Mye fysisk og endel små minner. Klarer ikke forklare bedre enn dette desverre. Men begynte hos psykolog og han skjønte jo fort at alle disse symptomene måtte være pga overgrep... Og når man plusser på masse annet fra ungdomstid og oppvekst så ble det jo ganske enkelt å forstå at jeg ble misbrukt når jeg var liten. Antageligvis hele veien fram til jeg kom til familien jeg har blitt hos... Sliter fortsatt veldig men har funnet en veldig bra privat psykolog...Ble rotete dette... Håper du skjønte noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå