Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #26 Skrevet 28. januar 2013 Som en klok tysker en gang sa: "Die Religion ist das Opium des Volkes". Jeg er i aller høyeste grad tilhenger at av toleranse og at man skal respektere mennesker uavhengig religiøs overbevisning, men jeg sliter skikkelig med å ta en sekt som mener at jorden er 6000 år gammel og mener at dinosauserskjeletter er plassert på jorden av Gud for å teste menneskenes tro å alvor. Anonym poster: 0a50e06c2c5678350c7122e55a784377
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #27 Skrevet 28. januar 2013 Håper ikke dere nå tror at slik oppførsel er greit for Jehovas Vitner. Som faren hans opptrådde. For det er alt annet enn greit. An voldtar ikke sin kone når hun ikke vil ha sex. Ingen som kjenner bibelen godt og lever etter dens retningsinjer synes det er greit å gjøre. "ær din hustru". Jeg vet at Jehovas vitner hvertfall mener at det er på sin plass å slå barna visst de er ulydige eller frekke mot foreldrene. Det har jeg selv opplevd gjennom hele barndommen,så den religionen der har jeg ingen ting til overs for :S Anonym poster: 1cd724e7a13138be07d39821a46d3e9b Akkurat det med å tukte barna med bibelen (eller en hvilken som helst religiøs skrift) i hånd er vel ikke spesielt for hverken JV, pinsemenighetene eller noen andre, men kan være et generelt problem for dem som er ekstremister. Helt uavhengig av religion. Bare se til alt av andre sekter, til islam, til andre. Mannlig dominans kombinert med ekstrem religion sammen med ustabil psyke er sjeldent noen god kombo, uansett hvilken religion man tilhører. Anonym poster: 8691c0f580eaefede91ade9ef0331054
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2013 #28 Skrevet 28. januar 2013 Som en klok tysker en gang sa: "Die Religion ist das Opium des Volkes". Jeg er i aller høyeste grad tilhenger at av toleranse og at man skal respektere mennesker uavhengig religiøs overbevisning. Jeg sliter likevel skikkelig med å ta en sekt, som mener at jorden er 6000 år gammel og som mener at dinosauserskjeletter er plassert på jorden av Gud for å teste menneskenes tro, på alvor. Sliter også med den "vi skal arve jorden etter dommedag"-tanken. Det får da være måte på til å bomme på datoen mange ganger.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #29 Skrevet 28. januar 2013 For en motbydelig språkbruk. Gidder ikke engang fullføre. Om man skal skrive noe slikt, så får man iallefall sørge for høyt nivå på det språkelige, dette ble bare patetisk. Anonym poster: f50202f7423b01bd4dfc507e8eae6ba2 Motbydelig språkbruk??????? Hva i alle dager mener du? Anonym poster: dd56592ba6b7f49dfa4e9af84a76e138
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. januar 2013 #30 Skrevet 28. januar 2013 Som en klok tysker en gang sa: "Die Religion ist das Opium des Volkes". Jeg er i aller høyeste grad tilhenger at av toleranse og at man skal respektere mennesker uavhengig religiøs overbevisning. Jeg sliter likevel skikkelig med å ta en sekt, som mener at jorden er 6000 år gammel og som mener at dinosauserskjeletter er plassert på jorden av Gud for å teste menneskenes tro, på alvor. Sliter også med den "vi skal arve jorden etter dommedag"-tanken. Det får da være måte på til å bomme på datoen mange ganger. Vi har da aldri satt noen dato for dommedag?? Det står i bibelen "om den tid og den time vet ingen". Vi vet ikke når enden vil komme. Hvordan kan vi bomme på noe vi ikke har sagt? Ærlig talt. Har du aldri gjort en feil i ditt liv? Slutt å ta alle under en kam...
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2013 #31 Skrevet 28. januar 2013 Som en klok tysker en gang sa: "Die Religion ist das Opium des Volkes". Jeg er i aller høyeste grad tilhenger at av toleranse og at man skal respektere mennesker uavhengig religiøs overbevisning. Jeg sliter likevel skikkelig med å ta en sekt, som mener at jorden er 6000 år gammel og som mener at dinosauserskjeletter er plassert på jorden av Gud for å teste menneskenes tro, på alvor. Sliter også med den "vi skal arve jorden etter dommedag"-tanken. Det får da være måte på til å bomme på datoen mange ganger. Vi har da aldri satt noen dato for dommedag?? Det står i bibelen "om den tid og den time vet ingen". Vi vet ikke når enden vil komme. Hvordan kan vi bomme på noe vi ikke har sagt? Ærlig talt. Har du aldri gjort en feil i ditt liv? Slutt å ta alle under en kam... Da her jeg misforstått. Jeg var sikker på at den ble forutsett av JV i bl.a. 1914, 1925, 1954 og 1975. My bad
Tante_Esel Skrevet 28. januar 2013 #32 Skrevet 28. januar 2013 nå trillet faktisk tårene mine.... ble veldig glad for den trygge oppveksten jeg selv har hatt!
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. januar 2013 #33 Skrevet 28. januar 2013 Som en klok tysker en gang sa: "Die Religion ist das Opium des Volkes". Jeg er i aller høyeste grad tilhenger at av toleranse og at man skal respektere mennesker uavhengig religiøs overbevisning. Jeg sliter likevel skikkelig med å ta en sekt, som mener at jorden er 6000 år gammel og som mener at dinosauserskjeletter er plassert på jorden av Gud for å teste menneskenes tro, på alvor. Sliter også med den "vi skal arve jorden etter dommedag"-tanken. Det får da være måte på til å bomme på datoen mange ganger. Vi har da aldri satt noen dato for dommedag?? Det står i bibelen "om den tid og den time vet ingen". Vi vet ikke når enden vil komme. Hvordan kan vi bomme på noe vi ikke har sagt? Ærlig talt. Har du aldri gjort en feil i ditt liv? Slutt å ta alle under en kam... Da her jeg misforstått. Jeg var sikker på at den ble forutsett av JV i bl.a. 1914, 1925, 1954 og 1975. My bad Det kan være du har rett. Jeg vet at Jehovas Vitner trodde en gang på 70 tallet at enden ville komme. Men vi tok feil. Jehovas Vitner nå til dags mener at bibelen sier at vi ikke skal vite det. Jeg beklager mitt bastante svar tidligere. Burde sjekket fakta før jeg angriper noen. Blir bare litt lei av alle misforståelser og rykter som er ute og går blant folk.
fiolregn Skrevet 28. januar 2013 #34 Skrevet 28. januar 2013 Skyld på mennesket, ikke religionen. Dessuten ødelegger språket mye av teksten. Den hadde blitt så uendelig mye sterkere uten å måtte bruke så mange stygge ord.
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2013 #35 Skrevet 28. januar 2013 (endret) For en gang skyld er jeg ikke så opptatt av det språklige. Jeg merker at jeg blir veldig nysgjerrig her ... Fiolregn: Mener du å si at religion ikke er et menneskeskapt fenomen?? Sillyfilly: Takk for svar Jeg mente ikke å være nesevis, men det er en hel masse ting jeg ikke får til å henge på greip hvis man ser på religion i et vitenskaplig og historisk perspektiv (gjelder alle religioner). Eksempelvis lurer jeg veldig dette med beregning av jordklodens alder i tilknytning til bruk av Karbon 14 Vi blir alle farget av miljøet vi vokser opp i. Jeg kommer fra et hjem hvor vi regner oss som ateister. Vi tror på menneskets fornuft og støtter oss til vitenskapen. I min verden er bibelen en samling gode historier, kirkegang er tradisjon og Endret 28. januar 2013 av MammantilNurket
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2013 #36 Skrevet 28. januar 2013 ... det legges ikke noe mer i dette.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2013 #37 Skrevet 29. januar 2013 Noe sier meg at denne mannen hadde vært en like stor jævel om han hadde vært aldri så mye ateist- eller hva som helst annet.
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #38 Skrevet 29. januar 2013 Det kan være, men religion kan i en gitt situasjon fungere som et effektivt verktøy for psykopater.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #39 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #40 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7 Hvordan i alle dager tenker du at det skal la seg gjennomføre?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #41 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7 Hvordan i alle dager tenker du at det skal la seg gjennomføre? Det vil bli forbudt av myndighetene. Religion vil så klart bli utført i det skjulte, men like fullt være forbudt. Anonym poster: 9880a2f728bdc76b3ad32d17b33828d3
Gjest Siklerotte Skrevet 29. januar 2013 #42 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7 Hvordan i alle dager tenker du at det skal la seg gjennomføre? Det vil bli forbudt av myndighetene. Religion vil så klart bli utført i det skjulte, men like fullt være forbudt. Anonym poster: 9880a2f728bdc76b3ad32d17b33828d3 Det høres ut som en gjennomtenkt plan.
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #43 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7 Hvordan i alle dager tenker du at det skal la seg gjennomføre? Det vil bli forbudt av myndighetene. Religion vil så klart bli utført i det skjulte, men like fullt være forbudt. Anonym poster: 9880a2f728bdc76b3ad32d17b33828d3 Det høres ut som en gjennomtenkt plan. Jeg vurderte å svare på dette, men kjenner at jeg ikke gidder.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #44 Skrevet 29. januar 2013 All religion burde vært avskaffet spør du meg. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7 Hvordan i alle dager tenker du at det skal la seg gjennomføre? Nei, jeg bare sier det. Har ikke noen plan for hvordan det burde gjennomføres. Anonym poster: 8c62128166d58135aed159fcbe30b7e7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. januar 2013 #45 Skrevet 29. januar 2013 det er da ikke vanskelig, vi gjør som når Norge skulle kristnes, vi bare dreper alle religiøse!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 29. januar 2013 #46 Skrevet 29. januar 2013 det er da ikke vanskelig, vi gjør som når Norge skulle kristnes, vi bare dreper alle religiøse! Ikke glem at vi etterpå sitter på vår høye hest i furore over hvordan andre religiøse tilhengere oppfører seg mot ikke-troende...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. januar 2013 #47 Skrevet 29. januar 2013 det er da ikke vanskelig, vi gjør som når Norge skulle kristnes, vi bare dreper alle religiøse! Ikke glem at vi etterpå sitter på vår høye hest i furore over hvordan andre religiøse tilhengere oppfører seg mot ikke-troende... Neida, vi dreper jo de også.
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #48 Skrevet 29. januar 2013 det er da ikke vanskelig, vi gjør som når Norge skulle kristnes, vi bare dreper alle religiøse! Ikke glem at vi etterpå sitter på vår høye hest i furore over hvordan andre religiøse tilhengere oppfører seg mot ikke-troende... Kan også hente inspirasjon fra Talibans strategier Men helt alvorlig. Fundamentalisme, uansett form, er ikke bra for menneskeheten. Jeg tenker at om folk ønsker å tro på spagettimonsteret, Shiva, Påskeharen, Jesusbarnet eller Tannfeen må det være opp til dem, men jeg mener at de skal kunne begrunne hvorfor de tror som det gjør. Hvorfor de eksempelvis mener at det er legitimt å tro at jorda er 6000 år gammel, hvordan de kan avvise evolusjonsteorien, hvordan det kan være i mot "Guds vilje" å redde liv med blodoverføring, hvordan jødene kan ha oppholdt seg i Egypt og angivelig skal ha traske rundt i ørkenen i en årrekke uten å etterlate seg et eneste srkeologisk spor etc.etc. Bare lurer jeg, altså
mrsrogaland. Skrevet 29. januar 2013 #49 Skrevet 29. januar 2013 Skyld på mennesket, ikke religionen. Dessuten ødelegger språket mye av teksten. Den hadde blitt så uendelig mye sterkere uten å måtte bruke så mange stygge ord. Jeg er faktisk uenig. Denne teksten er ærlig, viktig og sterk. Tror ikke den er skrevet for å gripe flest mulig mennesker eller please noen andre. Jeg syntes budskapet kommer fram på en veldig god måte, og faktisk enda bedre med de stygge ordene. Det er ærlig og usensurert.
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #50 Skrevet 29. januar 2013 Det var ikke det jeg sa. Skyld på mennesket, altså faren. Religion er såklart menneskeskapt. Men Gud kan ikke ta skylden for alle syke mennesker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå