MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #51 Skrevet 29. januar 2013 Yes!! Nå begynner denne diskusjonen å bli bra Jeg forstår argumentet ditt, Fiolregn, og er med på logikken din ... men er ikke Gud allmektig, da?
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #52 Skrevet 29. januar 2013 Det var ikke det jeg sa. Skyld på mennesket, altså faren. Religion er såklart menneskeskapt. Men Gud kan ikke ta skylden for alle syke mennesker... I og med at jeg er ateist, så er jeg enig; gud kan ikke ta skylden, siden han ikke eksisterer. Ergo er det mennesket sin skyld, de som har skapt religion. For meg er det stort sett noe folk har å støtte seg på, noe som så klart er bra for de som finner styrke i den slags. Men det er ikke til å stikke under en stol at mye av det drittet som har skjedd i verdens historie er pga religion, og fanatiske religiøse som mener de har handlet rett i følge sin tro. Jeg respekterer folks tro og religion, så lenge den holdes på et visst nivå. Et at mine favorittsitater er "å ha en tro er som å ha en kuk. Det er greit å ha en og å være stolt over den, så lenge du ikke prøver å dytte den nedi halsen min".
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #53 Skrevet 29. januar 2013 Jo, Gud er allmektig. :-) Jeg synes det argumentet som går på all dævelskapen religion har forårsaket funker like godt andre vei: alt pisset kommunismen og marxismen har ført til, som er basert på ateisme. :-) det har skjedd mye fælt i religionens navn men det hadde da vitterlig vært det samme uten religion :-P
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #54 Skrevet 29. januar 2013 Jo, Gud er allmektig. :-) Jeg synes det argumentet som går på all dævelskapen religion har forårsaket funker like godt andre vei: alt pisset kommunismen og marxismen har ført til, som er basert på ateisme. :-) det har skjedd mye fælt i religionens navn men det hadde da vitterlig vært det samme uten religion :-P Mennesket er jo selvdestruktivt av natur. Menneskeheten klarer å ødelegge det meste; enten det dreier seg om tro eller politikk Vi kan i alle fall ikke snakke om "intelligent design" Kanskje det hadde vært like greit om Dommens dag hadde kommet først som sist?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 29. januar 2013 #55 Skrevet 29. januar 2013 Utrolig fint og sterkt, dette. Jøsses. For en grusom far..
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #56 Skrevet 29. januar 2013 Nettopp, derfor klamrer jeg meg til håpet om at det MÅ finnes noe større og mer intelligent :-P jeg nekter å gå med på at mennesket er det smarteste vesenet i eksistensen :-P
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #57 Skrevet 29. januar 2013 Nettopp, derfor klamrer jeg meg til håpet om at det MÅ finnes noe større og mer intelligent :-P jeg nekter å gå med på at mennesket er det smarteste vesenet i eksistensen :-P Fin tanke det der Jeg liker det du skriver "håpet om at det må finnes noe større".
midgard Skrevet 29. januar 2013 #58 Skrevet 29. januar 2013 Det var ikke det jeg sa. Skyld på mennesket, altså faren. Religion er såklart menneskeskapt. Men Gud kan ikke ta skylden for alle syke mennesker... I og med at jeg er ateist, så er jeg enig; gud kan ikke ta skylden, siden han ikke eksisterer. Ergo er det mennesket sin skyld, de som har skapt religion. For meg er det stort sett noe folk har å støtte seg på, noe som så klart er bra for de som finner styrke i den slags. Men det er ikke til å stikke under en stol at mye av det drittet som har skjedd i verdens historie er pga religion, og fanatiske religiøse som mener de har handlet rett i følge sin tro. Jeg respekterer folks tro og religion, så lenge den holdes på et visst nivå. Et at mine favorittsitater er "å ha en tro er som å ha en kuk. Det er greit å ha en og å være stolt over den, så lenge du ikke prøver å dytte den nedi halsen min". he he... beste sitatet jeg har lest på laaaaaang tid, må huske må huske...
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #59 Skrevet 29. januar 2013 Jo, Gud er allmektig. :-) Jeg synes det argumentet som går på all dævelskapen religion har forårsaket funker like godt andre vei: alt pisset kommunismen og marxismen har ført til, som er basert på ateisme. :-) det har skjedd mye fælt i religionens navn men det hadde da vitterlig vært det samme uten religion :-P Mente ikke at ALT som har skjedd er religionens skyld. Men at folk bruker religion til å handle som de gjør. Sliksom faren til personen HI linket til i hovedinnlegget. Du skal få mene det at det finnes en gud og at vedkommende er allmektig. Les svaret mitt #52 igjen, spesielt siste del med sitatet Jeg sier at jeg er ateist, men respekterer din tro. Blir lettere irritert når du da kommer med "Jo, Gud er allmektig". Da får jeg følelsen av en kuk som presses ned forbi drøvelen min. Noe som trigger brekningsrefleksen min alvorlig kraftig...
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #60 Skrevet 29. januar 2013 Den første kommentaren jeg skrev var ment til Mammantilnurket som spurte om jeg mente at Gud var allmektig. Jeg ga mitt ærlige svar på forespørsel så kan ikke helt si jeg forstår hvorfor du plutselig får slike kroppslige plager av det
Gjest Yzma Skrevet 29. januar 2013 #61 Skrevet 29. januar 2013 Den første kommentaren jeg skrev var ment til Mammantilnurket som spurte om jeg mente at Gud var allmektig. Jeg ga mitt ærlige svar på forespørsel så kan ikke helt si jeg forstår hvorfor du plutselig får slike kroppslige plager av det Ah, da beklager jeg Trodde det svaret var ment til meg :>
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #62 Skrevet 29. januar 2013 Haha det går fint! Forstår at det kunne oppleves som litt vel demonstrativt hvis du ikke så det
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #63 Skrevet 29. januar 2013 Den første kommentaren jeg skrev var ment til Mammantilnurket som spurte om jeg mente at Gud var allmektig. Jeg ga mitt ærlige svar på forespørsel så kan ikke helt si jeg forstår hvorfor du plutselig får slike kroppslige plager av det Jeg liker måten du uttrykker deg på Jeg er absolutt ikke enig med deg og jeg tror vi kunne hatt noen heftige samtaler over en tekopp. Fint å "prate med deg" her og ha en edruelig diskusjon om dette temaet. Mange av diskusjonene her inne er preget av mangel på refleksjon og dumskap, i tillegg til at de sklir fullstendig ut noen ganger *grøss* Synes at det er så fint at vi kan være enige om å være uenige
fiolregn Skrevet 29. januar 2013 #64 Skrevet 29. januar 2013 Haha ja, jeg har stor tro på kommunikasjon mellom ateister og religiøse! Sånn seriøst! Det kan fort gå i stå ja, men det hjelper jo hvis begge parter er sånn noenlunde oppegående. Idioter finnes på begge sider
MammantilNurket Skrevet 29. januar 2013 #65 Skrevet 29. januar 2013 Den første kommentaren jeg skrev var ment til Mammantilnurket som spurte om jeg mente at Gud var allmektig. Jeg ga mitt ærlige svar på forespørsel så kan ikke helt si jeg forstår hvorfor du plutselig får slike kroppslige plager av det Ah, da beklager jeg Trodde det svaret var ment til meg :> Fort gjort det, da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå