.Lillemy. Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Gutten på 3,5 år har dårlig ånde om morgningen han elsker kaviar på skiven, det gjør ikke akkurat ånden bedre.. :-) Pusser tennene godt morgen og kveld. Hva gjør man med den dårlige ånden? Nå har vi gitt han en drops eller tyggis, men kan ikke akkurat gi han det hver morgning. Noen tips? :-)
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Sukkerfri tyggis kan du gi, det er bare godt for tennene. Ellers vil jeg råde deg til å ta en titt på tunga til barne ditt. Har han mye belegg? Om ja, hjelp ham å fjerne dette; bruk tannbørsten eller annet egnet spesialverktøy. Hvis ungen konstant har dårlig ånde og god tann og munnhygiene, ville jeg fått en tannlege til å kikke i munnen hans, kanskje han har noe i halsen, på mandlene du ikke kan se. NÅr jeg tenker meg om kan vel også lege se i halsen hans. Forreste har ungen min også av og til dårlig morgenånde. Synes det lukter sur fisk. Men det går fort over, og jeg pusser av og til tunga hans litt for å fjerne belegg.
.Lillemy. Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2013 Tusen takk for svar. Da kjøper vi inn litt mer tyggis :-) Vi pusser tungen for å fjerne belegg, men syns ikke det er noe særlig belegg.
Vogndilla Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Jenta mi på fem har også tidvis dårlig ånde. Vi har vært hos tannlege og øre/nese/hals lege på grunn av dette. Tannlegen fant ikke noe unormalt mens legen sa at dette kunne skyldes at hun har store mandler som det legger seg matrester innunder og bak, det blir liggende å råtne og skaper dårlig lukt. Hun har ingen andre plager grunnet disse mandlene så vi har valgt å ikke fjerne de, hadde hun vært plaget med gjentatte halsbetennelser f.eks hadde saken vært en annen.
.Lillemy. Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2013 Takk for svar. Skal ta en tur til tannlege/lege hvis det vedvarer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå