Gå til innhold

Vet du hva gul sløyfe på et hundbånd betyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gul sløyfe på hund betyr hold avstand. Pga løpetid, aggresjon, lus eller andre ting. Rød sløyfe i halen til en hest betyr hold avstand den sparker eller finner på annet tull

Den der rød sløyfe i hale måtte jeg lære en hel rideskole. Var et lite stevne og de fleste ville pynte hestene sine, så de fant frem fine sløyfer og manstrikker. Så og si alle hestene hadde rød sløyfe i halen, og de fleste ble kjapt revet ut da jeg sa hva det betyr :D

Det rare var at nesten alle som deltok på stevne hadde grønn knapp og Rideknappen V...

Fortsetter under...

Skrevet

Gul sløyfe på hund betyr hold avstand. Pga løpetid, aggresjon, lus eller andre ting. Rød sløyfe i halen til en hest betyr hold avstand den sparker eller finner på annet tull

Den der rød sløyfe i hale måtte jeg lære en hel rideskole. Var et lite stevne og de fleste ville pynte hestene sine, så de fant frem fine sløyfer og manstrikker. Så og si alle hestene hadde rød sløyfe i halen, og de fleste ble kjapt revet ut da jeg sa hva det betyr :D

Det rare var at nesten alle som deltok på stevne hadde grønn knapp og Rideknappen V...

Haha, så søte:) Jeg hadde det på min hingst og da kom det masse småjenter bort å lurte, de kom seg kjapt vekk da jeg sa hva det betydde...

Skrevet (endret)

Haha, så søte:) Jeg hadde det på min hingst og da kom det masse småjenter bort å lurte, de kom seg kjapt vekk da jeg sa hva det betydde...

Hehehe, vanlig reaksjon :P Hva for en hingst hadde/har du? Om du ikke har noe i mot at jeg spør?

Tenker på rase, ikke navn :P Har ikke planer om å søke opp hvem denne sinte, nakne biltyven er :D

Endret av Yzma
Skrevet

Har aldri hørt betydningen av rød sløyfe på hestehalen :o. Kan ha noe med at det er noen år siden jeg vanket på rideskole, ikke hørt noe om det på de private stallene jeg har vært. Hadde tenkt at den var søt og nusselig - sikkert en engel å stelle siden noen har pyntet den der :P

Man skal vel helst ikke stole på at alle kjenner til disse kodene. Se bare på norges blindeforbund hvor mye ressurser bruker ikke dem for å opplyse folk om at "sele betyr jobb og ikke forstyrr". Og alle de andre som har hund i tjeneste...

Skrevet (endret)

Har aldri hørt betydningen av rød sløyfe på hestehalen :o. Kan ha noe med at det er noen år siden jeg vanket på rideskole, ikke hørt noe om det på de private stallene jeg har vært. Hadde tenkt at den var søt og nusselig - sikkert en engel å stelle siden noen har pyntet den der :P

Man skal vel helst ikke stole på at alle kjenner til disse kodene. Se bare på norges blindeforbund hvor mye ressurser bruker ikke dem for å opplyse folk om at "sele betyr jobb og ikke forstyrr". Og alle de andre som har hund i tjeneste...

Hehe, det var jo det alle disse rideskolejentene ville gjøre med sine hester :D

Nei, man burde jo ikke det. Jeg sprer "det glade budskap" så godt jeg kan om noen spør hva disse gule sløyfene er for noe.

Og akkurat mtp for eksempel førehunder, så synes jeg folk skal ha såpass vett, og respekt nok for andre(s hunder) at de ikke lar sine egne løpe løs, eller bøyer seg ned for koser bikkja i hjel når de ser en, enn så søt hunden er :)

Endret av Yzma
Skrevet

Jada har fårt med meg det sløyfetullet.

Kan ikke bare folk bruke huet og vettet i panna og SPØRRE om hunden kan få hilse på min hund. Min hund er ikke så glad i andre hunder og gjør utfall om dem kommer for nær. Små hunder bryr han seg ikke om, det er de på samme str. som han selv han ikke liker.

Har faktisk opplevd at folk med bikkje har fulgt etter meg på andre siden av gata når jeg forsøkte å unngå henne. Så nå har jeg begynt å si til folk som bare gir bikkja si lengre bånd jo nærmere dem kommer oss: pass deg bikkja mi er sulten og kommer til å spise bikkja di. Er så drit lei.

Verdens snilleste hund men misliker andre hunder. Det tar jeg konsekvensen av HOLDER han i bånd, alltid.

Anonym poster: 6f7b183abd9524603f837449827f0744

Annonse

Skrevet

Det er ganske vanlig at hunder i bånd har "problemer" eller får det i møtesituasjoner med andre. Båndet hemmer at de får brukt språket sitt som de skal. Hundemøter bør i mitt hode foregå med hundene løse og litt plass rundt seg. Jeg synes ingen hunder skal hilse når de er i bånd uansett sinnstilstand.

Skrevet

"alle" vil visst ha slike signaler som "alle andre" bare måååå forstå hva betyr. For ei stund siden var den en bunke sinte hestejenter i avisa og klagde på at bilførere ikke fulgte opp på disse signalene deres, for alle burde jo vite hva tegnene deres betyr. Det må da være greit å ikke dra en nervøs hest ut langs veien der bilene kjører i 80 kmt og knapt rekker å se hesten før de suser forbi?

Når det gjelder hunder har jeg fortsatt til gode å se noen med bånd på, jeg regner med at sløyfe, skilt eller en hundefører som roper at folk må holde seg unna betyr at jeg skal gå rundt dem. Håper også at de aktuelle hundeeierene holder hundene unna steder med mange mennesker.

Anonym poster: 6ad0bcaed57e735b8df4ca3476c699b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...