Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 ? Anonym poster: d9fd99c55ee65a5461059b7c48360139
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Hold deg unna:-) Anonym poster: c276578606b4c0d6467d3e94a6b0defc
DaTuMa Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Ja. At man skal holde avstand. Hunden kan ha løpetid, være redd eller aggressiv, på trening e.l.
Smyril Line Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Nei, det ante jeg ikke. Men så holder jeg meg unna i alle fall, er ikke noe hundemenneske
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Det stod om det i avisen i går: http://www.dyrebar.no/artikkel/gul-sloeyfe-hold-avstand-20327697 Anonym poster: 2bd93c55b95984f7666854411f4d0c8a
May the force be with you Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Jepp, kopiert fra gulahund.no: Om du ser en hund med gult bånd, gul rosett, gult skjerf eller noe gult på lenke, sele eller halsbånd, gi den hunden plass. Gå ikke frem til hund eller eier. De har markert at hunden av ulike årsaker ikke kan være i nærheten av hunder eller mennesker. Hva som er for nær, det vet bare den hundens eiere. Den kan være syk. Kanskje den er under utdanning til servicehund. Den kanskje trenes i hverdagskunnskaper. Hunden kan ha dårlig erfaring med andre hunder. Kanskje den er under rehabilitering. ..eller har løpetid:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Finnes det slike gule greier man kan lime på menn og? Anonym poster: 05fccaea58a3c35dc3cc54c6939bfefe
Serepta Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Ja. Men jeg går aldri bort til en hund uansett.
Gjest Yzma Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Dette er gammelt nytt. Jeg har brukt gul sløyfe på pelsene i snart et år eller noe. De fleste ler når jeg forklarer hvorfor, men de ligger unna i alle fall Har ikke aggressive e.l. hunder, men jeg hater virkelig når folk kaster seg over hunder de ser på gata for å kose, uten å spørre hundefører først.
♥Madam Mim♥ Skrevet 28. januar 2013 #10 Skrevet 28. januar 2013 da lærte jeg noe nytt i dag også :-) Faktisk aldri sett hunder med sløyfe heller jeg da, men da et jeg det hvis jeg skulle se en :-)
Happy-Mama:) Skrevet 28. januar 2013 #12 Skrevet 28. januar 2013 Hvilken sløyfe kan jeg ha rundt halsen da, for å signalisere til hundeeiere/hunder at jeg slett ikke ønsker dem i nærheten av meg??
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #13 Skrevet 28. januar 2013 Ja, vet hva gul sløyfe betyr. Men det er en del hundeeiere, som ikke tar hensyn i det hele tatt. Blir så provosert når løse hunder, kommer bort når min er i bånd. Har skjelt ut en del hundeeiere ja Anonym poster: 8103ed3d8da92bf7c823eaca447be94b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #14 Skrevet 28. januar 2013 Dette er gammelt nytt. Jeg har brukt gul sløyfe på pelsene i snart et år eller noe. De fleste ler når jeg forklarer hvorfor, men de ligger unna i alle fall Har ikke aggressive e.l. hunder, men jeg hater virkelig når folk kaster seg over hunder de ser på gata for å kose, uten å spørre hundefører først. Jeg hater når hundeeiere lar hundene kaste seg over meg på gata eller i lysløypa også, kanskje jeg skal begynne å gå med gul sløyfe rundt halsen? Anonym poster: cfbbce1b499b88e67b0aa297fbf6359d
DotM Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ja, men har aldri sett en hund med gul sløyfe. Ikke at det spiller noen rolle for jeg holder meg vekk fra alle hunder jeg ikke kjenner Endret 28. januar 2013 av DotM
Gjest Yzma Skrevet 28. januar 2013 #16 Skrevet 28. januar 2013 Dette er gammelt nytt. Jeg har brukt gul sløyfe på pelsene i snart et år eller noe. De fleste ler når jeg forklarer hvorfor, men de ligger unna i alle fall Har ikke aggressive e.l. hunder, men jeg hater virkelig når folk kaster seg over hunder de ser på gata for å kose, uten å spørre hundefører først. Jeg hater når hundeeiere lar hundene kaste seg over meg på gata eller i lysløypa også, kanskje jeg skal begynne å gå med gul sløyfe rundt halsen? Anonym poster: cfbbce1b499b88e67b0aa297fbf6359d Hvorfor sier du det til meg? Jeg siktet til de som kommer bort til meg og bikkjene. Du får forsåvidt fort slutt på hunder som løper mot deg om du løfter foten litt og stopper bikkja med kneet ditt. Høres kanskje slemt ut, men de fleste hundeeiere tar hintet da.
LuiLii Skrevet 28. januar 2013 #17 Skrevet 28. januar 2013 Problemet er at ikke mange kjenner til betydningen av gul sløyfe - og ikke minst: hva betyr det hvis hunden ikke har en slik sløyfe? Fritt frem for alle? Tanken er god, men ikke god nok synes jeg.
Ikkenonick Skrevet 28. januar 2013 #18 Skrevet 28. januar 2013 Ja det vet jeg, og vi har en hund som kommer til å få på seg gul sløyfe når våren kommer
Gjest Yzma Skrevet 28. januar 2013 #19 Skrevet 28. januar 2013 Problemet er at ikke mange kjenner til betydningen av gul sløyfe - og ikke minst: hva betyr det hvis hunden ikke har en slik sløyfe? Fritt frem for alle? Tanken er god, men ikke god nok synes jeg. Så klart ikke fritt frem; alle med to hjerneceller burde skjønne at hunder på gata er ikke fritt kosevilt. Dessverre så mangler skremmende mange normal folkeskikk på dette området. Alle idèer må begynne en plass Jeg bruker en refleksvest i tillegg på bikkjene hvor jeg har skrevet "ikke forstyrr meg!" strøket på med refleksbokstaver.
LuiLii Skrevet 28. januar 2013 #20 Skrevet 28. januar 2013 Dette er gammelt nytt. Jeg har brukt gul sløyfe på pelsene i snart et år eller noe. De fleste ler når jeg forklarer hvorfor, men de ligger unna i alle fall Har ikke aggressive e.l. hunder, men jeg hater virkelig når folk kaster seg over hunder de ser på gata for å kose, uten å spørre hundefører først. Jeg hater når hundeeiere lar hundene kaste seg over meg på gata eller i lysløypa også, kanskje jeg skal begynne å gå med gul sløyfe rundt halsen? Anonym poster: cfbbce1b499b88e67b0aa297fbf6359d Hvorfor sier du det til meg? Jeg siktet til de som kommer bort til meg og bikkjene. Du får forsåvidt fort slutt på hunder som løper mot deg om du løfter foten litt og stopper bikkja med kneet ditt. Høres kanskje slemt ut, men de fleste hundeeiere tar hintet da. Når hunder kommer løpende mot deg, SNUR du deg . Da avviser du kontakt så godt det lar seg gjøre. Det er ikke hundeeieren det går ut over om du setter foten/kneet mot den, det er hunden som KAN bli skremt og dermed bli mer usikker ovenfor folk og det er ikke spesielt hensiktsmessig. Jeg skjønner at det er skremmende med hunder som gjør slikt, så det kan være greit å vite hva man faktisk kan gjøre.
Gjest Yzma Skrevet 28. januar 2013 #21 Skrevet 28. januar 2013 Når hunder kommer løpende mot deg, SNUR du deg . Da avviser du kontakt så godt det lar seg gjøre. Det er ikke hundeeieren det går ut over om du setter foten/kneet mot den, det er hunden som KAN bli skremt og dermed bli mer usikker ovenfor folk og det er ikke spesielt hensiktsmessig. Jeg skjønner at det er skremmende med hunder som gjør slikt, så det kan være greit å vite hva man faktisk kan gjøre. Etter å ha møtt utallige hunder på tur, så har jeg lært at det er overhodet ikke alle hunder som skjønner denne avvisningen. 4 av 5 hunder løper heller rundt på andre siden eller "angriper" mine hunder med hilse-hilse-hilse. Det går utover hundeeieren i den forstand at vedkommende blir sint og spør hvorfor du gjorde det. Og da svarer man som sant er, man liker ikke at hunder kommer rennende for å hilse på. Jeg er ikke redd hunder, men misliker sterkt personer som går tur med sine, har de løse og har null kontroll på krekene. Mine hunder holder seg stort sett ved siden av meg, og lar seg ikke affisere av hunder som skal herje. Men når hundene som kommer mot oss er så opphisset som de (for det meste) er så legger ikke de merke til mine hunders rolige energi. Og avvisning. En hund som kommer løpende mot deg for å hilse, blir ikke skremt om en løfter foten litt; de har gjerne bøttevis med selvtillit. Mente ikke at en skal ta rennfart mot bikkja og ta et mål-spark med god tilfart. Stå i ro og enkelt løfte kneet så bikkja stoppes.
LuiLii Skrevet 28. januar 2013 #22 Skrevet 28. januar 2013 Når hunder kommer løpende mot deg, SNUR du deg . Da avviser du kontakt så godt det lar seg gjøre. Det er ikke hundeeieren det går ut over om du setter foten/kneet mot den, det er hunden som KAN bli skremt og dermed bli mer usikker ovenfor folk og det er ikke spesielt hensiktsmessig. Jeg skjønner at det er skremmende med hunder som gjør slikt, så det kan være greit å vite hva man faktisk kan gjøre. Etter å ha møtt utallige hunder på tur, så har jeg lært at det er overhodet ikke alle hunder som skjønner denne avvisningen. 4 av 5 hunder løper heller rundt på andre siden eller "angriper" mine hunder med hilse-hilse-hilse. Det går utover hundeeieren i den forstand at vedkommende blir sint og spør hvorfor du gjorde det. Og da svarer man som sant er, man liker ikke at hunder kommer rennende for å hilse på. Jeg er ikke redd hunder, men misliker sterkt personer som går tur med sine, har de løse og har null kontroll på krekene. Mine hunder holder seg stort sett ved siden av meg, og lar seg ikke affisere av hunder som skal herje. Men når hundene som kommer mot oss er så opphisset som de (for det meste) er så legger ikke de merke til mine hunders rolige energi. Og avvisning. En hund som kommer løpende mot deg for å hilse, blir ikke skremt om en løfter foten litt; de har gjerne bøttevis med selvtillit. Mente ikke at en skal ta rennfart mot bikkja og ta et mål-spark med god tilfart. Stå i ro og enkelt løfte kneet så bikkja stoppes. Jeg fikk ikke med meg at du hadde med hunder på tur. Det var mer for folk som blir hoppet på mitt råd gikk til Men hunder som hilser med å hoppe opp på fremmede har ikke nødvendigvis bøttevis av selvtillit, overdrevent hilsing er ofte et resultat av usikkerhet. Disse hundene må hoppe opp, gjerne for å slikke deg i ansiktet, en slags: "lik meg, lik meg, du mååå like meg". Slik som valper gjør for å vise at de er underdanige. De som får "foten" da opplever jo at språket deres ikke fungerer samt at det de var redd for virkelig var noe å være redd for. Det er dessverre ikke få hunder som har opplevd dette og ikke håndtert det. Det her var ikke bare til deg, men til andre også som kan hende dem møter ukontrollerte hunder på tur
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 #23 Skrevet 28. januar 2013 Gul sløyfe på hund betyr hold avstand. Pga løpetid, aggresjon, lus eller andre ting. Rød sløyfe i halen til en hest betyr hold avstand den sparker eller finner på annet tull
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2013 #24 Skrevet 28. januar 2013 Hopping fra min hund betyr ikke usikkerhet... Han er bare 1,5 år og går ikke... Aldri. Han bare hopper. Hele tiden. Veldig høyt også
Gjest Yzma Skrevet 28. januar 2013 #25 Skrevet 28. januar 2013 Jeg fikk ikke med meg at du hadde med hunder på tur. Det var mer for folk som blir hoppet på mitt råd gikk til Men hunder som hilser med å hoppe opp på fremmede har ikke nødvendigvis bøttevis av selvtillit, overdrevent hilsing er ofte et resultat av usikkerhet. Disse hundene må hoppe opp, gjerne for å slikke deg i ansiktet, en slags: "lik meg, lik meg, du mååå like meg". Slik som valper gjør for å vise at de er underdanige. De som får "foten" da opplever jo at språket deres ikke fungerer samt at det de var redd for virkelig var noe å være redd for. Det er dessverre ikke få hunder som har opplevd dette og ikke håndtert det. Det her var ikke bare til deg, men til andre også som kan hende dem møter ukontrollerte hunder på tur Jeg ser på meg selv som såpass oppegående som hundemenneske og trygg på deres kroppspråk at jeg ser forskjell på de som vil opp for å slikke munnviker og de som kommer busende for at eier ikke har kontroll, og dermed ikke respekterer avvisende kroppspråk. Hunder som hopper holder jeg unna med en arm samtidig som jeg vender meg rundt og roper til eier at de skal kalle pelsen sin inn. De som kommer busende (gjerne svære beist på 40-50 kg) stopper jeg enkelt med et kne. På dette føret skal det ikke store farten til for at de ikke klarer å stoppe, og 45 kg hund i beina er ikke morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå