Gå til innhold

Titter innom fra Bli gravid.. Noen med Leiden mutasjon her?=)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurer på om noen har leiden mutasjon her? Jeg har nettopp funnet ut at jeg har dette, og skal nå ha blodfortynnende ved forsøk(ivf). Har mistet tidligere, og dette kunne være grunnen mente legen. Lurer på om noen har lik erfaring, og så lyktes med blodfortynnende? På forhånd takk=)

Fortsetter under...

Jeg har heterozygot Leiden V mutasjon.

Mine to spontanaborter har de kommet fram til måtte være pga blodpropp.

Nå går jeg på abyl-E 75 mg som jeg skal gå på helt frem til fødselen.. Skulle egentlig gå på det siden første positiv G-test men begynte ikke før i uke 9. Og foreløbig så er jeg fortsatt gravid og aldri vært så nært å få et barn :) Er 18+1

Er jeg forferdelig uheldig og mister dette barnet, så blir det sprøyter neste gang.. Det er iallefall godt å vite hva som er grunnen og hva som kan gjøres mot at det skjer igjen..

Forbered deg på en ting, for det er helt forferdelig når du har opplevd SA/MA før.. Hvis du får en liten blødning så blir det mye mer når du går på blodfortynnende. Så det trenger ikke være noe katastrofe hvis du begynner å blø :) Det har jeg fått erfart flere ganger i dette svangerskapet :)

Tusen takk for svar=)) Så bra at du er gravid og har kommet så langt :D Snart halvveis!

Jeg har også den heterozygote typen, heldigvis. Og skal visst ta både Klexane og Albyl-e. Jeg har mistet i uke 5, og hatt to kjemiske, så har aldri kommet særlig langt i graviditeten, sikkert derfor jeg skal ta begge deler! Er veldig spent, og kjenner at jeg er optimistisk siden jeg nå vet ganske sikkert at det er derfor det ikke har gått tidligere. Må ha ivf pga mannen..

Kos deg med graviditeten, så håper jeg at det snart er min tur også=)

Høres ut som at neste gang så sitter spiren dønn fast! :D

Skal du ta begge deler helt til fødselen eller bare klexane frem til uke 24/25?

Var snakk om at jeg skulle ta klexane frem til uke 24 itillegg.. men gynekologen fant ut det var best med bare albyl-E denne gangen :)

Sender over litt babystøv og håper det blir fort din tur :)

Takk for det:)) Den SKAL sitte neste gang;) Jeg tror jeg skal ta begge deler frem til uke 35 ca, da skal jeg slutte med Albyl-e. Klexane måtte jeg ta frem til mange uker etter fødsel tror jeg.

Et lite spm. til.. Regnes det som risikosvangerskap med leiden mutasjon og siden du må ta blodfortynnende? Har søkt litt rundt etter det, men finner ingenting..

Klexane skal jeg begynne med etter fødselen og i 8 uker etterpå :)

Jeg tror det blir regnet som høyrisikosvangerskap, men jeg skal ikke si det med sikkerhet.

I mitt tilfelle så blir jeg regnet som høyrisiko, men det er også pga overvekt og leiden. Så pga risikoen for blodpropp og ekstra blødninger så får jeg ikke føde på lokalsykehus. :)

Annonse

Ok, var det jeg trodde! Får man ekstra oppfølging med ul og kontroller på grunn av dette da?:)

Takk for at du svarte, har spekulert litt i det siste:) Masse lykke til videre med svangerskapet:)) Må være helt fantastisk:D

Jeg får iallefall det, skal på UL kontroll i uke 28 og 34 i tillegg. Evt. i uke 36, 38 og 40 også. For å sjekke morkaka sin funksjon :)

Ellers så blir det å følge normal svangerskapskontroller :)

Bærre å spørre i vei! Jeg vet hvordan det er å sitte og lure på ang. denne mutasjonen. Det skrivet jeg fikk ifra Oslo svarte ikke akkurat så mye mer enn at jeg må bruke støttestrømper ved flyturer :P

Tusen takk! Det å være gravid er ikke fantastisk, men premien til slutt kommer til å være helt fantastisk! Da blir det verdt med alle års strev og motgang :)

Jeg har heterozygot leidemutasjon, men skal ifølge lege ikke ha ekstra oppfølging eller behandling gjennom svangerskapet. Har aldri hatt blodpropp eller vært gravid før så kanskje det er derfor de mener det ikke er nødvendig.... Er iallfall 10+3 nå, og så langt ha alt gått bra :)

Den milde formen for av leiden en ikke høyrisiko i seg selv ifølge gynekolog på Volvat, men kombinert med andre risikofaktorer kan den jo bli det.

Har fått beskjed om jeg skal ha blodfortynnende etter fødsel.

Hei! jeg har også den heterozygote varianten, men kan ikke si jeg har merket så mye til den. Fikk 2 ekstra ultralyd sist, men ingen medisin eller sprøyter. Ettersom alt gikk som det skulle, er det ikke lagt opp til noe ekstra oppfølging denne gangen.

Har hereozygot Leiden V og lavt protein C.

Bruker Abyl E og fragmin.

Er i uke 37 nå så titter inn fra 3. Trim.

Jeg har mistet i uke 10 og 7 MA og SA.

Etter bruk av Crinone (hormon) og blodfortynnende har dette gått bra:))

Det var supert kjipt å starte med sprøyter. De skal settes i magen, så jeg gråt mye i begynnelsen og syntes alt var urettferdige

Nå er det like vanlig som å pusse tenner om kvelden:)

Lykke til! Det ordner seg for oss også!

Har ikkje kjent leiden mutasjon (er ikke testet selv, men to søstre er testet negativt), men jeg fikk dobbel lungeemboli i uke 8. Jeg må gå på Fragmin (1 sprøyte i magen/dag) resten av svangerskapet + 6 uker etter. Legene på sykehuset har kategorisert meg som høyrisikograviditet, og jeg vil få ekstra oppfølging fra sykehuset i tillegg til de vanlige kontrollene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...