Gå til innhold

Bekkenløsning i andre svangerskap

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bekkenløsning i første svangerskap, fikk det ca 3 måneder ut i svangerskapet. Jeg hadde store smerter og måtte bruke krykker for å klare å gå. Jeg ble mye bedre etter fødselen, men kjenner fortsatt til smertene. Vi håper nå at vi kan få et barn til, men bekymrer meg litt hvis jeg må gjennomgå et slikt svangerskap til. Er det noen her som har erfaring med dette, eller vet hvordan dette kan bli i andre svangerskap?

Fortsetter under...

For min del ble det en helt annen type smerte i andre sv.skap, og det ble faktisk bedre de siste 8-10 ukene. Jeg var nok mye flinkere å ta det med ro, og ble delvis sykemeldt tidlig (også pga søvnvansker).

Men jeg var ikke så dårlig som deg med første da, gikk ikke på krykker. Var bare sykemeldt de siste 5-6 ukene, gradert. Har kontorjobb.

Jeg fikk bekkenløsning i uke 38 med nr 2. Hadde veldig vondt, og klarte nesten ikke gå. Det gikk igrunnen aldri over. Ble bittelitt bedre, men ble 100% sykemeldt etter permisjonen. 14 md etter fødsel var det liten bedring!

Siden vi ville ha nr 3 kastet vi oss i det på nytt, og jeg er strax 12 uker på vei. Er ikke blitt verre enda. Men nå har jeg veldig rolige dager i utgangspunktet, og tar hensyn hele veien. Håper å komme meg greit gjennom svangerskapet og bli bra etterpå :)

Du kan jo spørre senere om hvordan det går da. Det er en risk å ta!! Man kan jo bli helt sengeliggende! Men vil man ha et barn til synes jeg det er greit å bare få det gjort! Jeg gidder iallefall ikke bruke mange år på å bli bra, også bli gravid på nytt.

Jeg hadde kraftig bekkenløsning med første barn, symptomdebut seks uker på vei og fullt sykmeldt fra uke fjorten. Det ble ikke helt bra igjen etter fødsel og fortsatte hos manuellterapeut et par ganger i uken i to år.

Tre år senere er jeg gravid med nummer to, og merket bekkenet før testen ble positiv. Ti uker på vei nå, er svært plaget av bekkenet men kan fremdeles gå noenlunde uten krykker så lenge jeg begrenser avstandene veldig. Så får vi jo se hvordan det blir etter hvert.

Anonym poster: 18d404ca83ecca0f4135f5593d72eef3

Hei

Jeg fikk bekkenløsning i uke 16 med første mann...gikk på krykker og var sykemeldt fra uke 16.

Nå har jeg andre mann i magen, er nå i uke 27. Fikk bekkenløsning i uke 10 og kan vel si smerten er tidoblet dessverre. Jeg var ikke bra da ungen kom ut sist, slet skikkelig etterpå og regner med det blir sånn nå å. Men hvis jeg skulle gått og tenkt på at jeg ikke ville blitt gravid pga smertene jeg må gjennom, hadde jeg jo ikke fått to herlige barn da..når man vet det på forhånd, må man prioritere fra første stund. Jeg fikk krykker inn i hus før smertene, begynte hos manuell terapaut før smertene. Bedring? Nei...men da var jeg hvertfall føre var. Går til akupunktur(lindrer i noen timer) og bassengtrening(gjør vondt hvis jeg anstrenger meg). Krykkene er ALLTID med...går uansett med en, det hjelper å ha et ekstra ben. sofaen er min beste venn. Har ikke hilst på støvsugeren siden første trimester..den er blitt min manns venn. Ting må legges til rette...pute under armen uansett hvor du skal, for du vet aldri hvordan stoler/krakker det er der du skal.

Å kjenne livet til lille gull veier opp de smertene..å dagene er forskjellige..har jeg smertehelvete går jeg ikke ut av sofaen rett og slett.

:) :)

• 2 uker senere...

Mange får det bedre i andre svangerskap, fordi de har erfaring. Er flinkere til å ta hensyn til smertene en får. Lever litt roligere siden de nå er småbarnsforeldre allerede. Viktig å holde seg aktiv, men å hvile litt, ofte. Ikke gjøre ting som fremprovoserer smerter unødig.

Anonym poster: 3b9d7ff168ee6edfa01afb9c30e4a13f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...