Gå til innhold

Ekkel opplevelse i natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet med intense smerter i magen, er nå i uke 23. Måtte skikkelig konsentrere meg for å ikke hyle av smertene når de kom. Det var tak vis og følte sterkt behov får å gå på do. Hadde noe løs avføring og kastet litt opp pågrunn av smertene. Det varte vel ca 30 min før det gidde seg.

Hver gang smertene kom så var magen steinhard, kan det være kynnere? Men kan ikke komme på at de var kaftige og vonde.

Kjente at jeg blir veldig redd etterpå, men ikke merket noe i dag annet at jeg har en del vondt rundt i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne jo høres ut som rier. Jeg hadde ringt føden og forhørt meg litt med de hvis jeg var deg. Kanskje vil de ta deg inn for å sjekke om smertene har hatt innvirkning på livmorhalsen din. Det kan jo hende at du hadde vondt fordi du hadde litt magesjau eller noe, men kan jo være greit å få det sjekket :)

Skrevet

Dette kan ikke ha vært kynnere - det er ikke så vondt at man kaster opp av det. Ring lege eller jordmor i morgen så du kan få en sjekk :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk plutselig kraftige magesmerter i uke 32 og ringte føden. Ble lagt inn på obs-posten på sykehuset da de målte rieaktivitet på CTG og målte en relativt kort livmorhals. Jeg kastet opp den saften de gav meg å drikke der og var løs i magen de neste dagene. Men magesmertene og brekningene gav seg ila noen timer. Og riene som jeg opplevde i fbm fødselen var noe HELT annet enn de magesmertene jeg hadde i uke 32. Jeg trur derfor ikke at det var rier jeg hadde, men at det var voldsomme magesmerter ifbm omgangssyke. Håper det viser seg å være det samme for deg.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Kanskje jeg ringer legne i morgen, føler det ganske greit i dag, det kom liksom gjevnlig takvis. Hadde vært mye mer aktiv i går i forhold til de andre dagene, men kun godt rolig og stått en del. Det kom liksom plutselig og forsvant etter ca en halvtime. Håper det kun varomgangsjuka eller nå sånt. Kjempe redd for at det skal bli noe fødsel nå. Er jo enda ikke levedyktig. Så blir nok i hvertfall til å ta det veldig rolig de neste dagene.

Skrevet (endret)

Kanskje jeg ringer legne i morgen, føler det ganske greit i dag, det kom liksom gjevnlig takvis. Hadde vært mye mer aktiv i går i forhold til de andre dagene, men kun godt rolig og stått en del. Det kom liksom plutselig og forsvant etter ca en halvtime. Håper det kun varomgangsjuka eller nå sånt. Kjempe redd for at det skal bli noe fødsel nå. Er jo enda ikke levedyktig. Så blir nok i hvertfall til å ta det veldig rolig de neste dagene.

Jeg ble sykemeldt 100 % ut resten av svangerskapet. Gynekologen sa at jeg fikk ikke lov til å jobbe i det hele tatt da det kunne provosere frem for tidlig fødsel. Endte opp med å føde 11 dager før termin. Det er lurt å ta slike ting på alvor, bare for å være på den sikre siden ;)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Ja er veldig viktig, har hvert sykemeldt siden uke 7 pågrunn av mye magesmerter, og en blindtarm som hisser seg litt opp inn i mellom.

Og kommer nok ikke i jobb heller pågrunn av krevende jobb og må være 100% med.

Så kroppen reagerer veldig bare det at jeg går litt

Skrevet

Ja er veldig viktig, har hvert sykemeldt siden uke 7 pågrunn av mye magesmerter, og en blindtarm som hisser seg litt opp inn i mellom.

Og kommer nok ikke i jobb heller pågrunn av krevende jobb og må være 100% med.

Så kroppen reagerer veldig bare det at jeg går litt

Huff, høres slitsomt ut! Håper formen din stiger de siste månedene av svangerskapet :)

Skrevet (endret)

Høres ikke kjekt ut, nei, håper det er fordøyelse/omgangssjuke.

Har bare lyst å lansere et alternativ, selv om sjansen er liten. Jeg fikk blindtarmbetennelse i sist svangerskap. Det utviklet seg over mange uker. I begynnelsen våknet jeg en del ganger om natta med smerter på høyre side av magen, men når jeg stod opp, forsvant de. Plutselig en helg ble det verre, og jeg ble sendt til Ullevål. Alt var fint på UL, og gynekologen kom frem til at det nok var fordøyelsesproblemer. Helga etter ble det utrolig vondt en ettermiddag, og da det bare eskalerte i løpet av noen timer, ringte jeg fødeavdelingen og dro opp. Ble tatt CTG som viste rieaktivitet, og jeg fikk riedempende. Neste dag kom de frem til at det sannsynligvis var blindtarmen, og jeg ble operert. Blindtarmen hadde delvis sprukket, men alt gikk fint. Var i uke 28.

Denne blindtarmbetennelsen var ikke helt slik de pleier å være, men det er fordi jeg var gravid. Da blir ofte symptomer annerledes enn det som er typisk. Det var derfor de var i tvil også.

Tenkte bare jeg skulle nevne det i tilfelle du kjenner deg igjen etter hvert. Smerte på høyre side, og hvis du klemmer inn og slipper, gjør det vondt når du slipper (er ikke sikker på om du kjenner disse smertene før den faktisk er veldig betent eller sprukket, forresten).

Endret av uhhuhher
Skrevet

Ja veldig kjekt å høre andres erfaringer, har vært lagt inn flere ganger pågrunn av blindtarmbetennelse . Men kroppen har jobbet det tilbake selv.

Gos å høre at det går greit å operere så langt ute i svangerskapet. Kan være den som holde på i natt å, hvem vet. Alt er jo forandret der nede pågrunn av den skjønne babyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...