Gå til innhold

Våkner tidlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et godt sovehjerte.. MEN.. etter jeg ble gravid begynte jeg plutselig å våkne tidlig. Nå våkner jeg og er kvalm hver dag ca. 6-8 også i helgen. Idag klarte jeg liksom å drøye den til 8.30 men da måtte jeg bare stå opp. Derimot på kvelden er jeg trett og sovner som tidlig, gjerne 10-11 tiden.

Oppgitt! Noen andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144013587-v%C3%A5kner-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme da jeg ble gravid. Det gikk over rundt uke 8, da klarte jeg ikke å sove i det hele tatt om natta og sliter fortsatt med det... Snakka med jordmor om dett,og hun forklarte det sånn at vi på en måte er mødre allerede, da kroppen øver seg på nytt søvnmønster.

Jeg våkner rundt 04-tiden... Og får ikke sove før poden våkner i 06! Utrolig irriterende! Vet at jeg stort sett sover bedre i andre trimester før søvnproblemene kommer sterkt tilbake i siste trimester. Det er bare å holde ut.... :-/

Annonse

Godt å høre at flere er som meg.. Trodde jeg var blitt helt rar! Ja, forsøker å spise små måltider utover hele dagen for å unngå lavt blodsukker. Er ikke serlig sulten, men det hjelper allikevell å spise litt :) Lykke til til alle dere!

Jeg er typisk B-menneske og sover glatt til 11 om dagene når jeg ikke har grunn til å være oppe før. Dette har endret seg etter ca uke 7-8 av graviditeten. Nå må jeg tvinge meg selv til å sove til 9. Våkner stort sett i 7-8 tiden (som oftest fordi jeg må sånn veldig tisse!). Kjempe kjedelig da jeg er sykemeldt og ikke har noe å ta meg til om dagene...

Er egentlig B-menneske jeg og (jobber jo vanligvis nattevakter), så ligger vanligvis leeenge (kan sove til 11-12). Nå i det siste har jeg våkna rundt kl halv 7, men klarer jo ikke å stå opp på noen timer allikevel pga at jeg er dårlig. Allikevel litt grusomt, for jeg vil jo helst sove over kvalmen...:P

Idag hadde jeg fri fra jobb og våknet faktisk ikke før 9.30 :) Det var herlig! Var heller ikke så kvalm idag som jeg har vært de siste dagene..

Rart at graviditeten så tidlig kan gi så mange symptomer!?! Ser i allefall på deres kommentarer at dette ikke kan være helt unormalt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...