Apple80 Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Før kunne han bruke 20 minutter på en pupp,nå er det gjerne 4 minutter så blir han urolig og sutrete.da gir jeg ham den andre puppen og han suger 4 minutter der også før han blir urolig igjen,eller bare slipper og kikker rundt på alt annet. Hva skjer da med denne gode ettermelken som ikke kommer før de har sugd en stund??
Rødhette <309+<312 Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 min gutt er 5,5 mnd. han tømmer ett bryst på 4-5 minutter. det har han gjort siden han var 3-4 uker. om natten bruker han ca 10 minutter.
lillenims Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor gammel er han? Ettermelken er ikke magisk, det er bare sånn at melka blir fetere dess lenger ut i måltidet du kommer. Det er fett i all melka, men det blir mer dess tommere brystet blir. Har du forsøkt å legge han til flere ganger, altså flytte han frem og tilbake et par ganger? Det kan være at han blir utålmodig fordi utdrivingen av den første melka er over (utdrivingsrefleksen kommer med noen minutters mellomrom, da spruter det melk. Mellom utdrivingene så pipler det. Du kan merke forskjellen på svelginga.), men det kommer flere utdrivinger så ofte hjelper det å gi samme bryst flere ganger i løpet av måltidet. Men så lenge han legger fint på seg får han nok melk
Puppen og lillemor Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Gutten min er tre måneder, og han spiser ca 5 minutter på hver side.. Legger fint på seg, og jegharaldri hatt problemer med brystbetennelser osv, så jeg innbiller meg at han tømmer brystene fint! Ellers vil jeg si hør på lillenims.. Jeg har fått masse bra råd av henne før
Apple80 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor gammel er han? Ettermelken er ikke magisk, det er bare sånn at melka blir fetere dess lenger ut i måltidet du kommer. Det er fett i all melka, men det blir mer dess tommere brystet blir. Har du forsøkt å legge han til flere ganger, altså flytte han frem og tilbake et par ganger? Det kan være at han blir utålmodig fordi utdrivingen av den første melka er over (utdrivingsrefleksen kommer med noen minutters mellomrom, da spruter det melk. Mellom utdrivingene så pipler det. Du kan merke forskjellen på svelginga.), men det kommer flere utdrivinger så ofte hjelper det å gi samme bryst flere ganger i løpet av måltidet. Men så lenge han legger fint på seg får han nok melk Ja,det stemmer nok det du sier! Jeg bytter side flere ganger og plutselig kan han suge lenger igjen,så det kan nok være utdrivingsrefleksen det handler om ja. Da får jeg bare fortsette som jeg gjør. Takk for svar!
Apple80 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Hvor gammel er han? Ettermelken er ikke magisk, det er bare sånn at melka blir fetere dess lenger ut i måltidet du kommer. Det er fett i all melka, men det blir mer dess tommere brystet blir. Har du forsøkt å legge han til flere ganger, altså flytte han frem og tilbake et par ganger? Det kan være at han blir utålmodig fordi utdrivingen av den første melka er over (utdrivingsrefleksen kommer med noen minutters mellomrom, da spruter det melk. Mellom utdrivingene så pipler det. Du kan merke forskjellen på svelginga.), men det kommer flere utdrivinger så ofte hjelper det å gi samme bryst flere ganger i løpet av måltidet. Men så lenge han legger fint på seg får han nok melk Ja,det stemmer nok det du sier! Jeg bytter side flere ganger og plutselig kan han suge lenger igjen,så det kan nok være utdrivingsrefleksen det handler om ja. Da får jeg bare fortsette som jeg gjør. Takk for svar! Han er forresten 12 uker.
lillenims Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Fortsett som du gjør, du Sounds like success!
E83 Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Kjenner jeg misunner dere som blir ferdig på 4-5 min minutter,ser flere som bruker så liten tid,så han får nok det han skal ha! men jeg ammer mi jente i hvertfall i en halvtime.som regel bare på ett bryst! men kan ha sammenhgeng med at jeg bruker skjold!!
Gjest Nina10 Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Må bare si de at det som lillenims foreslo om å flytte han frem og tilbake, har aldri tenkt på det før men dette var svaret her. Har gjort det siden jeg leste dette og fungerer sååå mye bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå