Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vesla fikk smake på middagen vår i dag - en pastarett med godt krydret, relativt sterk saus. Hun smakte litt på fingeren, likte det godt og smakte litt mer før jeg sluttet. Hun er fem måneder. Er det "lov" å gi sterk mat/mat med mye smak allerede nå? Er ikke salt i, vi salter maten i etterkant.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144013556-godt-krydret-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun fullammes, men får litt smaksprøver på fingeren. Har til nå smakt på frukt og grønnsaker, elsker alt hun får prøve seg på. Skal selvfølgelig ikke gi henne et måltid med sterk mat, men er det virkelig så farlig å gi litt krydret mat en gang i blant altså?

Vil hun smake så lan henne få gjøre det sier nå jeg. Her og fikk han smaksprøer når han ville på den alderen og nå er han 13 mnd og spiser alt vi spiser, om det er krydret/sterkt eller ikke. Det er nå bare og stoppe om hun blir dårlig av det, og ikke gi i for store mengder i begynnelsen.

Annonse

Babyer får mat/vokser opp i Asia og søramerika med langt mer krydder enn vi bruker i Norge..

Sjekk på mamma.no, der er det oppskrifter på babymat med bl a chili.

Jeg har dog mer troen på "rene" krydder en ferdige krydderblandinger a la tacokrydder m.m. , da det nok er mer konserveringsmidler i det. Godt å vite hva de små får i seg, det skjuler seg også mye salt i sånne.

Vesla her skal få chili når det er tid for fast føde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...