Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger det noe i serien til Atle antonsen? Eller er det en bra og givende arbeidsplass?

Anonym poster: 7a2941acbcc67e66324cf06a451e5428

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det er en givende arbeidsplass, men arbeidspresset er stort.... Alskens oppgaver er jo i det siste lagt til NAV, og man skal jo ha tid til å løse alle oppgavene også. Mens arbeidsomfanget har økt er det blitt færre ansatte i NAV, og ikke får vi alltid erstatte folk som slutter/går av heller.... En annen utfordring er at regelverket blir endret hele tiden, og det kan være vanskelig å sette seg inn i alt nytt som kommer. Eller, det er faktisk ikke mulig heller, og det er ikke meningen at enhver som jobber i NAV skal ha den fulle og hele oversikten. Vi fordyper oss i ulike områder, og prøver å henvise til andre som kan mer, eller tar selv kontakt med dem hvis vi står fast. Det verste jeg hører på NAV er kolleger som på en måte later som om de vet mer enn de gjør om et emne. Det er bedre å være ærlig og si at dette kan man ikke, eller vet man ikke, men at man skal finne ut av det. Vi har jo ansvar for 1/3 av nasjonalbudsjette, så det er masse penger i omløp.... Her følger vi mennesker fra fødsel til grav, alle områder ligger innen for nav. Alt fra svangerskapspenger/foreldrepenger til gravferdstønad, og alt imellom :)

Likevel synes jeg det er fint å jobbe i NAV. Får alltid nye utfordringer, og det er supert å få positive tilbakemeldinger fra folk som er fornøyde med jobben vi gjør. Selvfølgelig finnes det folk som ikke er fornøyde med de avgjørelsene vi tar, men slik vil det vel være på enhver arbeidsplass der man jobber med mennesker. Det er uansett en overvekt av positive tilbakemeldinger :)

Kan ikke si at jeg kjenner meg spesielt igjen i serien til Atle Antonsen. Det eneste må være den byråkratiske biten, og at ting tar tid. For det gjør det dessverre. Det kan være mange runder man skal være gjennom før en sak er ferdigbehandlet. Vi som jobber på NAV er også uenig i mange av de reglene og lovene vi må følge, men vi må uansett forholde oss til den virkeligheten lovverket lar oss jobbe innenfor.

Anonym poster: f5002e98f57ccbf946a7adec14a85538

Skrevet

Det er helt sikkert stor forskjell fra kontor til kontor, men der jeg jobber er det veldig trivelig. Det er mye å sette seg inn i, korte tidsfrister og høyt arbeidspress, men også mange hyggelige møter med mennesker, gode kolleger, mye humor og alltid noe nytt å lære. For å trives i NAV, så tror jeg at det er viktig at man er fleksibel, takler stress godt og trives med å møte alle slags mennesker. Om du i tillegg liker å lære nye ting, så er det en glimrende arbeidsplass.

Anonym poster: 5aa333cc5dab35d352bb24b152c4f1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...