Gå til innhold

Mye vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt normalt med litt vann i kroppen før fødsel, men MYE er jo ikke bra. Når skal du ha neste kontroll da? Hvis du ikke har hatt økende blodtrykk, hodepine, kvalme eller andre ting (og det ikke er MASSE vann) kan du jo vente og se det an til neste kontroll.

Jeg har fått tømmerstokkben og masse vann i kroppen. Har sagt ifra på begge de siste 2 jordmorkontrollene, og de spurte da med en gang om jeg hadde hodepine, noe jeg ikke har. Det jeg trodde måtte være kembo-tømmerstokk-ben og supermasse vann i kroppen ser jeg at de har notert som 0-1 på ødem på helsekortet. Så da har jeg fått et inntrykk av at dette er veldig vanlig. Har også hørt fra flere hold at dette er vanlig, spesielt nå mot slutten. Mye vekt på magen som presser på blodårer til beina, og dermed dårligere sirkulasjon, og så er det disse hormonene som skal virke på musklene i kroppen som også da påvirker blodårene. Da blir det nødvendigvis vann i kroppen. Hold deg unna salt (kanskje ikke så lett om du ligger på sykehushotell og ikke lager maten din selv), drikk mye vann, hold bena høyt hevet så mye du kan og vurder å kjøpe/bruke flystrømper/kompresjonsstrømper. Etter fødsel vil dette rette seg av seg selv. Men har du i tillegg vondt i hodet ville jeg gitt beskjed til føden. Ta det uansett opp på neste kontroll.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...