BareMas Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2013 Haha, gøy å skrive fra mobil Saken er allefall den at vi har velsignet med en baby som aldri har vært syk. Nå har både hun og jeg blitt forkjølet. Vesla er fryktelig tett, men uten feber og i kjempehumør problemet ligger i at hun ikke får sove skikkelig da hun må puste gjennom munnen og dermed mister smokken. Bruker saltvannsspray for å løse opp i nesa og har hevet hodeenden litt, men har dere noen andre knalltips for å bedre nattesøvnen og evnt rask tilfriskning?
zombie2be Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Heve hodeenden i senga, unngå melk hvis ungen har mye slim/er tett, mye drikke saft,vann,juice. og en paracet i ny og ne om ungen sliter veldig.. Forkjølelse er noe dritt!
zombie2be Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Slimsuger til nesa, har du det? den fjerner myyye snørr.. greit før leggetid, men det er jo gså det verste snuppa mi vet så ikke alltid jeg får gjennomført det.. men det funker..
Lilla-Turkis Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Sitte og sove i sengen med barnet på fanget:) Ja, så tett har vårt barn vært.... vi har fått testet mye i noen uker nå ihvertfall. Nesesuger har vært ett must. Ellers har vi også i tillegg til saltvannsspray,måtte brukt nesespray til barn 0-2år en gang i løpet av natten i noen dager for å ikke kvele hele ungen med slim og snørr og få et par timer søvn i løpet av døgnet. Kveld og morning har det vært dusj eller bad der jeg har latt dusjen stå på litt på varmt 10min før for å få varmt og damp på badet. Luftfukter lånte vi av noen venner i en uke da han var verst og tendenser til falsk krupp. Hjalp mye! Vi satte også en skål med kamferdråper under sengen (råd fra Oldemor). Da var han på bedringens vei så om det hjalp ekstra eller om han bare ble automatisk bedre vet vi ikke helt. Men verdt forsøket.
BareMas Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2013 Det med dusjen må prøves, tenker jeg! Ellers er det jo typisk at hun skal bli syk lørdagskveld slik at vi må vente en ekstra dag for å gå til anskaffelse av nesesuger, men det får bli på mandag:) takk for gode tips, får vel bare forberede meg på sittesoving, hva gjør man ikke for disse barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå