Gå til innhold

Hun er 3 måneder. Kan hun få litt smaksprøver på leppa?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja... det har vi gjort og han lever i beste velgående :-) pluss liker ALT :-)

Hehe så bra ;) Hun sitter sammen med oss når vi spiser middag og i går så fikk hun litt agurk på leppa si ;) Hun lurte veldig på hva det var ;) Synes det var spennende. Kanskje jeg kan prøve med litt frukt også, for å se reaksjonen hennes.

Jento vår er tre måneder og en uke og fikk smake noe annet en mm og mme for første gang idag. Fikk smake på en agurkbit. Gjorde litt grimaser først, men synest det var veldig kjekt å gnage på den :) Kanskje det lindret litt på kløe i tannkjøttet med en kald agurkbit? Tror ikke det det er noe farlig å la de smake på agur i alle fall, består jo nesten bare av vann og er jo ikke sånn at hun spiser noe av den - bare kjenner på smaken og teksturen :)

Annonse

Min på 3 mnd har fått smake 1-2 små teskjeer med enten most banan eller min første havregrøt hver dag i to uker. Storkoser seg og blir skikkelig fornærma når hun ikke får mer :)

Hun får også smake på det meste vi spiser og drikker, men ikke mer enn det vi får plass til på fingertuppen.

Det er bra å begynne tidlig å smake for at de skal like alt mulig. Spesielle smaker som sitron er bra.

Kusinen har også fått smake på alt og spiser nå ALT. Skikkelig sære ting også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...