Gå til innhold

Svangerskapspenger !

Anbefalte innlegg

På besøk fra 1 trimester! :) Eg jobber som sykepleier på natt på et sykehjem og etter å ha mistet 3 ganger i løpet av høsten er eg nå sykemeldt til eg er 12 uker.. Men har ikke lyst å gå tilbake på natt igjen da det ikke er bra for foster! Men det er heller ikke så greit å gå dag/kveld der da det er så tungt og hektiske dager og alle som er på jobb må stelle sine pasienter siden det er så lite bemanning! Er fn grunn til at eg jobber natt der ute for eg har dårlig rygg og operert håndleddet mitt, så har aldri vært aktuelt å jobbe dag der for meg.. Men er redd eg ikke er kvalifisert for svangerskapspenger ! Er jo veldig dumt hvis eg må ha sykepenger i hele svangerskapet ..

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144013128-svangerskapspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har krav på att arb.giver tilrettelegger for deg under svangerskapet. Du bare ber jordmor eller legen din om ett skriv der det står anbefalt att du ikke skal jobbe natt.

Arb.giver må da sette deg på bare dag-aften vakter (uten att du mister natt-tillegga dine). Har de ikke mulighet til å tilrettelegge for deg, har du krav på svangerskapspenger så du slipper å være sykemeldt.

Jeg var igjennom dette, og det var heldigvis ingen problem for tilrettelegging:)

Og nå ser jeg att du ikke burde jobbe dag-aften heller...

Da snakker du med legen din og hører om det beste for deg er sv.penger:) Om du jobber kommunalt, så er det mulig å flytte deg til en annen arb.plass der det ikke er tunge løft osv.. Lykke til!

Takk :) er privat så de får jo ingen midler til å sette inn ekstra heller, så de kan ikke tilrettelegge.. Og da har eg vel rett på! Så lenge lege skriver at det ikke er bra og arbeidsgiver skriver at de ikke kan tilrettelegge ska det vel gå iorden. Er jo kjedelig å ikke jobbe hele svangerskapet men kommer nok til å bli sykemeldt etter kort tid pga rygg hvis eg ska gå på dag /kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...