Gå til innhold

Svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Eg jobber som sykepleier på natt på et sykehjem og etter å ha mistet 3 ganger i løpet av høsten er eg nå sykemeldt til eg er 12 uker.. Men har ikke lyst å gå tilbake på natt igjen da det ikke er bra for foster! Men det er heller ikke så greit å gå dag/kveld der da det er så tungt og hektiske dager og alle som er på jobb må stelle sine pasienter siden det er så lite bemanning! Er fn grunn til at eg jobber natt der ute for eg har dårlig rygg og operert håndleddet mitt, så har aldri vært aktuelt å jobbe dag der for meg.. Men er redd eg ikke er kvalifisert for svangerskapspenger ! Er jo veldig dumt hvis eg må ha sykepenger i hele svangerskapet ..

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144013125-svangerskapspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det noe om du har sykepenger hele svangerskapet da?

Du kan jo høre med lege/NAV om svangerskapspenger, men hvis det ikke går kan du jo være sykemeldt. Forstår godt situasjonen din! Har jobbet endel innenfor det samme, og det er ikke muligheter til å ta det med ro. Ville nok også ønsket å ta det med ro etter 3 aborter..

Godt å se at hu har kommet så langt iallefall :) vi har kanskje termin samme dag, 17 aug,- om jeg husker rett?

Jeg jobber også natt innen psykiatri, så sjefen min plasserte meg på aften med kun én dagvakt i mnd (er så dårlig på dagen, fungerer ikke før kl 13:P). Legen min sa at om enten sjefen min ikke hadde hatt plass på dag/aften, eller om de på annen måte ikke hadde kunnet tilpasse til meg slik at jeg ikke ville bli skadet eller at arbeidet vil påføre meg unødvendig stress eller psykisk belastning, så ville jeg kunnet få svangerskapspenger. Høres ut som at siden du ikke er i stand til å jobbe på den måten de gjør på dag, så med mindre arbeidsgiver kan tilrettelegge slik at du slipper å belaste håndledd/rygg som du sliter med, så tror jeg du er kandidat for svangerskapspenger. Lykke til ihvertfall! :)

Du kan jo høre med lege/NAV om svangerskapspenger, men hvis det ikke går kan du jo være sykemeldt. Forstår godt situasjonen din! Har jobbet endel innenfor det samme, og det er ikke muligheter til å ta det med ro. Ville nok også ønsket å ta det med ro etter 3 aborter..

Godt å se at hu har kommet så langt iallefall :) vi har kanskje termin samme dag, 17 aug,- om jeg husker rett?

Det som er dumt er at eg "bruker opp" sykepengene mine og hvis eg då knekker armen eller noe i permisjonen får eg ikke penger.. Så er utrolig dumt å bruke sykepenger når eg ikke er syk.. Men hvis eg må gå dag kommer eg jo mest sannsynlig til å bli syk! Men tror nok det ska gå fint å få svangerskapspenger så lenge arbeidsgiver sier at de ikke kan tilrettelegge!

Ja kommer litt forskjellig termin på meg men er 17/18 august ;) blir så spennende ukene fremover nå med tidlig ul og ordinær ul og se om datoer stemmer :)

Annonse

Det som er dumt er at eg "bruker opp" sykepengene mine og hvis eg då knekker armen eller noe i permisjonen får eg ikke penger.. Så er utrolig dumt å bruke sykepenger når eg ikke er syk.. Men hvis eg må gå dag kommer eg jo mest sannsynlig til å bli syk! Men tror nok det ska gå fint å få svangerskapspenger så lenge arbeidsgiver sier at de ikke kan tilrettelegge!

ok :) jeg får sykepenger nå, pga langvarige bekkenproblemer. Og noen som skulle være rette vedkommende i NAV hevdet at jeg har rett på ny sykemeldingsperiode etter foreldrepermisjon. Fordi du regnes som frisk i permisjonen. Så jeg kommer til å prøve å få det! Hvis det ikke går blir det APP. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...