Gå til innhold

Mannen reiser plutselig på firmatur i 4dager!!

Anbefalte innlegg

Når vi ble gravide forklarte jeg at jeg ikke ønsket at han dro på den årlige firmaturen i januar,siden lille kom til å være 2 mnd da. Å med ei på 2år og en vill 7åring,kunne det bli bra slitsomt for ei trøtt mamma,uten noe familie til hjelp rundt seg!! Han sa det var heilt greit,og at han selfølgelig ikke ville dra fra oss når baby var så fersk.. Skulle vel stille opp hjemme .

Nå idag sier han plutselig til jenta vår "hva ønsker du deg i by gave hos pappa? " Han drar vist etter helgen og blir borte til 2 februar....

Jeg sier da til han,at jeg ikke vil være alene med dem når jeg føler hele situasjonen med 3barn er kaotisk,og minner han på avtalen vår! Men får i svar "men nå er det nå bare sånn,så da blir det slik,,alt er ordnet og kan ikke trekke meg fra det nå"

Gutten min på 2 mnd krever sitt og må bæres for å sovne og kan så vidt sitte aleine..

Jenta mi på 2 er skikkelig mamma dalt som henger i føtterne,og siden hun ikke er kommet inn i barnehage,er hun vant til å ha min fulle oppmerksomhet,så det er tungt for henne å må dele på mamman sin :-/

Når det er leggetid må jeg ligge ei stund ilagmed henne for at hun skal sovne på kveldene,og hyler og skriker om baby er ilagmed!!

Gutten på 7 klarer det meste selv,men må bli kjørt og hentet på skolen! Å siden de 2 minste sover til 9-10 må jeg vekke tidligere og kle på 2 surskete trøtte bar og drege dem med i bilen...

Ser ikke for meg hvordan dette blir og gå :-( må jo gå,men kommer til å bli mere sliten og redd jeg bare blir lei og trist av alt styret... Har heller ingen og spørre etter hjelp,familie bor på andre siden av landet...

Huff måtte bare få det ut.... Noen forslag hvordan man kan holde humøret oppe? Og noe man kan spise for mere energi? Kaffe fungerer dårlig :-(

Anonym poster: 726b144483dc7b167d8a809a8f164d0e

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Å bryte en avtale, og ISÆR å ikke si det til deg, men å snike det inn i samtalen via et barn... nei, jeg finner ikke ord! For en infantil ting å gjøre. Jeg ville faktisk ha blitt fly forbanna. Om han sier det året i forveien, mens du var gravid, at du ikke kan forvente at han blir hjemme, så er det faktisk litt annerledes.

Åh, jeg har så kort lunte med tillitsbrudd fra menn.

Hvis avtalen var klar, bør han jo ikke gå bort fra den, og å indirekte informere om det via barnet virker utrolig barnslig. Men 4 dager hørtes ikke så mye ut. Det klarer du.

Jeg har selv både baby (2 mnd), 2-åring og 5-åring som jeg er alene med en uke av gangen på grunn av mannens jobb. Det er selvsagt slitsomt, men klart det går!

Syntes du er heldig som har en 7-åring som stort sett klarer seg selv ;-)

Anonym poster: 8a7af274f363ac440005b00e2d7f5e7b

Annonse

Jeg har en mann som også reiser mye på messer. Bruker da å fly inn min mor så hun kan hjelpe til om det trengs, så lenge det passer for henne så klart :) Kunne det vært et alternativ?

Når det er sagt, så hadde jeg ikke vært særlig hyggelig å ha med å gjøre om han hadde gått bak ryggen min sånn som dette. Greit at han har en jobb å gjøre, men har dere en avtale så får han vær så god å overholde den.

Jeg hadde sagt: Hvis du drar, ja da har du dratt. Du ender også opp som helgepappa." Så hadde han fått velge.. En så ustabil å uforutsigbar mann hadde jeg ikke taklet desverre..

Kan jo bare si at det ble slutt i går, fordi jeg sa at han enten fikk han fortsette å ha ei viss tøs som venn på fb, eller så fikk han velge meg og vår baby som kommer snart.. Han valgte henne..

Anonym poster: 0fbc83b22378b034785958079a959a87

Min mor har desverre ikke mulighet og komme :-/

Det er ett tillitsbrudd for meg,og føler meg lurt rett og slett.. Lyst at han skal forstå det,men han bryr seg lite :-( ble litt sint på han i går,og var litt kvass mot han,,,men da slo det om,og han ble mere kvass tilbake :-( :-(

Det må nok gå bra,men liker det IKKE ....

Hi

Anonym poster: 2f605539c50a361f2be9abc544a9f8a7

Måten han har gjort det på er jo helt bedriten, dette skulle han avklart med deg på forhånd! Han fortjener virkelig refs for måten han har gjort dette på.

Men jeg må jo si at jeg ikke skjønner hvorfor han ikke kan dra. Har fått fire barn i løpet av 7 år selv og har en mann som jobber mye så jeg har bare vært nødt til å klare meg selv i perioder, det går fint det altså. Slitsomt kan det være, litt enkle løsninger og runde svinger for å få det til å gå opp av og til, men det går om du er innstilt på det.

Anonym poster: 49faeb5cefabcace3fb615661b36735c

Få hjelp av noen i klassen til eldste med å frakte han til skolen, hente går nok bra. Be mannen om å handle inn ALT du trenger disse dagene så du slipper å dra i butikken. Har dere ingen venner i nærheten dom du kan be over en kveld? Så får du litt Avlastning?

Hadde blitt kjempe skuffet og lei meg, men skulle inne latt det knekke meg. Kanskje han også er sliten og rett og slett trenger å komme bort litt? SNAKK sammen, spør saklig hvorfor han har valgt å gjøre dette? Dialog er viktig!

Anonym poster: 638f4f5b7d8fa1923842b4f7dadb8635

Annonse

Kjipt av ham å gå bak din rygg, men du høres jo rimelig kontrollerende ut, så kanskje følte han ikke at han hadde noen annen utvei?

Det er snakk om 4 usle dager, hvor hjelpeløs er du egentlig? Skjønner at det er kjedelig, men livet er ikke alltid en dans på roser. Har du ikke en mor eller en venninne du kan invitere til deg i helgen og hjelpe deg litt?

Anonym poster: 5b811d7368148c13b9d7e17aa0a488a4

Be han om å fly inn bestemor eller noen som kan hjelpe til, på hans regning.

I D I O T !

Anonym poster: 323631e22c7f1ec7926a7d45997d8134

I de fleste velfungerende familier er det ingenting som heter "på hans regning". Vi har felles økonomi, så alle utgifter han betaler går like mye utover meg og barna uansett.

Anonym poster: 5b811d7368148c13b9d7e17aa0a488a4

Selve tillitsbruddet er en ting, det skjønner jeg at du sliter med. Men tenker at dere har en utfordring med kommunikasjon som er toveis. At du gir beskjed om at du ikke vil at han skal dra, viser seg jo å funke dårlig. I etterpåklokskapens lys hadde det kanskje vært lurere å si at du gruer deg for å være alene med alle tre i fire dager og så invitere ham med på å finne ut hvordan alt det praktiske kunne løses. Da hadde han sikkert vært mer konstruktiv også. Tenk over hva i deres relasjon som gjør at han velger å gi deg denne beskjeden gjennom barnet. Det er jo mulig det kun handler om ham, men noe sier meg at dette er uttrykk for et samspillsmønster.

Selve alenetiden blir nok slitsom, men du klarer det! Ved neste anledning går det bedre. Dessuten må dere kanskje gjøre en jobb med leggerutinene til 2-åringen?

Jeg ser heller ikke det store problemet med å være alene med barna. Mer arbeid faller på en person, men det ser ut til åvære helt greit å løse rent praktisk. Ser heller ikke det store problemet med at han kunne feire nyttårsaften med kamerater om det var veldig viktig for han så lenge du var sammen med foreldrene dine.

Men alt det andre syns jeg er å overkjøre totalt, det er å svikte, lyve, komme med hvite løgner som er løgner. Hva er poenget med å lyve om hvor en er f.eks? Jeg hadde latt han reise uten å lage noen stor sak i forkant og snakket skikkelig med han når han kommer hjem. Si hva som er hovedproblemet. Da er det lurt å ikke dra frem mest mulig kritikk, men holde seg til den virkelige kjernen av problemet. At han lover og bryter avtaler. At han lyver om småting, men som gjør at du ikke kan stole helt på han.

Fy fader så slemme mange her inne er. Folk er forskjellige. Hvis hi ikke synes hun takler dette, så er det da ikke opp til dere å rakke ned på henne! Dessuten er en avtale en avtale. Hvis man ikke kan stole på mannen sin hvem i huleste skal man stole på da???!! Det har da ingenting med å være avhengig av mannen sin å gjøre. Skal man plutselig gå rundt å la mannen gjøre akkurat som han føler for fordi man må "øve" seg på å bli alene en dag? Lever man sammen og har barn sammen,så må man være enig i slike ting ellers vil aldri forholdet vare. Det handler om å gi og ta. Min mann kunne aldri tenkt tanken om å gjøre noe slikt mot meg. Det hadde vært respektløst.

Synes du har all rett til å bli sint,hi. Dette er et tillitsbrudd og i et forhold kan man ikke feie det under teppet.

Anonym poster: 5abfbd2ad6d3b3c0cbf6bb2f2353f945

Man bør vel strengt tatt ikke få flere barn enn man klarer å passe på. Greit at man er to om barna, men det er mye som kan skje sånn at man er nødt til å klare det alene. For meg er det helt fjernt å tenke at det ville vært krise å ha unga alene noen dager. Jeg har fem i alderen 3 mnd til 7 år. Jeg havna på sykehuset en uke når minste var 6 uker. Tror ikke mannen engang vurderte å få noen til å hjelpe seg. Kjenner jeg nesten blir litt provosert jeg når det snakkes om at man må få avlastning en kveld når det er snakk om fire dager.

At avtaler brytes er en helt annen sak. Det er overhodet ikke greit.

Anonym poster: fd3449cc7d5aa030eab2ee979d0ae9b7

Dette hadde jeg ikke vært så fornøyd med nei.. Jeg er ei av dem som ikke er så veldig spontan, og blir ganske fort stresset, så det å få så lite varsel synes jeg er dårlig gjort. Selvfølgelig vil det gå, å være alene med barna i 4 dager, men når beskjeden kommer på denne måten, like før mannen skal reise, så er det lov til å være litt fortvilet :) Jeg ville nok gjort det klart at sånt er ikke greit. Å ha en familie innebærer mye ansvar, man kan ikke bare stikke av når man føler for det. Slikt skal avtales i god tid, og det skal være en enighet mellom begge partene. Lykke til HI, jeg er sikker på at det ordner seg, selv om det kanskje er vanskelig å se lyset i enden av tunnelen nå :)

Under forutsetning at det ikke ammes, så lurer jeg på om det hadde vært like ok hvis MOR reiste på "messetur" i "jobbregi" med to venninner dersom baby var 2 måneder, og latt far alene passe baby, samt barn på 2 og 7 år uten noe form for avlastning?

Anonym poster: 849b7d094cc00fa39b774723a0f0cb7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...