Gå til innhold

Noen som har Nissan X-trail her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer?

Funker den greit som familiebil? Driftsikker? Mye feil med den?

Vurderer å kjøpe ny bil, nemlig (eller bruktbil da). Vil gjerne ha en solid 4-hjulstrekker, hvor man sitter ganske høyt og det er god plass inni bilen.

Skrevet

Moren min har en slik og hun elsker den bilen. Sitter høyt i den, kjempegrei å kjøre(hun har automatgir også da), stor plass til både barnebarn og unga sine;)

Tror ikke hun har hatt noen feil på den bilen...:-)

Skrevet

Moren min har en slik og hun elsker den bilen. Sitter høyt i den, kjempegrei å kjøre(hun har automatgir også da), stor plass til både barnebarn og unga sine;)

Tror ikke hun har hatt noen feil på den bilen...:-)

Tusen takk for svar :-)!

Skrevet

Drømmebil!! Men litt for dyr for oss, dessverre :/

Skrevet

Huff, ja. Jeg VET. For oss også, egentlig.

Men har så lyst på en driftsikker bil som får oss fram overalt. Nå har vi en hormonell liten sak som starter når han (jepp, dette er en guttebil) vil, omtrent legger seg med frontlyktene i kryss når bakken stiger med mer enn 0,3 % og der det ene etter det andre detter av. Hoho. Omtrent, iallfall.

Skrevet

forholdsvis driftsikker og grei bil. vanlige problemer er turboen og ventilene på dielsepumpa.

god plass inne i kupeen, men lite bagasjerom.

god og kjøre på langkjøring, men elendig i køkjøring ( ville valgt automatgir om man kjører mye i kø)

Anonym poster: 41f6ad949be09f33965cf7b4d09bbbe2

Skrevet

TRANGT med tre barneseter, men det går

Skrevet

Huff, ja. Jeg VET. For oss også, egentlig.

Men har så lyst på en driftsikker bil som får oss fram overalt. Nå har vi en hormonell liten sak som starter når han (jepp, dette er en guttebil) vil, omtrent legger seg med frontlyktene i kryss når bakken stiger med mer enn 0,3 % og der det ene etter det andre detter av. Hoho. Omtrent, iallfall.

Så til og med gutta kan være hormonelle? :P

Har siklet på den bilen siden førstemann kom i januar 2012, og vi fikk erfare hvor liten en audie A4 faktisk er.. Meeeen, når budsjettet vårt hviler på kun én inntekt (studielån kan vel knapt kalles inntekt), så strekker det dessverre ikke til. Må forøvrig ha ny bil før nr 2 kommer i beg av juni, så vi er på leting, vi også :)

Skrevet

Apropos dieselbil: Ligger an til å bli innført dyre avgifter på blant annet drivstoff, obs, obs.. Politikerne har oppdaget at bensinbilen ikke er verstingen likevel..

Skrevet

forholdsvis driftsikker og grei bil. vanlige problemer er turboen og ventilene på dielsepumpa.

god plass inne i kupeen, men lite bagasjerom.

god og kjøre på langkjøring, men elendig i køkjøring ( ville valgt automatgir om man kjører mye i kø)

Takk for godt svar!

For vår del vil det være snakk om et barnesete og en pute, så da burde det vel gå sånn plassmessig?

Fint at du sier god på langkjøring, for vi kjører en del til familie. Men dumt med lite bagasjeplass, det er et minus... Samt dette med by/køkjøring. Bor i by, så da må vi ta det til ettertanke.

Takk for innspill!

Skrevet

Apropos dieselbil: Ligger an til å bli innført dyre avgifter på blant annet drivstoff, obs, obs.. Politikerne har oppdaget at bensinbilen ikke er verstingen likevel..

Æsj, typisk. Akkurat i det jeg tenkte at vi skulle kjøre både litt billigere og mer miljøvennlig! Jaja. El-bil hadde kanskje vært noe :D?

Skrevet

Har dere som mener Nissan x-trail er så dyr tenkt å kjøpe nye biler...? Da vi kjøpte x-trail (brukt) var det jo fordi den er en relativt rimelig bil i forhold til andre sammenlignbare suv'er...

Forøvrig synes jeg det er god plass i baksetet, har hatt inne tre bilstoler og det har forløpt smertefritt. Nå som vi ikke drar med oss barnevogn er bagasjerommet stort nok for oss også. Egentlig er det vel en liten stor bil... ;) Liten tank og billig i drift også forresten.

Anonym poster: ca242b6ca0c0e09ea1615c51b775c679

Skrevet

et sete og pute har allverdens med plass. :)

De nyeste modellene, fra 08 tror jeg, er ca 30 cm lengre enn de litt eldre.

vær obs på at x-trailen kommer i mange utgaver, både interiør og motormessig. du får også bensinmotor om du foretrekker det.

vi har elegance versjonen med skinnseter og 2,2 dci motor, og er veldig fornøyd med den. kjempegode seter, med gode reguleringsmuligheter.

Bykjøring er ikke noe problem. køkjøringen er pyton pga veldig hard cultch

vår er forresten til salgs pga bytte til 7-seter

Skrevet

Har en 10 modell som ble kjøpt helt ny, hadde vært utstillingsmodell og ble billigere under finanskrisa. ELSKER DEN!!! Ok plass til 3 bilstoler bak, plass til 2 emaljunga barnevogner i bagasjerommet ved siden av hverandre ( har den nyeste med langt bagasjerommet). Billig i drift,bruker under 0.6 på langkjøring, omkring 0.8 med 1600 kg henger bak på sommerføre. Billig iforhold til andre store biler! Har så langt aldri hatt feil på 2.5 år. Synker sakte i pris på bruktbiler derfor ble det helt ny da jeg skulle ha den nye lange modellen, har hunder til border collie og vogn inne samtidig men da er det ikke mye bagarseplass igjen;-)

Skrevet

Æsj, typisk. Akkurat i det jeg tenkte at vi skulle kjøre både litt billigere og mer miljøvennlig! Jaja. El-bil hadde kanskje vært noe :D?

Ja, og så var det hvor den strømmen egentlig kommer fra, da ;) Tenker vi sier hest og kjerre ;)

Skrevet

Har en 2007 modell (ny type), som ble kjøpt brukt i 2010. Er veldig fornøyd med bilen. Disse er rimelig feilfrie. Det eneste som pleier å være problem er at de bruker litt bremser.

Bilen har VELDIG god plass sammenlignet med andre i denne klassen. Enormt bagasjerommet (hvis du fjerner de tåpelige skuffende i bunn), ca 600L. Hvis du er ute etter en ujålete bil som tar seg frem over alt og har god plass, er dette bilen for deg. Bør være mulig å prute ganske kraftig på disse nå, siden den ikke er veldig populær, og siden det kommer ny versjon i løpet av året.

Gå for så høyt utstyrsnivå som mulig (helst LE), styr unna automat og bensin og ta en NAF - test før kjøp.

Lykke til:)

Skrevet

Vi kjøpte en Nissan x-trail brukt (men via forhandler heldigvis) og hadde så mye feil på den at vi holdt på å bli sprø... Var mer på verksted enn på veiene, omtrent. Til slutt fikk vi annulert kjøpet, takk og pris.

Anonym poster: 39508ef32ce3e5e0a0ac98bc573880c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...