1anonym Skrevet 7. februar 2013 #26 Skrevet 7. februar 2013 Får vel huden full nå.... Hvorfor i hele friden stresser dere sånn m å legge spedbarn på eget rom og hvordan i hele verden kan man legge en nyfødt på eget rom? Skjønner det ikke. Fortell , hva er grunnen til at man legger en 1 dager gammel baby for seg selv?
November-spire-79 Skrevet 7. februar 2013 #27 Skrevet 7. februar 2013 Her i huset sover babyen i stua på grunn av liten leilighet jeg sover på sofan ved siden av sengen hennes så jeg hører at hun puster. Kommer nok til å gjøre det slik et års tid
Madolyn Skrevet 7. februar 2013 #28 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Skjønner ikke helt det der med krybbedød.. Våkner man liksom da, om ungen ligger i samme rom og dør? Nei men barnet faller ikke i så dyp søvn dersom den hører foreldrenes sovelyder/pustelyder/nattelyder. På samme måte som at smokk anbefales av lub; babyen faller ikke i like dyp søvn om den sutter på en smokk under søvnen (da kan heller ikke tungen falle bakover og potensielt blokkere svelg/luftveier). På samme måte som at overoppheting, arvemadrass og innesoving med lue hos friske, ikke-premature babyer ikke er bra mtp fare for krybbedød. Veldig mange småting som kan utgjøre en stor forskjell til sammen Endret 7. februar 2013 av Madolyn&Muffin
Ikkesåallerværst Skrevet 7. februar 2013 #29 Skrevet 7. februar 2013 Skjønner ikke helt det der med krybbedød.. Våkner man liksom da, om ungen ligger i samme rom og dør? De vet visst ikke hva sammenhengen er,de bare ser at det er en sammenheng.. P Jeg trodde det var at de sover lettere og våkner hyppigere? En teori er at det er når babyene er i dyp søvn at krybbedød inntreffer. De glemmer å puste. Har ikke noe referanse til dette altså., Eldste ble lagt på eget rom ti uker gammel, og yngste sover vel sammen med meg til han flytter ut..
Madolyn Skrevet 7. februar 2013 #30 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Får vel huden full nå.... Hvorfor i hele friden stresser dere sånn m å legge spedbarn på eget rom og hvordan i hele verden kan man legge en nyfødt på eget rom? Skjønner det ikke. Fortell , hva er grunnen til at man legger en 1 dager gammel baby for seg selv? Mange klarer ikke å slappe av og sove og våkner av hvert minste lille knirk babyen lager. Her holdt jeg ut i 4 måneder før gutten ble "forvist" til eget rom.. Hadde egentlig som mål å holde ut i minst 6 mnd etter anbefaling fra lub.no, men babyen og jeg vekte hverandre 8-10 ganger hver bidige natt og det ble like mange våketimer på nettene som sovetimer. Da gutten sov ekstremt lite på dagtid også så gikk jeg rundt i en vattboble til slutt...Men venter nr 2 nå og har igjen som mål å klare minst 6 mnd på samme rom Endret 7. februar 2013 av Madolyn&Muffin
Ingunn89 Skrevet 7. februar 2013 #31 Skrevet 7. februar 2013 Får vel huden full nå.... Hvorfor i hele friden stresser dere sånn m å legge spedbarn på eget rom og hvordan i hele verden kan man legge en nyfødt på eget rom? Skjønner det ikke. Fortell , hva er grunnen til at man legger en 1 dager gammel baby for seg selv? Mange klarer ikke å slappe av og sove og våkner av hvert minste lille knirk babyen lager. Her holdt jeg ut i 4 måneder før gutten ble "forvist" til eget rom.. Hadde egentlig som mål å holde ut i minst 6 mnd etter anbefaling fra lub.no, men babyen og jeg vekte hverandre 8-10 ganger hver bidige natt og det ble like mange våketimer på nettene som sovetimer. Da gutten sov ekstremt lite på dagtid også så gikk jeg rundt i en vattboble til slutt...Men venter nr 2 nå og har igjen som mål å klare minst 6 mnd på samme rom Jeg er veldig sensitiv til lyder, lys osv når jeg sover. Må være helt stille, ellers våkner jeg. Kommer ikke til å få en eneste god natts søvn med baby på rommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå