Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver i kveld! Natten til hun blir fire mnd.. Har brukt litt tid på å stelle alt i stand.. Vi la henne som vanlig og hun sovnet da.. Blir sikkert gående fram og tilbake i hele natt jeg nå da.. Henter henne sikkert tilbake imorgen tilig for litt kos i vår seng ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille har hatt eget rom fra dag 1. Jeg sov inne hos henne de første 7 ukene, nå legger jeg meg med gubben, og går inn og sover videre hos henne når hun våkner på natta:-)

Skrevet

Gutten vår blir straks 4 mnd. Regner med han havner på eget rom etter han er 7-9 mnd. Vet ikke :)

Tror man merker når det er på tide

Skrevet

9 mnd. Ingen spesiell vurdering bak, men vi flytta då og ho vart lagt på barnerommet.

Skrevet

Her flyttet mini på eget rom når han var 6 mnd. Da skulle jeg begynne å jobbe og våkner av det minste lille grynt... Vi begynte å sove bedre alle sammen etter dette :-) Nå er han 12 mnd og sover natten igjennom :-)

Skrevet

LUB anbefaler å ha barnet på samme som som foreldrene i alle fall de første 6 mnd pga krybbedødsfare, så flytter henne tidligst da...

Skrevet

Flytta minsten på eget rum da han var 5,5 mnd, men han var klar for det selv. Han sov urolig om natta, men nå sover han kjempe bra :-)

Skrevet

LUB anbefaler å ha barnet på samme som som foreldrene i alle fall de første 6 mnd pga krybbedødsfare, så flytter henne tidligst da...

Vi har visse forholds regler mht krybbedød, hun ingen ting som hun kan få over seg i sengen bare dynen (som hun sparker av seg..) Vi er trygge på dette, selv om jeg er alltid nærvøs. Tror det handler om å være trygg på barnets sove vaner :)

Skrevet

Vi har babycall med kamera på hele tiden, selv om rommene er rett ved hverandre. Den slår inn ved den minste lyd, så føler meg helt trygg på at hun sover for seg selv frem til smokk/mat. Legger seg kl 19, så uansett om hun hadde sovet hos oss, hadde det vært mange timer alene før vi la oss...

Skrevet

Eldste var 9 mnd når han fikk eget rom. Er usikker på når minste som nå er 5,5 mnd skal legges på eget rom, men ikke med de første, liker å ha han ved siden av seg enda, og både vi og han sover bra :-)

Skrevet

Når ho var 5 mnd! ;) gikk kjempe greit!! ;) har babycall på selvom om ligger i rommet ved siden av!;)

Skrevet

ca 6 mnd da merket vi at hun sov dårlig etter at vi kom og la oss, så vi flyttet henne og hun sov som en engel hele natten og har stort sett gjort det siden nå er hun 14 mnd :)

Skrevet

4 mnd gammel her. Da hadde vi i ett par uker alt slitt med at han våknet når vi hostet eller snudde på oss og vi våknet av han bare han drømte litt og snudde på seg.

Sov mye bedre hele gjengen når han havnet på eget rom.

Og det gikk faktisk an igjen å føre en liten samtale med min bedre halvdel før vi sovnet uten å vekke lille-krypet + bruke tegn til tale og hviskestemme:)

Skrevet

4 uker :)

Skrevet

Storebror var 1 år. Lillebror på 6 mnd kan foreløpig få bli. Flytter ikke før vi setter foten ned for nattamming, og det skjer nok tidligst om 2 mnd om han er lik broren sin når det kommer til spising på dagtid.

Skrevet

3 1/2 måned. Mye bedre både for ham og for oss, merket at han ble så urolig når vi kom og la oss. I natt sov han åtte timer i strekk uten et knyst.

Skrevet

Tidligst når hun er 9-10 mnd.

Skrevet

Første vår kom på eget rom dag hun var 8mnd og tvillingene flyttet vi på eget rom da de var 6mnd gamle. Må si at det ble både bedre og lengre søvn på både mor, far og barn når alle kom på egne rom:)

Skrevet

Vi la H på sitt eget rom fra han var 4 mnd - veldig deilig! Godt å ha soverommet for seg selv med litt voksentid. Både vi og han hadde godt av det!

Men må innrømme at jeg har babycallen på fortsatt(nå 8mnd), klarer ikke helt å slutte med det :)

Skrevet

Skjønner ikke helt det der med krybbedød.. Våkner man liksom da, om ungen ligger i samme rom og dør?

Skrevet

Hun skal få eget rom om en mnd. Er da 3mnd.

Hun sovner best om vi legger henne i et stille og delvis mørkt rom.

Vi ha et rom som er som en stue, så derfor skiller vi oss på natten. ;)

Men kommer nok til å sjekke henne ofte...

Skrevet

Guten min er 5,5 mnd og trur det blir lenge enda til han skal på eige rom :) Har heile tida tenkt når han er cirka 1 år. Trudde det var anbefalt...?

Vi søv godt alle tre og han et framleis 1-2 gongar på natta, så eige rom ville vore berre stress for min del. Skjønnar godt at dei som har baby som vaknar fort eller vaknar fort sjølv vil ha ungen på eige rom.

Skrevet

De to eldste var over et år før de fikk eget rom. Lillemor fikk eget rom da ho var ca 4 mnda, men det er vårt rom som vi har delt av. Ho har egen dør, men den står alltid åpen inn til vårt rom når vi har lagt oss.

Skrevet

Skjønner ikke helt det der med krybbedød.. Våkner man liksom da, om ungen ligger i samme rom og dør?

De vet visst ikke hva sammenhengen er,de bare ser at det er en sammenheng.. P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...