Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 2 ukene etter jobb slitt med at jeg ikke klarer se tekster fra 5-7 m unna meg, og det hjelper ikke myse med øynene heller..

Flere som opplever dette? Kan det bare være at jeg er sliten? Jeg har slitt med hodepine og migrene tidligere i 1 trimester, og har også hatt migrene med aura tidligere i 16 års alderen. Men dette er liksom noe helt annet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer mye med hormonene i kroppen når man er gravid. Disse hormonene kan også påvirke synet ditt. Foreslår at du tar kontakt med legen din.

Skrevet

Sksk til legen på ttorsdag, ds har jeg kontroll så skal ta det opp da

Skrevet

Hormonene i kroppen gjør mye rart med oss under svangerskapet, dette kan ha innvirkning på synet! Jeg jobber i optikerforetning og annbefaler deg å ta turen dit, om du bruker briller/linser fra før kan optikeren bare justere stykene dine på evnt linser:)

Skrevet

Jepp..

Før sist graviditet var synet mitt helt bra, utover svangerskapet og spesielt på slutten ble det dårligere og dårligere.. Hadde problemer med å være inne på kjøpesenter o.l. fordi jeg ikke klarte å lese skiltene som hang rundt om og ikke klarte å se ansikter på personer jeg møtte, ble veldig klar i hodet og fikk mye hodepine av dette. De var også vanskelig å kjøre bil, spesielt om kvelden og når det regnet, så ikke skiltene lsngs veien og hadde problemer med å skille skikkelser fra skygger etc..

Etter fødsel ble det bedre, men adri helt bra, så bruker slike billige -0,5 briller når jeg kjører bil. Men har gått greit å være på butikker/ kjøpesenter etc uten.

Nå i dette svangerskapet så blir det også gradvis dårligere, men begynte å bli dårligere nesten med en gang.

Så håper det blir helt bra igjen når småttisen er ute, hvis ikke må jeg ordne meg med time hos øyelege også finne riktig styrke og enten et par kikkelige briller eller linser..

Skrevet

Takk firkant tips :) jeg har ikke briller, eller hatt problemer med synet før. Men hvis det blir verre får jeg gå til øyelege :)

Skrevet

Jeg er veldig nærsynt fra før, og veksler på briller/linser.

Etter jeg ble gravid har jeg kutta ut linser og bruker kun briller, men kan variere i synet fra dag til dag. Har funnet ut at det sikkert er hormonelt, og hiver meg heller innom optiker etter graviditeten.

Skrevet

Etter jeg ble gravid har jeg kutta ut linser og bruker kun briller, men kan variere i synet fra dag til dag. Har funnet ut at det sikkert er hormonelt, og hiver meg heller innom optiker etter graviditeten.

Ja, tror jeg tar det etter pokemon hsr meldt sin ankomst :)

Skrevet

Ja, tror jeg tar det etter pokemon hsr meldt sin ankomst :)

Tror ikke du vil få en riktig synstest før det iallefall :P

Skrevet

I forbindelse med graviditet og fødsel kan visst hormonene påvirke synet. Jeg ble super-nærsynt etter at jeg fødte sist. Klarte verken å lese eller kjøre bil like etterpå. Men det ble gradvis bedre etter noen uker/mnd. og nå er synet mitt som før. Rare greier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...