Gå til innhold

Hva synes dere om Ferdinand?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nydelig navn! :) Det var lenge med i kampen her i huset, men til slutt så utgikk det da det ble uttalt på flere måter og den ene måten synes ikke vi noe særlig om. Vi liker det best når det uttales med markant r. Et virkelig godt navn! Synes absolutt dere skal gå for det :)

Annonse

Siden det er oppkalling ville jeg også tatt det navnet.

Med lange navn kommer ofte kallenavn, men ser ikke hva Ferdinand kan bli forkortet. Kjenner en som heter joachim og han blir kalt Jokke! Ikke særlig pent:) Leopold blir fort Leo, men Ferdinand:

Kan ikke gjøres om heller:) Fint og har navnet selv på min liste.

Det er orginalt. Men jeg liker det ikke. Veit ikke hvorfor. For meg er det i kattgori med Mons. Dvs - egner seg best som dyrenavn. Det er det jeg assosierer det med.

Ferdinand er finere enn Mons da, men litt for tungt og hardt syns jeg.

Som ei anna har skrevet, så er ferdinand en okse som liker å lukte på blomstene ;) tegneserie... Men viktigst av alt... Tror du barnet vil trives med et så spesielt og gammelt navn? Jeg kjenner ei som er i 30 årene og heter oddlaug, og hater navnet sitt...

Annonse

Min oldefar het Ferdinand og etter å ha "smakt" litt på det tok jeg det med på lista. Har lyst til høre deres ærlige tilbakemeldinger, hva synes dere om navnet? Er det ett navn dere kunne ha vurdert å brukt?

Min oldefar het også Ferdinand :) Johan Ferdinand faktisk :) Liker det veldig godt.. Begge navnene både hver for seg og sammen. Kunne godt brukt det hvis alle parter hadde vært enige :)

Siden det er oppkalling ville jeg også tatt det navnet.

Med lange navn kommer ofte kallenavn, men ser ikke hva Ferdinand kan bli forkortet. Kjenner en som heter joachim og han blir kalt Jokke! Ikke særlig pent:) Leopold blir fort Leo, men Ferdinand:

Kan ikke gjøres om heller:) Fint og har navnet selv på min liste.

Joda :) Jeg kjenner en Ferdinand som blir kalt Ferdi :) ikke som i ferdig med som i starten på navnet

Takk for gode tilbakemeldinger :) En risiko for at navnet blir forkortet hvis navnet er langt og kan godt se for meg at Ferdinand blir til Ferdi. Er veldig usikker på guttenavn og har noen andre også på lista. Forhåpentligvis vet vi om vi venter på en gutt eller en jente om ei uke eller to :)

Som ei anna har skrevet, så er ferdinand en okse som liker å lukte på blomstene ;) tegneserie... Men viktigst av alt... Tror du barnet vil trives med et så spesielt og gammelt navn? Jeg kjenner ei som er i 30 årene og heter oddlaug, og hater navnet sitt...

Tja, vet ikke helt :) Synes det virker som disse "gammelmannsnavnene" kommer seilende opp nå. Her hvor jeg bor vet jeg om to Ferdinander, to Ludvik, Albert, Lauritz. Synes det virker som navn i denne "kategorien" er ganske mye brukt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...