Gå til innhold

Bruker dere dyne eller pose til baby om natten?

Lisse_01

Anbefalte innlegg

Sluttet med dyne for rundt 2 uker siden. Han drar dyna over hodet og Aker seg ned i bunnen av sengen. Skummelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt begge deler, no brukar ho dyne fordi pappaen synes det er meir praktisk ettersom han berre byter på ho og legg ho att etter flaska på morgonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt dyne fram til to uker siden, da måtte vi legge han i pose fordi han snur seg alle veier i sengen og ender ofte opp paa tvers helt oppe i sengen og vakner fordi hodet eller beina stanger i sprinklene. han er mye mer rolig om natten no og sover bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun pose fordi han bare sparket var dynen.

Nå er han 15 mnder å bruker forsatt pose ettersom han blir kaldt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere posene deres? Har en pose fra IKEA nå som jeg har fått i gave, men den begynner å bli liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt sovepose til gutten vår så lenge vi kan huske, han er nå 21 mnd :) Han har alltid sovet veldig urolig og dyna skled av ham hele tiden slik at han ble kald og våknet. I tillegg fikk han panikk om noe kom over ansiktet hans, så han skrek og var redd hver gang han dro dyna over ansiktet i søvne (noe som skjedde ofte...).

Første soveposen kjøpte vi her, den er i 100 % økologisk merinoull:

http://www.englebarn.no/ullsovepose-42.aspx

Den vokste han ut av når han var rundt 15 mnd. Da investerte vi i denne herligheten her:

http://www.mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx

Denne er i 100% merinoull innvendig og 100% bomull utvendig. Praktiske trykknapper på skuldrene og glidelås langs kanten slik at du f eks kan skifte bleie uten å ta av hele posen, eller bare åpne for å lufte om babyen blir for varm. Vi var veldig fornøyde med den fra englebarn, men den fra mimmis er flere hakk mer praktisk. I tillegg har den trykknapper under armene slik at den kan passe til ganske små babyer :)

Ull puster og er varmeregulerende så jeg hadde brukt litt penger i en skikkelig kvalitetspose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker pose og har gjort det siden hun begynte å bevege seg rundt i sengen. Orker ikke det dyne styret ;)

Har brukt pose til alle mine tre fra de var ca tre mnd til to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere posene deres? Har en pose fra IKEA nå som jeg har fått i gave, men den begynner å bli liten

Vi har noen lange som jeg kjøpte på HM, men det var i 2007 så vet ikke om de har det fortsatt. Har også et par fra going.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det brukt pose fra han begynte å bevege seg i sengen og dra dyna av seg, over hodet o.l.

Utrolig praktisk med pose og det gjør nattesøvnen vår bedre også.

"Har han dratt av seg dyna og er kald?", "Har han dratt dyna over hodet?",

Nå når han er blitt så stor at han reiser seg i sengen i tillegg så er det utrolig greit å klare å fortsatt være konsekvent på leggerutinene + når han våkner på natten å mener at dagen skal starte. Selv om han ikke er klar til å legge seg og reiser seg opp så kan vi likevel gå ut av rommet. Han sutrer i 2 min før han legger seg ned, og vi slipper da å gå inn til han å forstyrre/vekke han igjen for å ta dyna over han igjen osv. Hadde vel da holdt det gående i flere timer da.

Her er alle posene kjøpt på Ikea. Gått over til en større størrelse nå. Også har vi 3 stykker som vi bytter på å vaske. 3 stykker på ikea tror jeg er billigere enn 1 på f.eks babyshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun brukt dyne. De første månedene med en 80*100 dyne og når de var så stor at de passet i sprinkelsengen fikk de vanlig 140*200 dyne. Legger halve dynen under dem og resten over, blir nesten som en sovepose og dette har fungert veldig bra hos oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips jeg leste her for litt siden.... Min og aker seg ned i bunnen av senga. Har lagt en stor, litt tung hodepute i bunnen av senga. Nå stopper hun opp når bena kommer dit, og havner ikke langt nedi der. Har bedside crib som ikke er så stor, så da ligger hun faktisk omtrent på samme sted når hun våkner... Med dyne foreløpig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker igrunn dynen til madrass istede. Første dagene slengte han hendene sånn rundt seg at jeg var redd han skulle få dynen over hodet. Pakket han inn i teppe istede, som en vårrull ;) Dynen bruker vi nå til "madrass", legger han oppå den og inntil meg på natten i min seng for å amme. Når han da sovner tar jeg hendene under dynen og løfter han forsiktig over i sin egen seng. Det begynte vel slik for jeg brukte heller dynen hans på dagtid oppå fanget mitt når jeg ammet, så har jeg bare fortsatt med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fin ting med posen er at den hindrer sånne små "houdini" barn (som min sønn var) å klatre ut av sprinkelsenga når de er 1år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no 

Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter.  Den har ekte dun og sammevarmhetsgrad som en dyne. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Praktisk til bleieskift siden den har glidelås hele veien rundt.

Har brukt denne fra tassen var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:)

En vinner her i huset, anbefales sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi dyne men hun sparker den ofte av seg. Vi har prøvd pose, men da fikk hun helt panikk og sov urolig i 4 netter. Da kuttet vi det ut. Hun sover urolig uansett altså, men det ble mye værre med pose.

Vi kler på henne ullbody og ullstrømpebukse også ligger hun med et lite helseteppe over seg. Vi har det ikke kaldt på soverommet, men ca.21 grader så hun holder seg varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor var en aktiv liten baby som stadig sparket av seg dyna eller fikk den over ansiktet. Så fikk jeg en dunsovepose i gave. Denne ble festet med knapper over barnets skuldre og lukket med glidelås. Armene var fri. Brukte den i to år til den omtrent falt fra hverandre. Så da Lillebror kom, måtte vi finne en erstatning. Den fant vi her: www.dungo.no

Kjempegod pose, utrolig varm og god i kalde norske vinternetter. Den har ekte dun og sammevarmhetsgrad som en dyne. Liker at den holder babykroppen jevnt god og varm samt at jeg slipper å stå opp for å sjekke dynesituasjonen i løpet av natten. Da jeg nattammet, løftet jeg bare tassen ut av vuggen i posen sin, og la ham tilbake etterpå, god og varm. Han sovnet med en gang. Praktisk til bleieskift siden den har glidelås hele veien rundt.

Har brukt denne fra tassen var nyfødt siden den har egne knapper for å sitte godt på bittesmå kropper. Lillebror elsker den. Også er den jo veldig fin, da:)

En vinner her i huset, anbefales sterkt!

Eier du den nettbutikken eller siden du dytter flere gamle tråder om det samme emmet?

Anonymous poster hash: 941df...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...