Gå til innhold

Kynnere med nedpress - andre som har?

Anbefalte innlegg

Er bare i uke 22, men er allerede plaget med ubehagelige kynnere med nedpress. Andre som er plaget med dette så tidlig?

Har akkurat vært hos legen, egentlig for å friskmeldes etter en skade, men er istedenfor videre sykemeldt pga kynnerene og bekkenløsning som stadig blir verre. Er visst ikke meningen jeg skal jobbe i det hele tatt dette svangerskapet jo :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144012882-kynnere-med-nedpress-andre-som-har/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde veldig mye ligamentstrekk"smerter" (er jo egentlig ikke vondt det da men ubehagelig) fra uke 12-18. Så ble de avløst av veldig hyppige kynnere. Kynnerne plager meg heller ikke og så lenge de ikke går over i premature rier så er det jo ikke farlig heller. Men for 3-4 uker siden så begynte jeg å kjenne MYE nedpress og mensenmurringer. Så for 2 uker siden ble jeg 50 % sykemeldt fra min elskede jobb :( Er nå i uke 26+4. Kjenner at det har hjulpet da, ikke bare har jeg mindre nedpress, kynnere og mensenmurringer men jeg er også langt mer energisk og tålmodig med min elskede lille sønn på 21 mnd - toppers!!

Men nedpress er ikke noe moro, føler at ungen ligger tungt og presser seg ned mellom beina. Tør ikke slappe av skikkelig når jeg går på wc heller så det blir myye doflyging :P

Endret av Madolyn&Muffin
  • 3 uker senere...

Dere som har hatt nedpress: ble dere sykemeldte? Ble dere sendt til noen videre undersøkelser? Jeg har egentlig hatt en rolig periode nå, har hatt mye kynnere, ubehagelige også, men sluppet nedpress. I dag var det "på an igjen" med nedpress, verre enn det noengang har vært, kjentes nesten ut som om det utvidet seg der nede.

Annonse

Dere som har hatt nedpress: ble dere sykemeldte? Ble dere sendt til noen videre undersøkelser? Jeg har egentlig hatt en rolig periode nå, har hatt mye kynnere, ubehagelige også, men sluppet nedpress. I dag var det "på an igjen" med nedpress, verre enn det noengang har vært, kjentes nesten ut som om det utvidet seg der nede.

Jeg ble 50 % sykemeldt i uke 26. Og nå tre uker senere så har jeg nesten ikke nedpress, færre kynnere og mindre mensenmurringer. Så her gjorde virkelig sykemelding susen! Føler meg helt sikker på at jeg klarer å holde meg i 50 % jobb frem til det er permisjonstid :) Nesten litt skuffet over at alle modningstegn er borte, jeg som begynte å se frem til en enkel fødsel etter månedsvis med gradvis modning...

Endret av Madolyn&Muffin

Jeg var veldig usikker på om jeg hadde nedpress tidligere, da jeg hadde hørt at det kjentes ut som om ungen skulle ramle ut, mens jeg kjente bare at det presset nedover på en måte. Men dette presset beveget seg lenger nedover enn magen, gikk over i menssmerter, som riesmerter. Det kan nok oppleves litt individuelt.

Nå kjennes det mer ut som om ungen skal ramle ut, at det åpner seg og gjør vei til baby på en måte, bare uten smerter. Så denne gangen er jeg igrunn ikke i tvil...

Jeg var veldig usikker på om jeg hadde nedpress tidligere, da jeg hadde hørt at det kjentes ut som om ungen skulle ramle ut, mens jeg kjente bare at det presset nedover på en måte. Men dette presset beveget seg lenger nedover enn magen, gikk over i menssmerter, som riesmerter. Det kan nok oppleves litt individuelt.

Nå kjennes det mer ut som om ungen skal ramle ut, at det åpner seg og gjør vei til baby på en måte, bare uten smerter. Så denne gangen er jeg igrunn ikke i tvil...

Nedpresset jeg slet med var aldri smertefullt, men en veldig tyngdefølelse i livmoren og følelsen av at babyhodet trykket og trykket på nedover. Turde ikke slappe av når jeg var på wc for da kunne trykkefølelsen gå over i svake smerter.

Jeg ble 50 % sykemeldt i uke 26. Og nå tre uker senere så har jeg nesten ikke nedpress, færre kynnere og mindre mensenmurringer. Så her gjorde virkelig sykemelding susen! Føler meg helt sikker på at jeg klarer å holde meg i 50 % jobb frem til det er permisjonstid :) Nesten litt skuffet over at alle modningstegn er borte, jeg som begynte å se frem til en enkel fødsel etter månedsvis med gradvis modning...

Kom nedpresset i forbindelse med jobben da? Jeg har ikke jobbet siden midten av desember nemlig, da jeg ble sykemeldt pga et brudd (i håndleddet, ikke i samlivet ;) ). Så jeg kan ikke skylde på jobben heller...

Kom nedpresset i forbindelse med jobben da? Jeg har ikke jobbet siden midten av desember nemlig, da jeg ble sykemeldt pga et brudd (i håndleddet, ikke i samlivet ;) ). Så jeg kan ikke skylde på jobben heller...

Her merket jeg mest til nedpresset og kynnerne mens jeg var på jobb. Selv om jeg elsker jobben min og aldri har følt meg spesielt sliten mens jeg har vært der. Er operasjonssykepleier så det blir jo en del ståing, gåing og få muligheter til å styre arbeidsdagen da. Så her hadde nok jobben "skylda".. :)

Her merket jeg mest til nedpresset og kynnerne mens jeg var på jobb. Selv om jeg elsker jobben min og aldri har følt meg spesielt sliten mens jeg har vært der. Er operasjonssykepleier så det blir jo en del ståing, gåing og få muligheter til å styre arbeidsdagen da. Så her hadde nok jobben "skylda".. :)

Åh, så spennende yrke! Har vurdert det selv, er sykepleier og har veldig lyst å videreutdanne meg. Dessverre må jeg flytte på meg for å få det til, noe som ikke er helt enkelt med snart to små i hus.

Litt off topic, men :)

Annonse

Åh, så spennende yrke! Har vurdert det selv, er sykepleier og har veldig lyst å videreutdanne meg. Dessverre må jeg flytte på meg for å få det til, noe som ikke er helt enkelt med snart to små i hus.

Litt off topic, men :)

Ja det er helt topp å være opr spl! Jobbet først i 15 mnd i tredelt turnus med bakvaktssystem men etter at jeg fikk førstemann så begynte jeg å jobbe på en dagkirurgisk avdeling. Helt fantastisk arbeidsplass med fri alle helligdager og høytider, kjempehyggelige kollegaer, spennende kirurgi osv :) Anbefales!

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...