Gå til innhold

erfaringer med internasjonale skoler for barn? evt andre gode skoler (Bergen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Bergen, og vil jo så klart ha den beste skolen for barna våre. Skulle vi flytte utenlands ifb med jobb vil det jo bli internasjonale skoler, så derav er vi kommet inn på den tanken.

men, vet lite om dette, så lurer på om noen vet noe, har erfaringer å dele?

Anonym poster: cce9d8b43fc04028aa40641837a3d1be

Skrevet

Da ville jeg anbefalt international school of Bergen. Dyr, men relativt bra.

Skrevet

Ja, har sett litt på den! Hva er grunnen til at du anbefaler den?

Anonym poster: cce9d8b43fc04028aa40641837a3d1be

Skrevet

Det er jo greit at de følger International Baccalaureate Diploma Programme. Undervisningen foregår på engelsk. De har relativt små klasser og god oppfølging av lærerene. Gode kontakt mellom foreldre og lærere og innad mellom foreldrene. Generelt flinke lærere og flinke elever. Kan dog være noe "sossete" ;-)

Anonym poster: 724e1530003280ee087e5ae3cf02288e

Skrevet

Det er jo greit at de følger International Baccalaureate Diploma Programme. Undervisningen foregår på engelsk. De har relativt små klasser og god oppfølging av lærerene. Gode kontakt mellom foreldre og lærere og innad mellom foreldrene. Generelt flinke lærere og flinke elever. Kan dog være noe "sossete" ;-)

Anonym poster: 724e1530003280ee087e5ae3cf02288e

Har hørt at International Baccalaureate Diploma Programme ikke inneholder realfag og dette må tas i tillegg. Stemmer det? Ønsket ikke å søke mitt barn på den linjen da jeg fant det ut. Uansett nå går hun i en internasjonal klasse hvor undervisning og bøker er på engelsk, da.

Anonym poster: e3d2b8e357c79a14e4e1e18c06ef6ed2

Skrevet (endret)

Hei!

Så flott å høre at ISB blir anbefalt her :)

Jeg ser at du er redd for at realfag ikke står på læreplanen ved International Baccalaureate, men det gjør det. Helt fra barnehagen vår og ut high school-programmet vårt tilbyr vi matte og andre realfag. På internettsidene våre www.isob.no kan du laste ned "curriculum handbook" for de forskjellige klassetrinnene, og se fagene vi underviser i.

IB-diplomet gir generell studiekompetanse i Norge. Dersom dere har planer om å reise til utlandet, er det absolutt verdt å vurdere å følge IB-programmet :)

Ta gjerne kontakt dersom du vil høre mer om International Baccalaureate og ISB!

Vennlig hilsen

International School of Bergen

www.isob.no

www.facebook.com/InternationalSchoolBergen

Endret av ISB
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Hvor mye koster det i året?

Anonymous poster hash: 05005...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...