Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de noen favoritter?

Her gikk det i D.D.E's julecd hele jula, men kan ikke akkurat spille julemusikk hele året, så vi må finne noe nytt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har gutten fått dilla på Gangnam Style etter at den kom på radioen en gang.Så titt og ofte må vi på youtube og søke den opp, og så står han og rister på bleierompa og jodler med :D

Utover det har vi hørt på mye Hanne Krogh og tror det er Egner eller Prøysen, litt usikker, samt May Britt Andersen.

Ellers er radioen også en fin ting :) Vi har noen rene musikkanaler her vi bor, så da er det ikke noe problem :)

Skrevet

For øyeblikket er det vel to dråper vann som gjelder, han hadde en periode med Slipknot.

Skrevet

Jenta mi er så glad i å synge, så her går det i typiske barnesanger som er lett å synge med på. Og så vil hun gjerne høre på onkel:-) Han er musiker, og hun kjenner igjen bandet hans med en gang selv om det er et godt stykke unna barnemusikk...

Skrevet (endret)

Kaptein sabeltann er favoritten tror jeg :) Men han er glad i all musikk egentlig, bare det er litt tempo på det.

Endret av Pus med støvler
Skrevet

gangnam style helst 100 ganger på repeat, danser som en helt og imiterer trinnene :D

andre sanger er:

-to dråper vann

- mamma mia

- nissemusikk (diverse julesanger)

- santa lucia

- jeg er en glad og vill ballong

- adele

han elsker musikk og synger mye, i barnehagen sier de han nok ender opp som danser eller håndball spiller :)

Skrevet

Hun liker mye.. Papa Roach, Three Days Grace og også Gangnam Style (hun sitter alene og leker og så synger hun plutselig "op op op dænnasay op op op")

Men hennes all time favorite band er Disturbed.. Spesielt "Down with the sickness", da blir hun skikkelig avslappet.. hahah!

Skrevet

Hun liker mye.. Papa Roach, Three Days Grace og også Gangnam Style (hun sitter alene og leker og så synger hun plutselig "op op op dænnasay op op op")

Men hennes all time favorite band er Disturbed.. Spesielt "Down with the sickness", da blir hun skikkelig avslappet.. hahah!

Hehe, kult med disturbed da :)

Skrevet

Heheh oh yes, kan ikke si vi er misfornøyd med det, gitt ;)

Hun sitter og headbanger i bilen og sånt :) lille vakre hehe :)

Skrevet (endret)

Haha, genialt. Her digges det også til rock og metal, men mest med ene armen i takt med musikken ;)

Endret av Pus med støvler
Skrevet

Haha, genialt. Her digges det også til rock og metal, men mest med ene armen i takt med musikken ;)

Blir så happy av at unga setter pris på "skikkelig" musikk framfor tullemusikk (det er bare min personlige mening hva som er skikkelig og hva som er tull, selvfølgelig) ;)

Skrevet

Her går det mest i Egner, kaptein sabeltann og sanger fra astrid lindgren filmer. Og litt tøyse sanger som dyrene i Afrika. La barna være barn dere.

Skrevet

Er det status å ha barn som liker annen musikk enn barnesanger?

Skrevet

Er det status å ha barn som liker annen musikk enn barnesanger?

kanskje noen syns det er status, men jeg tror de fleste barn hører på mye barnemusikk feks i bhg også tror jeg at barn hører (liker) på det foreldrene hører på, det er jo ikke akkurat som om en 2 åring sier, nei mamma, jeg vil heller høre på michael jackson, hvis han/hun ikke vet hvem det er, ergo de hører på/liker det som vi hører på :)

En annen ting er at jeg tror en liten en har det lettere med å synge bæ bæ lille lam enn en engelsk sang. De øver jo språket sitt gjennom sang, rim og regler og da er det nok lettere å øve på norske barnesanger.

Skrevet

Hehe, er vel heller at ungene velger det de liker. Her hører vi på all mulig musikk, inkludert barnesanger. Og gutten liker mye forskjellig. Han synger ikke ennå, bare digger med armer og kropp :)

Skrevet

Til min store fortvilelse er guttungen hekta på Vassenggutane sin pottetball-sang.

Skrevet

..vil bare understreke at jeg ikke tvinger i unga mine Disturbed, altså... de hører jo litt på barnesanger osv også, men de bare virker ikke som de bryr seg så mye om det (her hjemme).. i barnehagen er det sikkert bare barnesanger som går (og Justin Bieber har jeg hørt.. huff..)

Men det er sant som noen sier her.. jeg har aldri hørt unga mine synge Disturbed sanger.. når de synger selv går det mest i kaptein sabeltann og div barnehagesanger, gjerne med tilhørende bevegelser :)

Skrevet

hehe, tro det eller ei men her kom 2,5-åringen en dag og spurte etter "gangnam-style"!!

Gjest Frøken Pripp & Røverne
Skrevet

Min nettopp fylte 2 åring liker Bæ.bæ lille lam, og synger den gjerne i litt rappestil, veldig morsomt :)

"Nei, nei gutt, dette må ta slutt" synger han ofte på, litt rappestil der også. (aktiv gutt!)

Digger Gangnam Style i bilen, og synger etter :)

Kaptein Sabeltann.

Lille Petter Edderkopp, og da gjerne denne versjonen

Gummi Bjørn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...