Gå til innhold

Lavtliggende morkake- andre med samme?

Anbefalte innlegg

Hei du! Joda, her er jeg overklar for fødsel og har begynt å leve litt farligere. Morkaka har jo flyttet seg unna åpningen, og jeg har ikke hatt blødning på lenge, så nå har jeg tilogmed hatt sex m mannen! Hehe..

Er snart 35 uker på vei og tvillingene har det bra, så nå lever jeg så normalt jeg kan.

Hva med deg?

he he! " til og med hatt sex med mannen ", lo litt for meg selv :) bra du ikke har hatt flere blødninger da! Ingen blødninger her heller, bare veldig klar til å få ut lillebror :) selv om han bør holde seg inne litt til :) formen generelt er stabilt-ustabilt, går fortsatt to ganger i uken til Akupuktur og fysio pga bekkenløsningen med gangvansker. Humøret er ( nesten ) alltid på topp, og jeg gleder meg til fødsel :) formen din da?

Fortsetter under...

Hei du! Joda, her er jeg overklar for fødsel og har begynt å leve litt farligere. Morkaka har jo flyttet seg unna åpningen, og jeg har ikke hatt blødning på lenge, så nå har jeg tilogmed hatt sex m mannen! Hehe..

Er snart 35 uker på vei og tvillingene har det bra, så nå lever jeg så normalt jeg kan.

Hva med deg?

he he! " til og med hatt sex med mannen ", lo litt for meg selv :) bra du ikke har hatt flere blødninger da! Ingen blødninger her heller, bare veldig klar til å få ut lillebror :) selv om han bør holde seg inne litt til :) formen generelt er stabilt-ustabilt, går fortsatt to ganger i uken til Akupuktur og fysio pga bekkenløsningen med gangvansker. Humøret er ( nesten ) alltid på topp, og jeg gleder meg til fødsel :) formen din da?

Nei, usj den formen er ikke noe å skryte av. Er i så dårlig forfatning ifht bekken, blodtrykk og søvn at de vil legge meg inn på tirsdag til avlastning et par døgn.

Snart 6 kg baby tilsammen i magen.. :)

Håper på å føde snart og helst vaginalt.

Hvor langt er du på vei da?

Hva med deg?

Nei, usj den formen er ikke noe å skryte av. Er i så dårlig forfatning ifht bekken, blodtrykk og søvn at de vil legge meg inn på tirsdag til avlastning et par døgn.

Snart 6 kg baby tilsammen i magen.. :)

Håper på å føde snart og helst vaginalt.

Hvor langt er du på vei da?

uff da! Viktig få hvilt det vi klarer nå, før barna kommer. Her har vi en aktivt krabat på 4, så det blir ikke for mye hviling på mamma :) TR termin 9.juli og OUL 22:juli. Så uansett ikke for lenge å vente :) satser på et sted midt mellom terminene. Håper du får sove godt i natt og slipper innleggelse - selv om kanskje det er det beste med tanke på at du får slappet ordentlig av? Nattaklemmer :)
  • 2 uker senere...

Håper alt er bra med dere! Her kommer en oppdatering fra meg!

Mini kom i torsdags, 8 dager på overtid. *lykke* :)

Ingen problemer med morkaken, men endte med haste-ks til slut allikevelt! Så hadde jo like gjerne kunnet holde på det planlagte ks'et jeg hadde 17. juni!

For å gjøre en lang historie kort så ble jeg innlagt for igangsettelse ved 40+5 grunnet dårlige nyreverdier hos meg og ovanlig mye fostervann. Etter FIRE døgn med førsøk på igangsettelse, hvor ALT ble prøvd (saltvannsballong, homonpiller, vannet ble tatt og riestimulerende drypp i fire timer) men bare ga masse rier/kynnere (som så bra ut på CTG, men som ikke gjorde vondt i det hele tatt - og dermed var virkningsløse) tok legen beslutt om "haste-ks". Innen fnutter ettersom det ikke hastet såå mye, og det var en like fin opplevelse som forrige planlagte ks. Fra besluttet ble tatt tok det 30 minutter så lå jeg ferdig på operasjonsstuen. Det opplevdes litt mer ubehagelig sammenlignet med forrige ks ettersom lillen lå så høyt opp (ikke festet i det hele tatt) at de hadde vanskelig å få han ut. To leger trykkte på magen og en brukte tang. Nå er magen blå. :/ Føler meg mer sliten etter dette ks enn etter forrige, men det er vel ikke rart etter den "oppvarmingen". Men glad og lykkelig over gutten som endelig er her!!

Og anbefaler ingen å få vannet tatt uten å være moden. Blæææ. Måtte dessuten ligge hele siste dagen etter at vannet var tatt siden hodet ikke var festet. Kjeeedelig!

Men sluttet godt, alting godt! :) Håper deres små er her snart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...