*oktobergutt 12* Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hvordan underholder dere deres babyer? Har en gutt på 15 uker, han ligger mye under lekegymmen, jeg leker litt med han, trener å ligge litt på mage og synger litt. Han kan ligge der en god stund alene også, spesielt på formiddagen. Ellers bruker vi god tid på stellebordet, og han sitter sammen med oss og ser på når vi spiser middag. Triller også en lang tur i løpet av dagen. Føler noen ganger han 'kjeder' seg under lekegymmen, prøver å bytte ut det som henger der titt og ofte, men har en 3-4 leker å velge mellom. Har også et speil som han liker å se på seg selv i. Som regel er jeg mer interessant å se på enn lekene.... Underholder dere babyen hele tiden mens den er våken eller lar dere dem ligge litt alene? Får nesten litt dårlig samvittighet der han ligger å ser på meg mens jeg styrer med noe annet ) Noen andre forslag for aktiviteter? Noen som har begynt på babysvømming eller babymassage? Hvor gamle bør dem være?
November-spire-79 Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Vi gjør omtrent som deg Hun ser på at jeg lager middag, bretter klær o.l Hun ligger på badet når jeg dusjer og steller meg. Får litt dårlig samvittighet når jeg lar henne ligge litt, men jeg må jo få gjort litt her De må venne seg til å leke litt med seg selv også hvis ikke blir det slitsomt etterhvert. De elsker jo å se på oss gjøre ting. Vesla her stirrer skikkelig på meg når jeg putter noe i munnen gøy hehe
*oktobergutt 12* Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2013 Samme her! Lot han slikke såvidt på en pære her, ble helt vill! Han ville ha mer Stakkars liten... han må pent vente litt
AinaAina Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Hvor gamle er babyene når de ligger sånn for seg selv i ro og mak? Min datter på 2 uker er enten på puppen, sovenede eller så gråter hun og vil ha pupp eller raping. Er dette vanlig? Eller burde hun ha lengre stunder hvor hun er våken og rolig?
November-spire-79 Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Hvor gamle er babyene når de ligger sånn for seg selv i ro og mak? Min datter på 2 uker er enten på puppen, sovenede eller så gråter hun og vil ha pupp eller raping. Er dette vanlig? Eller burde hun ha lengre stunder hvor hun er våken og rolig? det er helt normalt ja mi jente var sånn i mange uker. Det er først nå etter 12 uker at hun er mer fornøyd når hun ligger på gulvet.
*oktobergutt 12* Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2013 Hvor gamle er babyene når de ligger sånn for seg selv i ro og mak? Min datter på 2 uker er enten på puppen, sovenede eller så gråter hun og vil ha pupp eller raping. Er dette vanlig? Eller burde hun ha lengre stunder hvor hun er våken og rolig? Først etter 12 uker her også ja....
Apple80 Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Hvor gamle er babyene når de ligger sånn for seg selv i ro og mak? Min datter på 2 uker er enten på puppen, sovenede eller så gråter hun og vil ha pupp eller raping. Er dette vanlig? Eller burde hun ha lengre stunder hvor hun er våken og rolig? Da han nærmet seg 2 mnd kunne jeg begynne å legge ham fra meg i ca 5 min. Nå er han snart 3 og kan kan kanskje ligge for seg selv i 15 min..
Elsa88 Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Min kan godt ligge alene på gulvet lenge..... Men vi går jo fram og tilbake slik at han ser litt på oss, og så kommer hunden for å gi han en sleik og da er han opptatt på å se på hunden og slikt er det om dagen. Mer man lar ungen leke alene bedre blir det når h*n blir større. Mange som må underholde ungene sine hele tiden, for de ikke lekte alene.
Gjest -Truseløs- Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Ang. babymassasje så anbefaler jeg det virkelig! Ta et kurs. Kan hende det ikke passer for alle små, det vet jeg ikke. Men for oss passer det ihvertfall perfekt. Han nyter disse stundene.
*oktobergutt 12* Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2013 Ang. babymassasje så anbefaler jeg det virkelig! Ta et kurs. Kan hende det ikke passer for alle små, det vet jeg ikke. Men for oss passer det ihvertfall perfekt. Han nyter disse stundene. Bor du i Oslo området? Noen tips om hvor?
Jente+Oktoberbarn Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 Vår er ikke så flink å ligge alene enda, er 3 måneder. Men min erfaring er at man også har igjen for å leke mye med babyene, fordi du er med på å lære dem hvordan man leker. Noen venner av oss var av den oppfatning at barna ikke skulle lekes med for å lære å leke selv mens vi lekte mye med vår eldste. I dag har vi ei jente som er kjempeflink å leke selv, mens deres to barn ikke klarer å finne på noe og går rastløse omkring. Man må jo selvsagt begynne å la de ligge litt for seg selv etterhvert, men det kan for mange ta lang tid før de vil ligge noe for seg selv. Jeg legger min på et teppe i sofaen eller matte på gulvet og så leker vi og innimellom kikker jeg litt i et blad eller på tv mens han ligger ved siden av. Når jeg skal gjøre noe sitter han i vippestol og ser på. Han sover lite på dagen, men når han sover benytter jeg anledningen til å gjøre unna litt og evt spise Av og til godtar han å ligge i leikegrinda, men ikke lengre enn 10 til 15 minutter
Gjest -Truseløs- Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Ang. babymassasje så anbefaler jeg det virkelig! Ta et kurs. Kan hende det ikke passer for alle små, det vet jeg ikke. Men for oss passer det ihvertfall perfekt. Han nyter disse stundene. Bor du i Oslo området? Noen tips om hvor? Nope, ikke fra Oslo. Men anbefaler å ta en titt her: http://www.babymassasje.com/article.asp?w=2065238&x=5668På samme siden kan du også lese mer om foreningen sine kurs. Jeg gikk hos en BIN-instruktør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå