Gå til innhold

Har invitert et vennepar med på hytta neste helg - men hva er vanlig i forhold til mat ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at vi holder all maten, eller er det ok å spørre om vi skal handle inn til hver vår dag (middag) ?

Anonym poster: cffe01be83350f61576fcd88f0450665

Skrevet

Er det vanlig at vi holder all maten, eller er det ok å spørre om vi skal handle inn til hver vår dag (middag) ?

Anonym poster: cffe01be83350f61576fcd88f0450665

Handle inn til hver sin dag.. Det er egentlig en veldig grei ordning :) Så handler dere inn snacks eller slike ting..

Anonym poster: 540b9336634436db0b4008dc9e267433

Skrevet

Når vi har reist på hyttetur i lag med andre har vi handlet alt vi trenger i lag og delt regningen på to.

Anonym poster: baf03a0b4697660cad8f54bcb0861f02

Skrevet

Kommer vel litt på hvordan forhold dere har. Ber vi med oss noen på hytta pleier vi å handle inn maten, mens gjestene tar med seg brus og snop. Vi vet hva som er i skapene på hytta, så det er jo ikke vits å kjøpe mye av det som er der. Hytta brukes mye, så vi pleier å fylle opp skapene med ting vi bruker ofte for å slippe å kjøpe alt til hver gang vi skal på hytta, og får vi ekstra besøk har vi alltid mer mat å lage.

Peier å gjøre det samme når vi blir med venner på deres hytte også. Så kostnadene blir gjevnet ut, selv om jeg ikke bryr meg om vi betaler mer.

Men greit å avtale slikt når en ber noen med seg, fort at det blir uenigheter.

Anonym poster: d7466ead7267bd85be5f1bca9233be72

Skrevet

Når vi reiser på hytteturer deler vi alltid regningen på all mat.

Men greit å avtale før etter hytteturen er over.

Det er jo forskjell på å ha noken på besøk en dag eller to og å reise sammen på hyttetur.

Skrevet

Det er vanlig å spleise.

Anonym poster: 84a9062fe689a0a3a83ab668e14d030b

Skrevet

Når vi blir invitert med på hyttetur, så sier jeg alltid at vi skal spleise på maten :) Og de jeg har invitert med meg, pleier å si det selv også :)

Anonym poster: 21197525787b8b2fa1bdb47ee6a28193

Skrevet

Er det du og din samboer/mann samt to fra andre siden så ville jeg tenkt handle inn til hver sin dag eller dele regningen i to men snakk med de slik at de vet hva som forventes.

Er det med barn og ujevnt der så må muligens det se på andreledes.

Bør vel også komme inn om de sliter med økonomien og dere har veldig god økonomi for eksempel. Og at det må kjøpes mat som alle er enige i.

Min søster ble for eksempel sur da jeg takket nei til tur med de hvor de ville dele utgiftene på to i forhold til mat.

Jeg er alene med to små barn. Min søster har mann og 5 barn alle tenåringer og 4 gutter som spiser som hester.

I tillegg skal hun helst ha litt spesiell og dyr mat så en helgetur med de ville kostet meg omtrent halvparten av mitt matbudsjett for en mnd om jeg skulle gått med på det.

Anonym poster: 929621ca162347a01e400d888ca16b50

Skrevet

Jeg betaler når jeg inviterer!

Anonym poster: c07db3be929b272a9ca962b34e1442e9

Skrevet

Vi har brukt å stå for all maten når vi inviterer vennepar med på hyttetur! Ville følt det galt annerledes, men det kommer jo an på hvilken alder, livssituasjon og økonomi dere har.

Vi er 40 begge to, godt betalte jobber og ville følt det ekkelt å invitere på spleisefest når vi inviterer folk på hytta

Anonym poster: cc77a37a519b3d8385337ac2d98e3d96

Skrevet

Vi pleier å ta som utgangspunkt at vi betaler alt hvis vi inviterer, men om noen insisterer på å være med å betale får de lov til det. Barn "får ikke lov" selv om de eller foreldrene insisterer.

Anonym poster: 8c5b697970f80f59cd7f081f7406853d

Skrevet

I vår vennekrets er det vanlig å spleise. Er som regel alltid vår hytte vi reiser til og da handler vi inn, og så deler vi regningen. Brus, øl og vin tar alle med litt av alt ettersom hva de vil drikke, og alle stiller med litt snacks. Men maten handles felles og regningen deles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...