Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Antarctica

Maia Synnøve var finest av de forslagene som kom fram her, syns jeg.

Alle mellomnavnene/nr.2-navnene som begynner på vokal syns jeg var plundrete å uttale like etter a- en i Maia, og noen var rett og slett for lange. Natalie og Leonora har 4 stavelser og gjør at jeg snubler.

Takk for forslag dere. Jeg er egentlig litt i imot å bruke mellomnavn, men vurderer det likevel siden Maia er et ganske mye brukt navn. Til min store glede hadde det imidlertid sunket mange hakk på navnestatistikken nå. I 2012 var det ikke med på topp 10 på landsbasis.

Hvis de blir tre stykker i klassen med samme navn synes jeg det er bedre at hun for eksempel kan bruke Maia Elise istedenfor å bli lille-Maia, store-Maia, Maia B eller bare bli omtalt med etternavn.

Storebroren har bare ett navn med to stavelser, så det blir jo litt dumt at hun har to navn, mens han bare ha ett navn. Men, men, vet ikke om jeg skal bry meg så mye om det.

Takk for forslag dere. Jeg er egentlig litt i imot å bruke mellomnavn, men vurderer det likevel siden Maia er et ganske mye brukt navn. Til min store glede hadde det imidlertid sunket mange hakk på navnestatistikken nå. I 2012 var det ikke med på topp 10 på landsbasis.

Hvis de blir tre stykker i klassen med samme navn synes jeg det er bedre at hun for eksempel kan bruke Maia Elise istedenfor å bli lille-Maia, store-Maia, Maia B eller bare bli omtalt med etternavn.

Storebroren har bare ett navn med to stavelser, så det blir jo litt dumt at hun har to navn, mens han bare ha ett navn. Men, men, vet ikke om jeg skal bry meg så mye om det.

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut.

Et navn nr to kan man jo velge å bruke eller ikke så det gir jo en fordel om de er flere Maiaer. Det betyr jo ikke at dere MÅ bruke begge navn hele tiden hjemme om dere ikke ønsker det slik.

Det er ingen regel som sir at det er bedre med to enn et navn. Jeg vet om flere søsken hvor navnene ikke "balanserer" - men det har jo intet å si. Jon og Nikoline f eks. eller Sigurd og Anna Margrethe. (Den siste ble slik pga oppkalling). Jeg har ikke inntrykk av at barna selv opplever det som et problem. For dem er det bare slik det er.

Jeg synes Maja ser best ut med j. Alle de fire små Maja-ene jeg kjenner skriver det med j.

Men det var ikke det du spurte om. Sofie er et flott navn, men brukes veldig veldig mye som andre fornavn. Maia Sofie klinger veldig bra, men blir litt kjedelig.

Hva med:

Maja Linnea

Maja Tomine

Maja Hermine

Maja Kristine

Maja Fredrikke

Nathalie og Leonora blir tungt etter Maja.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...