November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Her gråter vesla så fort hun blir trøtt. Hun smilet fra øre til øre i en times tid etter hun har våknet. Så blir det mer og mer sutring. Prøver å få henne til å sove før hun blir overtrøtt men det er jammen ikke lett. Gråter litt når hun er sulten eller vil ha ny bleie også men det er lettere å fikse også hyler hun når vi skal ha på bodyen da.....
myerz Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Er vel stort sett likt for de fleste små; sulten eller trøtt Vet ikke hvor gammel minien din er, men etterhvert kommer dere nok inn i en rytme som gjør at h*n slipper å gråte. Vesla her er våken maks tre timer, og vil ha mat hver 3. time, og får hun det ikke sånn blir vi upopulære Hun er 8 mnd på lørdag, men har egentlig vært sånn ganske lenge Får hun det som hun vil er hun stort sett blid og fornøyd
November-spire-79 Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2013 Er vel stort sett likt for de fleste små; sulten eller trøtt Vet ikke hvor gammel minien din er, men etterhvert kommer dere nok inn i en rytme som gjør at h*n slipper å gråte. Vesla her er våken maks tre timer, og vil ha mat hver 3. time, og får hun det ikke sånn blir vi upopulære Hun er 8 mnd på lørdag, men har egentlig vært sånn ganske lenge Får hun det som hun vil er hun stort sett blid og fornøyd hehe jo det er nok likt for de fleste. Var ikke klar over at de kunne gråte så mye på grunn av søvn de skjønner jo ikke sitt eget beste. Trodde det var andre ting babyer gråt av men nå har jeg lært det også
Mamma med to trollunger Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Når vi legger henne i vogna. Hun kan være mett og strålende fornøyd på forhånd, men i det jeg legger henne i vogna begynner hun å hyle. Tar helt av og hun mister nesten pusten. Gir seg ikke før vi har kommet oss ut og vogna er i jevn bevegelse. Slitsomt! Spes. siden jeg har en på nesten tre som er skikkelig trassig og ikke vil kle på seg selv om morgenen. Når hun først har sovnet der kan hun sove i 2-3 timer, så skjønner ikke helt hvorfor. Har litt samme tendensen i bilsetet. Hyler med en gang bilen stopper. Utenom dette så skriker hun lite. Blir sutrete når hun er trøtt, men sovner stortsett med puppen i munn da. Hun er 3 mnd.
myerz Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Er vel stort sett likt for de fleste små; sulten eller trøtt Vet ikke hvor gammel minien din er, men etterhvert kommer dere nok inn i en rytme som gjør at h*n slipper å gråte. Vesla her er våken maks tre timer, og vil ha mat hver 3. time, og får hun det ikke sånn blir vi upopulære Hun er 8 mnd på lørdag, men har egentlig vært sånn ganske lenge Får hun det som hun vil er hun stort sett blid og fornøyd hehe jo det er nok likt for de fleste. Var ikke klar over at de kunne gråte så mye på grunn av søvn de skjønner jo ikke sitt eget beste. Trodde det var andre ting babyer gråt av men nå har jeg lært det også Hehe ja ble ganske overrasket selv, låter som verden er i ferd med å gå til grunne bare fordi hun har vært våken en time for lenge Og så nekter hun plent å sove når hun endelig blir lagt... Skjønner ikke sitt eget beste nei
Vogndilla Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 NÅr hun er sliten og trøtt eller sulten sier hun klart ifra ja
Lisse_01 Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Gråter fra badekar tilhåndkleet. Tror han syntes det er kaldt
November-spire-79 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2013 Gråter fra badekar tilhåndkleet. Tror han syntes det er kaldt Ja her også men det hjalp etter at jeg startet med å bade henne mens tørketrommelen gikk for da ble det veldig varmt på badet.......sikkert over 26 grader der inne
eaglebeagle Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Veslemor klager mer enn hun gråter, og vi hadde egentlig ikke hørt skikkelig gråteskriking - men det var frem til vaksinen ble satt i låret. Hun satte i de verste skrikene og hylene jeg har hørt i mitt liv! Ingen av de andre ungene som har vært i nærheten i volum og intensitet. Vi snakker den høye c, og både drøvel og glass dirret. Ansiktet ble blodrødt og hun fikk "sinnataggen" til å se rimelig fornøyd ut. Hele helsestasjonen lurte på om det var en baby som ble flådd eller noe, og pappa og jeg kunne ikke annet enn å le. Så da vet vi det er lyd i vesla i det minste :-)
Nostalgia Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 Når vi legger henne i vogna. Hun kan være mett og strålende fornøyd på forhånd, men i det jeg legger henne i vogna begynner hun å hyle. Tar helt av og hun mister nesten pusten. Gir seg ikke før vi har kommet oss ut og vogna er i jevn bevegelse. Slitsomt! Spes. siden jeg har en på nesten tre som er skikkelig trassig og ikke vil kle på seg selv om morgenen. Når hun først har sovnet der kan hun sove i 2-3 timer, så skjønner ikke helt hvorfor. Har litt samme tendensen i bilsetet. Hyler med en gang bilen stopper. Utenom dette så skriker hun lite. Blir sutrete når hun er trøtt, men sovner stortsett med puppen i munn da. Hun er 3 mnd. akkurat slik er gutten min på 9 uker å, så det er nok vedlig normalt;) Det er vel det at de ikke helt klarer å roe seg helt selv i søvn og at de har denne veldig lette søvnen og våkner lett når during eller gynging stopper .
Nostalgia Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Når han blir lagt ned uten å være helt fornøyd eller han har ventet litt forlenge på pupp, og tålmodigheten hans blir satt på spissen;) feks at jeg legger sammen klær og prøver å vugge han litt til eller få han til å le når jeg hører han begynner å bli litt sint, da kan an vente litt til men så kommer skikkelig fornærma høylytt gråt.. Og ofte etter ett bad,tror an blir litt sliten av det og er alltid veldig klar for puppen etterpå
Elsa88 Skrevet 24. januar 2013 #12 Skrevet 24. januar 2013 Gråter mest når han er overtrøtt når jeg legger han i vognbagen inne. Trenger bare å riste litt i bagen før han sovner, eller gråter han når han har luft i magen. Små sutrer når han er sulten men får mat før og etter luren. Men han har en rutine at han er våken i 1,5 t og så fra 1-2 t søvn etterpå, dagen ut. Min er 15 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå