Gå til innhold

oj, ble plutselig veldig nervøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på privat ultralyd morgen på familieklinikken. SÅ vidt jeg vet, er alt i orden med de to små hjertene i magen min,,,,men plutselig ble jeg veldig nervøs for om dem har det bra.

Er 16+0 nå, så får endelig vite kjønn..:)

Er det andre som blir veldig nervøse før ultralyd, og plutselig redde for at det skal være noe galt. Vet at det er hjerteslag der,(har dopler hjemme) og magen vokser som den skal, samt kjenner fjørletter bevegelser fra smitt og smule...MEEEEN samtidig ble eg pissenervøs.

NORMALT???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig normalt....iallefall dersom jeg er normal, he he...!

Skrevet

Det tror jeg er helt normalt!

Vi var på ultralyd i uke 7, så falt jeg på isen og slo meg veldig i uke 10, men ble ikke bekymret for den lillei magen før er par dager før vi skulle på ultralyd igjen i uke 12.

Alt var bra med den lille da, nakkefolden liten og fin, størrelsen bra, hjerte som slo og hender som bokset og føtter som sparket :D

Nå tellee vi ned til ordinær ultralyd om to uker ;)

Skrevet

jeg var på ultralyd både uke 7+4 og 11+4 alt ok da. Har ordinær ultralyd 12.02 på Ullevåll, men har bestilt en ekstra i morgen, kun fordi vi skal til London. Kjedelig å kjøpe kjønnsnøytrale klær når man må kjøpe til tvillinger.

Men godt å høre at det ikke bare er meg som er nervøs. Tenker jo det verste jeg da :(

Skrevet

Jeg fikk ganske høy puls like før ul timen i uke 9, skikkelig nervøs.. men alt var jo bra med Pokemon :) skal på ul neste torsdag, og da kommer jeg til å bli skikkelig nervøs på samme måte, skal hsbdikaopet med kjæresten så det blir nok litt nerver like før....

Skrevet

Jeg satt og gråt på venterommet før min første og andre og tredje ultralyd. Nå er jeg såppass langt på vei at jeg kjenner liv daglig, så nå gråter jeg ikke mer :P

Skrevet

Helt normalt!! :)

Jeg skal på rutine UL om en uke.. Og først denne uka har panikken slått inn for at det kan være noe fysisk galt med babyen(har doppler hjemme så vet at hjertet banker og h*n hikker ofte :) )! Tenk om vi får beskjed om at den er multihandikapet, kommer til å dø osv.. Mest sannsynligvis så får vi vite at alt er fint, siden det ikke var noe tegn til det ved UL i uke 7 og 12 :) Men skrekken har slått ekstra inn nå :P

Bare å finne fram masse å gjøre så tiden går fort unna.. :)

Kos deg på UL og lykke til! :D

Føler du foresten hvilke kjønn babyene dine er? :)

Skrevet

Jeg skal på rutine UL om en uke.. Og først denne uka har panikken slått inn for at det kan være noe fysisk galt med babyen(har doppler hjemme så vet at hjertet banker og h*n hikker ofte :) )! Tenk om vi får beskjed om at den er multihandikapet, kommer til å dø osv.. Mest sannsynligvis så får vi vite at alt er fint, siden det ikke var noe tegn til det ved UL i uke 7 og 12 :) Men skrekken har slått ekstra inn nå :P

Hikke??? Hvordan kan en merke det inni magen??

Skrevet

har det helt likt vi da ;) Godt å høre det ikke bare er meg.

Jeg har hat en følelse av at det er en gutt og en jente inni her, så for to uker siden kom følesen av to jenter. SÅ er veldig i tvil. Håper de ser det nå i dag ;)

Men som du sier, her var alt iorden både ved uke 7 og uke 11, så regner med det er bra nå også. MEEEEN hehe

får vel få tiden til å gå her frem til kl 14.

Ha en fin dag alle :)

Skrevet

Javisst!! Skal på ordinær ultralyd idag, og har nesten ikke sovet i natt. Ligger bare å tenker på om baby er frisk osv. Hørte hjertelyd i uke 13. Men hjelpes å redd!

Skrevet

krysser fingre for deg. Men alt er nok i skjønneste orden :)

Skrevet

Hikke??? Hvordan kan en merke det inni magen??

Hører det med doppleren ;) Kjempe morsom lyd! :D

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er 16+1 i dag og har vært mer rolig siden UL i uke 13 da vi så at alt var i orden. Pga gammelt blod som kom av og til, valgte jeg å kjøpe doppler og det har vært en trygghet for meg.

Jeg kjenner liv i magen hver dag, noen dager mer en andre, men den lille viser at den er der.

Jeg kjenner den følelsen av å være redd og nervøs og det er så vondt, for man vil jo så gjerne at alt skal være bra.

Når jeg kjenner bevegelse nå er det av og til jeg blir overveldet av en så stor takknemlighet som nesten overmanner meg, og jeg får bare lyst til å gråte av glede over å få oppleve dette underet!

Masse lykke til alle sammen! <3

Skrevet

Det er normalt! :) Tror det gjelder de fleste og mer enn gjennomsnittet følsomme gravide, at vi er bekymret før ul. Man har jo som oftest et instendig ønske om å bli mamma (igjen?), og da er man bokstavelig talt livredd for at ting ikke skal være i orden. Er helt "dårlig" om dagen selv jeg, etter ny ul....som ikke er før 13 februar!!! Hvordan holde ut? Når det endelig nærmer seg, kan nærmest panikkfølelsen komme her.....Føler meg ganske normal, tross alt ;) Masse lykke til!!! :)

Skrevet

At vi er så bekymret, betyr bare at vi blir helt fantastiske hønemødrer! :D

Jeg føler jeg venter ei jente.. men håper egentlig gutt. For ellers kommer jeg til å kjøpe meg ei hagle med saltskudd til hun blir tenåring og være liiiiivredd for at hun skal date gutta :P:D

Skrevet

krysser fingre for deg. Men alt er nok i skjønneste orden :)

Du har helt rett :-) frisk og fin jente fikk vi se idag :-D

Skrevet

Da har vi også vært på ultralyd igjen. Inni magen min er det de to skjønneste jentene som finnes i hele verden. Alt bra og de er helt perfekte.

Termin ble korrigert til 10 juli, men det kan jo forandres igjen. Vet at jeg kommer til å føde i midten av juni. Det er veldig vanlig for tvillinggravide å føde mellom uke 34-38 så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde dem inni meg.

Men jeg er såååååå glad nå og har en flott DVD med bilder av jentene.

Er verdens heldigste jeg akkurat nå :)

Skrevet

Så bra det gikk fint for deg også :-) er vel ofte litt tidligere fødsel på de med tvillinger ja. Jeg ble satt en dag frem på termin, det Gjør ikke noe det, selvom det bare var en dag :-)

Skrevet

Så kjekt :)

Svigerinnen min ble igangsatt 1uke før termin og fikk to sjønnasser på 2700 & 3300gram, så man blir satt igang da uansett forstod jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...