Gå til innhold

Sunt kosthold- en utfordring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er opptatt av at poden skal sette pris på sunn og god mat. Derfor bruker vi ikke syltetøy og prim til hverdags. Makkaroni og pasta foretrekkes i fullkornsvarianter, og kaker og boller er forbeholdt helgene.

Vi er ikke fanatikere.

I barnehagen feires 12 bursdager iløp av året. Da gjerne med pølse, pizza, boller eller kake. Dette ferires i tilleg til diverse julearrangementer, karneval, sommerfest og påskefest for å nevne noen.

Går vi i svømmehallen kan vi i kiosken kjøpe brus, boller og is, ingen sunne alternaltiver her...

På skikarusell kan vi kjøpe pølser, vaffler, brus og kakao....

På lekeland.... ja, hva kan man si... de har visst appelsinjuice...

Kan remse opp i fleng..

Noen som kjenner seg igjen her?? Noen gode råd kanskje?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med niste, frukt og vann på flaske til svømmehall, lekeland etc. Man må ikke kjøpe noe selv om de har kiosk ;-)

Skrevet

Vi har stort sett alltid med vannflaske, niste og frukt når vi er rundt omkring. Vi går på svømming, og etter svømming treffes mange i cafeen hvor de selger vafler. Vi har gjerne med en smoothie til henne, og flere av de andre barna ble så misunnelige at flere foreldre har begynt med det samme. Synes det er synd at det ikke tilbys sunne varianter rundt omkring, men skader ikke at barna lærer at man ikke alltid trenger å kjøpe noe i kiosken/cafeen. Når det gjelder lekeland og andre steder hvor medbrakt ikke er lov, så send gjerne mail og spør etter sunne varianter. Kanskje de gir etter til slutt. Jeg pleier i hvertfall det, og har de sunne varianter til voksne får jeg det ofte i barneporsjon bare jeg spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...