Gå til innhold

Augustmagene i 2.trimester :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg venter mitt andre barn (men det avslører vel egentlig nicket)... :-)

Har litt vage beregninger for termin selv pga SA rett før positiv test (altså ingen mens imellom) samt veldig ustabile sykluser. Men har regnet meg frem til termin rundt 21. august og tidlig UL regnet seg frem til 18. august, så det er ikke så langt unna :-)

Husker jeg var veldig uenig med terminberegningen ved forrige graviditet. Dersom UL-termin var riktig hadde befruktning skjedd tre dager etter positiv test... Ble satt 10 dager tilbake, men det hjalp ikke å klage! I tillegg gikk jeg 10 dager over UL-terminen, men babyen som kom ut var bare 3,1 kilo...

Blir fulgt opp ekstra pga tvillingsvangerskap m blødninger. Dette er ivf og vi har hatt en M A ifjor. Også påvist forliggende morkake på ene tvillingen. Blir overført fra fastlegen til sykehuset for oppfølging der. Venter på time og er spent på hvordan oppfølgingen blir. Har ordinær UL 07.03, og termin 31.07/01.08.

Har litt vage beregninger for termin selv pga SA rett før positiv test (altså ingen mens imellom) samt veldig ustabile sykluser. Men har regnet meg frem til termin rundt 21. august og tidlig UL regnet seg frem til 18. august, så det er ikke så langt unna :-)

Husker jeg var veldig uenig med terminberegningen ved forrige graviditet. Dersom UL-termin var riktig hadde befruktning skjedd tre dager etter positiv test... Ble satt 10 dager tilbake, men det hjalp ikke å klage! I tillegg gikk jeg 10 dager over UL-terminen, men babyen som kom ut var bare 3,1 kilo...

oj, så rart! Spørs om ikke den babyen trengte den ekstra tida da.

Annonse

Ja, han gjorde nok det. Samtidig var jeg veldig dårlig de siste seks ukene før han kom til verden. Kroppen klarte ikke å holde på maten, så lurer på om det også påvirket den lille i magen...

Ja, han gjorde nok det. Samtidig var jeg veldig dårlig de siste seks ukene før han kom til verden. Kroppen klarte ikke å holde på maten, så lurer på om det også påvirket den lille i magen...

ja, det kan jo ha vært det og da!

Her kom nr 1 8 dager før termin, og nr 2 5 dager over. De 12 dagene ekstra m nr 2 var laaaange! Håper nr 3 kommer til verden før termin :)

Jeg var sikker på at de ville starte fødselen etterhvert siden jeg var så dårlig (diaré/oppkast) på slutten, men det gjorde de ikke. Dagene var så lange og i perioder på dagtid la jeg inn en madrass på badet og la meg der (var jo aldri lenge mellom dobesøkene)... Da jeg kom til sykehuset for n'te gang med sterke kynnere, klarte jeg å si noe sånt som "dersom jeg hadde vært ei ku, hadde dere blitt anmeldt for dyremishandling"! Tror aldri mannen min har vært mer flau... Hehe! Babyene kommer jo når de er klar for det, men jeg hadde ikke blitt lei meg om det skjedde FØR termin ;-)

Hei!! Nå kan jeg senke skuldrene og komme meg inn her :) Venter nr 3 og er nå 13+3 med termin 18.aug. Gleeeder meg så masse, men samtidig tenker jeg av og til : virkelig?? enda en?? nå som vi har det så enkelt og samtidig ganske travelt med 6 og 3 åringen? Av og til lurer jeg på om vi har tatt oss vann over hodet... men så finner jeg frem hjertelytteren og blir forelsket når jeg hører hjerteslagene til babyen og tenker at dette skal gå bra ;)

Formen har vært eeeeleeeendig! men nå er jeg i slaget... litt trøtt og veldig vondt i bekkenet, men det er en dråpe i havet i forhold til hvordan jeg hadde det for et par uker siden ;)

spørsmål : har alle dere augustmager fått time til UL ?? jeg venter fremdeles...

spørsmål : har alle dere augustmager fått time til UL ?? jeg venter fremdeles...

Jeg har ikke fått time til ul enda. Jeg har "tidlig-ul-termin" 18. august. Men var til,legen i dag og fikk i alle fall en henvisning! Så da får jeg vel et brev i posten snart :-)

Annonse

Hei alle dere flotte damer!

Nå flytter jeg inn her :) Er 13+0 og skal på ordinær ul på Riksen 22.mars. Ifølge mine beregninger er termin 21.august, men ifølge tidlig ul skal det ikke skje noe før 31.august. Blir en thriller ift barnehagefristen ;)

Jeg tenker trimester etter den definisjonen jeg har fått av legen min, og siden jeg er 12+3 i dag så kaster jeg meg inn her! :) Foreløpig termin 30.august, men antar jeg finner ut mer på UL 3.april! ;)

Må spørre: Er førstegangs, og har allerede begynt å få sånn mage at folk har begynt å spørre, og blir sjokka når dem hører jeg er så kort... Helt spinnvilt... Kan det være noe annet, eller er jeg bare en av de som får stor mage??

Jeg tenker trimester etter den definisjonen jeg har fått av legen min, og siden jeg er 12+3 i dag så kaster jeg meg inn her! :) Foreløpig termin 30.august, men antar jeg finner ut mer på UL 3.april! ;)

Må spørre: Er førstegangs, og har allerede begynt å få sånn mage at folk har begynt å spørre, og blir sjokka når dem hører jeg er så kort... Helt spinnvilt... Kan det være noe annet, eller er jeg bare en av de som får stor mage??

Tvillinger kanskje?

Kommer ann på kroppsbyggning også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...