Gå til innhold

Augustmagene i 2.trimester :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Håpernestegang:)

Sniker litt på 2. trimester:) var på ul igjen i dag og alt var bra:) er 11+3, men babyen målte 12+1! Har regnet meg til 11+3 pga sen el, men 12+ stemmer med vanlig 28 dagers syklus.

Har ordinær ul på Riksen 12. mars:)

Tenk at vi har kommet så langt!!

Annonse

Henger meg på her jeg :) Ser så mange definisjoner av trimester, men synes ikke noen dager fra eller til betyr så mye. Ifølge egne beregninger er jeg 12+0 i dag, men tidlig ultralyd for tre dager siden satte meg foreløpig fire dager frem, så kan likegjerne være 12+4. Uansett: alt så normalt ut, og jeg har endelig fortalt nyheten til et par venninner. Familien får vite det om ei uke, og da anser vi det som fullstendig offentlig. Blir veldig spennende!

Skal prøve å få fortalt det til sjefen i løpet av denne uka også. Hadde planer om å gjøre det i går, men må venne meg til å si "Jeg er gravid" først. Første gang jeg er det, og han blir den første jeg forteller det til ansikt til ansikt. De to venninnene mine fikk vite det via SMS, og de visste jo at vi prøvde, så det var enkelt. Så å fortelle det til sjefen og familien blir litt skummelt, men gleder meg også litt til all oppmerksomheten jeg sikkert får når alle får vite det :)

Annonse

For ei uke siden tok jeg ul og den ga meg termin 20.juli :o

Men jeg vet at det er umulig fordi jeg vet når jeg hadde mensen og vet godt hvor lenge det varer.

Hvordan regner de det egentlig ?

Sånn jeg skjønte det så måler de lengden på fosteret, og sammenligner med en gjennomsnittstabell. Jeg ble satt fire dager frem, men vet når eggløsning var, så legger ikke så mye i det. Fosteret vokser visst litt i rykk og napp, så regner med at min lille ligger litt foran skjema akkurat nå, men det kan sikkert fort snu igjen senere.

Nå har jeg telt hvor lenge jeg skal være her på 2 trimester og det er 15 uker til jeg skal flytte til 3.trimester!!!

Det blir 3 dager etter 17. Mai feiring :)

Blir sikkert en stor gravid mage på 17.mai, håper at det blir fint vær den dagen for da skal alle se min mage :)

Barn nr 2 :) termin 18 august så er 12 uker i morgen! :) var på tidlig ultralyd i dag og både nakkefold og nesebein såg bra ut! Etter 3 sa i høst føler eg at eg endelig kan senke skuldrene! :) babyen var kjempe aktiv der inne og snudde seg rundt og opp og ned! Var så deilig å se :) så nå er det bare å vente på ul i uke 18! Føler på meg at det er en gutt inni der :) ska føde i Bergen!

Hei, kan endelig titte inn her jeg også :) 13 uker og foreløpig termin 8 eller 10 august. . Alt etter hvor man regner. . Skal på ul i uke 19. . Formen er bedre, har begynt å jobbe litt igjen. . Dette er min nr 3, men det er 14 år siden sist :) Mye er glemt siden da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...