Gå til innhold

Hjelp til barnevogn......

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny barnevogn til småttisen kommer i mai, har sett meg ut Emmaljunga edge duo med duo s understell egentlig, men kanskje det finnes andre alternativ som til og med passer bedre.... Noen som vet om en vogn som oppfyller disse kravene og ønskene?

- 2 svingbare hjul forran

- stor bag

- sportsdel som kan brukes både mot og fra, enten at den kan snus eller at styret er vendbart

- fottrekk til sportsdelen

- håndbremse på styret

- mulighet for å sette maxi cosi bilstol på understellet

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144012077-hjelp-til-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

City cross og edge med duo s understell er det vel ikke så stor forskjell på annet enn størrelse og hjulstørrelse fremme? For eneste minuset med denne edge vognen er at det ikke er bremse på den og det er det vel ikke på city crossen heller? :-)

Jeg hadde heller valgt en bugaboo cameleon, den oppfyller alle kravene dine, veier halvparten av en Edge og er mye mindre og snerten.

Men for meg er vekten viktig da for jeg løfter den ut og inn av bil hver dag samt at jeg ikke digger å trille store tunge vogner med store tunge barn oppi ;)

Skal du ha vogn med håndbrems må du kjøpe teutonia s3 eller tfk, dette er tre hjulinger hvorav det bare er s3 som har vendbar sittedel.

Endret av EnBlå&ToRosa

City cross og edge med duo s understell er det vel ikke så stor forskjell på annet enn størrelse og hjulstørrelse fremme? For eneste minuset med denne edge vognen er at det ikke er bremse på den og det er det vel ikke på city crossen heller? :-)

City cross veier mindre og har en litt mindre bag, den har også andre hjul. Ellers er de ganske like:)

Skal kjøpe ny barnevogn til småttisen kommer i mai, har sett meg ut Emmaljunga edge duo med duo s understell egentlig, men kanskje det finnes andre alternativ som til og med passer bedre.... Noen som vet om en vogn som oppfyller disse kravene og ønskene?

- 2 svingbare hjul forran

- stor bag

- sportsdel som kan brukes både mot og fra, enten at den kan snus eller at styret er vendbart

- fottrekk til sportsdelen

- håndbremse på styret

- mulighet for å sette maxi cosi bilstol på understellet

Jeg tror du hadde blitt veldig fornøyd med Edge duo S. Jeg har selv city crossen. Eneste er at jeg skulle ønske at ligge delen var større. spesielt til vinter barn, med vognpose. Og at sportsdelen var lengere. Min 2åring er egentlig for lang til å ligge i city crossen. Men så liker jeg heller ikke disse vognene med ergonomiskeseter.

Duo'en vil jo ta litt plass i bilen, men å trille med svingbare hjul. gjør det jo også lettere på tur.

Annonse

Jeg hadde heller valgt en bugaboo cameleon, den oppfyller alle kravene dine, veier halvparten av en Edge og er mye mindre og snerten.

Men for meg er vekten viktig da for jeg løfter den ut og inn av bil hver dag samt at jeg ikke digger å trille store tunge vogner med store tunge barn oppi ;)

Skal du ha vogn med håndbrems må du kjøpe teutonia s3 eller tfk, dette er tre hjulinger hvorav det bare er s3 som har vendbar sittedel.

Når det gjelder vekten så står det i spesifikasjonene over dette nye duo s understellet til emmaljunga edge og mondial at understellet inkludert hjul veier 8,5 kg, og i en test for denne bugaboo cameleon står det at understellet inkl hjul veier 8,5 kg. Så da veier understellene det samme. Vet ikke vekten på bagene.

Syns bagen ser lunere og mer robust ut på emmaljunga, og det samme med sportsdelen.

Bungaboo tar veldig mye midre plass sammenlagt vil jeg tro, men plassmessig sammenlagt tror jeg ikke har den helt store betydningen for meg. :-) mer en vintervogn disse emaljungavognene tror jeg. :-)

Når det gjelder vekten så står det i spesifikasjonene over dette nye duo s understellet til emmaljunga edge og mondial at understellet inkludert hjul veier 8,5 kg, og i en test for denne bugaboo cameleon står det at understellet inkl hjul veier 8,5 kg. Så da veier understellene det samme. Vet ikke vekten på bagene.

Syns bagen ser lunere og mer robust ut på emmaljunga, og det samme med sportsdelen.

Bungaboo tar veldig mye midre plass sammenlagt vil jeg tro, men plassmessig sammenlagt tror jeg ikke har den helt store betydningen for meg. :-) mer en vintervogn disse emaljungavognene tror jeg. :-)

Bugaboo cam veier 9kg totalt med understell, ramme og tekstiler. Edge med duoS veier 15kg totalt ser jeg, så da er den litt lettere enn "vanlig" edge og det er jo bra.

Jeg har hatt bugaboo cam mange ganger og foretrekker den som shopping og by vogn, kan trille tur på grusvei med den men tar heller simo duo vognen jeg har stående hjemme. Vinterhjulene til Cam er jeg ikke spesielt fan av, men de funker. Men vognen er kjempe lun og god og funker veldig bra ute i kulda med en god pose og stormtrekk, og som bagvogn er den genial med den dype store bagen.

Men ja, skal du trille mye ute på tur på ugjevnt underlag er ikke bugaboo en vogn jeg vil anbefale.

Men har du lagt din elsk på edge så go for it, den har jo alt du ønsker deg minus håndbrems -noe ingen andre har heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...