BikkjeBisk Skrevet 23. januar 2013 #26 Skrevet 23. januar 2013 Charlottes.no er jo en kjempeflott omplasseringsside. Mange som bruker dem, går fort når de kommer på hennes side. Eneste er jo at de ligger i Trondheim. Men hvis dere ønsker å omplassere fort og til noen som kan gjøre det for dere er det vell vært turen. Eller eventuelt spørre om det er noen trailersjofører som kan levere den for dere
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #27 Skrevet 23. januar 2013 Håper du ikke tar rådet om avliving til etteretning og spesielt ikke over nettet, HI! Det går an å følge opp hunden i sitt nye hjem. Ha litt kontakt med dem, kanskje få et bilde av dem. Det vil sikkert ungen din sette pris på også! Ser hvor den ble av og at den kan ha det fint et annet sted. Ja, det finnes sikkert noen sørgelige historier der det ikke gikk så bra, men det finnes også utrolig mange gode historier om omplasserte hunder! Kan sette hunden ut på prøve en stund før dere bestemmer dere for permanent hjem og. En "enmannshund" er ikke nødvendigvis det samme som at en hund en totalavhengig av kun den ene personen. Det kan være flere grunner til at den henger i hæla på mannen i huset: han som går mest tur, eller gir mat, der den får mest oppmerksomhet, mest ro, den kan ha seperasjonsangst (et snev) og kjenner seg tryggere med han, mannen er den eneste som gir den lov til å følge etter etc, etc. (Seperasjonsangst er komplekst og KAN også forsvinne ved bytte av eier.) Eller den rett og slett trives best med han. Mine hunder er hakk i hæl på meg 24/7 om de får lov til det. De kan tråkke over andre familiemedlemmer og det ser ikke ut til at de enser andre rundt seg enn meg. Men lover deg: de blir med hvem som helst som kan tilby dem noe de er ute etter! Tur, trening, spennende opplevelser - tenker nok ikke på meg et sekund! Anonym poster: 8441251dd887610d3e43bdc7208aaddf
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #28 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har selv allergi og astma men har hatt katt hele livet.Det er bare å støvsuge daglig og bruke allergi piller i værste sommer-mnd.Astmaen er mye bedre nå som voksen.Koser masse med katten min og det er ingen problem.Du kan jo bare holde hunden litt unna barnet ditt.Hadde ALDRI omplassert hunden min så lenge barnet ditt kan gå på helt ufarlige piller!! Anonym poster: cfdd691ff2328419f91bcc989fd1cb60
Gjest Yzma Skrevet 23. januar 2013 #29 Skrevet 23. januar 2013 Hvordan er døden noensinne bedre for noen, med mindre man er alvorlig syk? Anonym poster: 829050dbdfe2b904c2ff6329e3877994 For dyr som lever som kasteballer, eksempelvis "problemhester", som blir solgt gang på gang på gang, er det best å slippe . Å bytte eiere, å komme til nye steder, nye rutiner, nye folk, muligens andre dyr osv. kan være utrolig stressende for firbente. Jeg er overhodet ikke for å holde dyr i live for enhver pris. Såpass dyrevett har jeg, og ser på meg selv som en uegoistisk person. Det å klare og avlive et dyr man er glad i tyder som oftest på styrke, ikke på at man er lei dyret eller ikke gidder å ta seg bryet med å omplassere. Jeg har vært borti såkalte problemhester som har blitt solgt 6-7-8-9 ganger på bare et par år, og "problemene" har da bare blitt verre pga alle forandringene gang på gang. Ingen å få skikkelig tillit til, ingen ordentlige, faste rutiner. Når ingen klarer å håndtere hestens problemer (eller hundens), så er det bedre å avlive, i stedet for at dyret skal selges gjentatte ganger og utsettes for unødvendig stress.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #30 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2013 #31 Skrevet 28. januar 2013 Hva slags blanding er det snakk om? Kan du ikke legge ut en full beskrivelse og gjerne bilde her (lag deg evt en ny bruker om du ikke vil gjenkjennes), så skal du se at du treffer en potensiell overtaker her. Gemytt, bruksområde, barne/hundevennlighet, etc.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #32 Skrevet 28. januar 2013 Vet ikke om jeg hadde turt og gi bort hunden vår til noen her på dib Bare gærninger her Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #33 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Dumme svar å mene at man skal prøve før man gir opp? Nå har du jo tydeligvis gjort det, og det er flott, da vet man at man i det minste har gitt hunden en sjangse, men synes det er nebbete av deg å si at de er dumme svar fordi det ikke var akkurat det svaret du ønsket. Jeg synes fortsatt du heller burde avlive enn å omplassere siden hunden etter din egen beskrivelse er en enmannshund. Hvis ikke beskrivelsen din av hunden er feilaktig og sterkt overdreven, da. At hunden glemmer dere etter en uke er det dummeste jeg har hørt, mannen min er borte mange uker i strekk flere ganger i året, hunden leter etter ham hele tiden, og er overlykkelig når han endelig ser ham igjen. Hunden har gså flere mennesker han bare ser en gang i året eller så, som han blir overlykkelig over å se. Ukjente derimot trenger han noen timer på å tø opp overfor. Men det er vel greit for deg å velge å tro det, så du slipper å ha dårlig samvittighet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331
sves Skrevet 28. januar 2013 #34 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Lykke til! Jeg krysser fingrene at dere finner et nytt hjem veldig snart!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #35 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Dumme svar å mene at man skal prøve før man gir opp? Nå har du jo tydeligvis gjort det, og det er flott, da vet man at man i det minste har gitt hunden en sjangse, men synes det er nebbete av deg å si at de er dumme svar fordi det ikke var akkurat det svaret du ønsket. Jeg synes fortsatt du heller burde avlive enn å omplassere siden hunden etter din egen beskrivelse er en enmannshund. Hvis ikke beskrivelsen din av hunden er feilaktig og sterkt overdreven, da. At hunden glemmer dere etter en uke er det dummeste jeg har hørt, mannen min er borte mange uker i strekk flere ganger i året, hunden leter etter ham hele tiden, og er overlykkelig når han endelig ser ham igjen. Hunden har gså flere mennesker han bare ser en gang i året eller så, som han blir overlykkelig over å se. Ukjente derimot trenger han noen timer på å tø opp overfor. Men det er vel greit for deg å velge å tro det, så du slipper å ha dårlig samvittighet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Da håper jeg dere aldri kommer i denne situasjonen så dere slipper og ta livet av ett uskyldig dyr. Hunden kan få det bra hos noen andre også vettu. og nei, jeg er ikke nebette fordi jeg sier hvordan ting faktisk er? Vi har prøvd alt, hvis du hadde lest hva jeg skrev så hadde du vel sett det, i stedet for og komme med at jeg bare skal avlive bikkja eller sette helsen til barna mine i større fare. NEK Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #36 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Lykke til! Jeg krysser fingrene at dere finner et nytt hjem veldig snart! Takk det håper jeg også hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #37 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Lykke til! Jeg krysser fingrene at dere finner et nytt hjem veldig snart! Takk det håper jeg også hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Vi måtte gi bort vår kjønne hund fordi tvillingbroren min og jeg ble allergiske da vi var i tenårene. Han ble gitt bort til et ungt, sprekt par som bodde i samme by som oss, og vi holdt kontakten med dem og hunden helt til han ble gammel og døde. De var veldig snille, han fikk masse tur og kos. Foreldrene mine passet ham også ofte når de skulle på ferie etter at vi barna flyttet hjemmfra. Anonym poster: 4d9840ee56d55412067c128851398a76
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #38 Skrevet 28. januar 2013 Takk for alle fornuftige svar. Det var en del dumme svar som alltid, her på DIB Her i huset går faktisk barna før dyra uansett. Vårt barn har hatt flere astma anfall, og vi har prøvd flere tiltak for og kunne ha hunden her, men det GÅR ikke. Vi har kontaktet fod og håper de finner ett bra hjem til hunden. Hunden har ikke hatt andre eiere enn oss, så noen kasteball er han vel ikke akkurat. Og i følge en dyrlege vi pratet med så tar det hunden en uke og "glemme oss" da vil hunden heller se fremover, og har blitt vandt til sin nye flokk. Det er ikke anbefalt at vi har kontakt med hunden etter den blir omplassert, for da vil den bruke en uke igjen på og vende seg til de nye flokken sin. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Dumme svar å mene at man skal prøve før man gir opp? Nå har du jo tydeligvis gjort det, og det er flott, da vet man at man i det minste har gitt hunden en sjangse, men synes det er nebbete av deg å si at de er dumme svar fordi det ikke var akkurat det svaret du ønsket. Jeg synes fortsatt du heller burde avlive enn å omplassere siden hunden etter din egen beskrivelse er en enmannshund. Hvis ikke beskrivelsen din av hunden er feilaktig og sterkt overdreven, da. At hunden glemmer dere etter en uke er det dummeste jeg har hørt, mannen min er borte mange uker i strekk flere ganger i året, hunden leter etter ham hele tiden, og er overlykkelig når han endelig ser ham igjen. Hunden har gså flere mennesker han bare ser en gang i året eller så, som han blir overlykkelig over å se. Ukjente derimot trenger han noen timer på å tø opp overfor. Men det er vel greit for deg å velge å tro det, så du slipper å ha dårlig samvittighet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Da håper jeg dere aldri kommer i denne situasjonen så dere slipper og ta livet av ett uskyldig dyr. Hunden kan få det bra hos noen andre også vettu. og nei, jeg er ikke nebette fordi jeg sier hvordan ting faktisk er? Vi har prøvd alt, hvis du hadde lest hva jeg skrev så hadde du vel sett det, i stedet for og komme med at jeg bare skal avlive bikkja eller sette helsen til barna mine i større fare. NEK Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Til anonym, ikke HI: Kanskje du skulle vurdere å avlive hunden da mannen er borte så lenge i slengen? Er ikke det veldig synd på hunden da? Grenser til mishandling spør du meg! Anonym poster: 86c744dfc3474b0474cd57942f46514b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå