Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Barnet vårt har blitt påvist allergi og vi må da omplassere hunden vår på 5.5 år. Vi har ingen i vår vennekrets/familie som kan overta hunden heller. Men hvordan gjør man dette da? Hvem henvender man seg til? Finnes det omplasseringshjem for hund? Og kan man velge selv hvem man vil omplassere hunden til hvis man feks. går gjennom dyrebeskyttelsen? Vi bor på Sørlandet. Og jeg har prøvd google, men det eneste jeg kommer frem til er dyrebeskyttelsen i Kr. Sand og der kunne man kun sende tekst melding. Tlf nr til Dyrebeskyttelsen i Froland var ikke i bruk :s Hunden vår er også en skikkelig "en manns hund" Han går jo kun sammen med mannen her hjemme. Bare mannen skal ta seg en dusj MÅ hunden være med. Så jeg aner ikke hvordan dette skal gå heller, med tanke på hvor avhengig han er av mannen Vi har ikke mulighet til og flytte til større plass, og her vi bor har vi ikke mulighet for og gi hunden eget rom, eller la den stå ute. Allergi til barnet er ganske kraftig, og astma i tillegg . Håper på svar .... Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Hør med venner og familie om de v et om noen som vil ha en hund. Hunden tilpasser seg fint, bare den kommer til en omsorgsfull og myndig person. Anonym poster: 99dc0520d3db8b36a7a58369f6c0b5e8
Kaklehøna Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Hva slags hund er det da? Finn.no, canis..
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Det er ikke sikkert dyrebeskyttelsen har kapasitet til å ta den inn, men dere kan jo plasere den på kennel mens dere leter etter en ny eier. Anonym poster: c33b6443995def974d5fb2e6f2529c4f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Nei vi har spurt familie om de kjenner noen osv.. Ingen Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 og dyrebeskyttelsen tok visst ikke inn hunder. hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Ccathrine Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 www.dyrenett.no www.finn.no www.canis.no www.rubrikk.no www.omplassering.no www.fod.no www.charlottes.no www.dyrelink.no www.k9omplassering.com Det finnest mange omplasseringssider for dyr. Man trenger ikke å bo i fylket hvor de som driver omplasseringen bor for å få hjelp og råd. Det finnest også mange grupper på facebook hvor man kan omplassere dyr. Hvis man velger å omplassere via dyrebeskyttelsen kan man føle seg ganske trygg på at hunden får et godt hjem. Hvilken rase er det snakk om?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 Legg ut annonse selv på finn.no Er det rasehund? Hør evt med oppdrettere av den rasen om de vet om noen som ønsker en voksen hund. Selg den, ikke gi den bort, for å være sikker på at den kommer til noen som vil ha den. Evt følg magefølelsen Anonym poster: 9cfaaf8a2afc5151ffe405c7fc32cf83
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #9 Skrevet 23. januar 2013 Hvis det er rasehund, hør med raseklubben. Mange raseklubber har egen formidling. Anonym poster: 8441251dd887610d3e43bdc7208aaddf
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 det er en blandingshund. Dyrebeskyttelsen tok ikke inn hunder. Jeg har sendt en mail til Fod.no så får vi ser hva dem svarer. Takk for svarene hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 det er en blandingshund. Dyrebeskyttelsen tok ikke inn hunder. Jeg har sendt en mail til Fod.no så får vi ser hva dem svarer. Takk for svarene hi Anonym poster: 8a420f561109626da20c9a3f287a4d04 Men hva gjør dere i mellomtiden? Dere kan jo ikke ha hunden i huset. Anonym poster: c33b6443995def974d5fb2e6f2529c4f
♥Madam Mim♥ Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 Legg ut på finn.no og facebook! Ville skrevet i anonsen at alle eventuelle eiere vil bli vurdert! Jeg synes det virker så mye mer seriøst enn at det ser ut til, at man bare kaster hunden videre til førstamann som vil ha den!! Ville også vurdert å ta noen kroner for den. Ikke mye, 500-1000kr eller noe slikt. Bare for at det sitter litt lenger inne for dem som ikke er seriøse nye eiere! Har selv en omplasseringshund som vi fikk når hun var 6 mnd. Hun er nå 9år :-) Vi betalte da 1500kr for henne til en kennel som også drev med omplassering :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Charlottes har godt rykte. Hvis de driver som før. Du betaler for å sende den fra deg, men de utreder også hunden grundig slik at den har best mulig forutsetninger for å komme til rett familie. Den bor i mellomtiden i "fosterhjem". Det ligger i Trondheim, tror jeg, men opererer i hele landet. Anonym poster: 8441251dd887610d3e43bdc7208aaddf
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Hunden vår kommer fra charlottes omplassering. Han var 6 år når vi fikk han og blir 12 år nå i år. Var opprinnelig krisehjem for den hunden, men ble jo så glad i han. Han ble forresten sendt oppover fra Horten/Årsgårdstrand for å bli omplassert her i Trondheim.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331
sves Skrevet 23. januar 2013 #16 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Herredud hvor dum går det ann å bli?? Det er snakk om en 5-åring! Du vet kanskje ikke at man skal unngå det man er allergisk mot? Man dytter ikke ei unge full med medisiner for å beholde hunden altså. Det må du skjønne selv eller? Har dessverre ingen råd å gi HI, vil bare ønske lykke til. Har vært i akkurat samme situasjon fast med katt, heldigvis fant vi til slutt et nytt hjem til henne.
Gjest Yzma Skrevet 23. januar 2013 #17 Skrevet 23. januar 2013 Legg ut på finn.no og facebook! Ville skrevet i anonsen at alle eventuelle eiere vil bli vurdert! Jeg synes det virker så mye mer seriøst enn at det ser ut til, at man bare kaster hunden videre til førstamann som vil ha den!! Ville også vurdert å ta noen kroner for den. Ikke mye, 500-1000kr eller noe slikt. Bare for at det sitter litt lenger inne for dem som ikke er seriøse nye eiere! Har selv en omplasseringshund som vi fikk når hun var 6 mnd. Hun er nå 9år :-) Vi betalte da 1500kr for henne til en kennel som også drev med omplassering :-) Enig med deg Lettere å sile ut useriøse interesserte om en tar en symbolsk sum for dyret en omplasserer. La det omså følge med litt diverse utstyr "med i prisen"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #18 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Signerer denne! Er det en skikkelig enmannshund, må dere nesten se om ikke avlivning er det beste for hunden. Eventuelt prøve ut allergi medisin, ha hunden uteboende... Barn kan da også vokse fra seg allergier.... Anonym poster: 6a7162193b9b4605ae73b702eae9910a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #19 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Herredud hvor dum går det ann å bli?? Det er snakk om en 5-åring! Du vet kanskje ikke at man skal unngå det man er allergisk mot? Man dytter ikke ei unge full med medisiner for å beholde hunden altså. Det må du skjønne selv eller? Har dessverre ingen råd å gi HI, vil bare ønske lykke til. Har vært i akkurat samme situasjon fast med katt, heldigvis fant vi til slutt et nytt hjem til henne. Ikke til HI, men til Sves: Ikke alle er så kyniske og ser på et dyr som en gjenstand man bare kaster (gir bort) når man går lei, skjønner du. Det er ikek noe "selv jeg" må skjønne, men noe vi er uenige om. Jeg synes man lærer barn horrible holdninger om at dyr bare er en ting dersom man bare kaster dem uten engang å ha prøvd. (For alt jeg vet har HI utredet ungen opp og ned og prøvd ut flere ting, så dette er til deg Sves, ikke til HI.) Og jo, jeg hadde lett dyttet ungen min full av medisin hvi det skulle til for at hun skulle få beholde bestevennen sin. Dersom ungen fortsatt reagerer kraftig tross medikamenter og annen behandling må man selvsagt vurdere avliving eller omplassering, men synes ikke det skal være den første utveien. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331
sves Skrevet 23. januar 2013 #20 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Herredud hvor dum går det ann å bli?? Det er snakk om en 5-åring! Du vet kanskje ikke at man skal unngå det man er allergisk mot? Man dytter ikke ei unge full med medisiner for å beholde hunden altså. Det må du skjønne selv eller? Har dessverre ingen råd å gi HI, vil bare ønske lykke til. Har vært i akkurat samme situasjon fast med katt, heldigvis fant vi til slutt et nytt hjem til henne. Ikke til HI, men til Sves: Ikke alle er så kyniske og ser på et dyr som en gjenstand man bare kaster (gir bort) når man går lei, skjønner du. Det er ikek noe "selv jeg" må skjønne, men noe vi er uenige om. Jeg synes man lærer barn horrible holdninger om at dyr bare er en ting dersom man bare kaster dem uten engang å ha prøvd. (For alt jeg vet har HI utredet ungen opp og ned og prøvd ut flere ting, så dette er til deg Sves, ikke til HI.) Og jo, jeg hadde lett dyttet ungen min full av medisin hvi det skulle til for at hun skulle få beholde bestevennen sin. Dersom ungen fortsatt reagerer kraftig tross medikamenter og annen behandling må man selvsagt vurdere avliving eller omplassering, men synes ikke det skal være den første utveien. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Greit. Deg om det. Men det finnes da noe som heter folkeskikk på nettet også eller? Er så enkelt å være frekk og stygg og gjemme seg bak en anonymknapp har jeg skjønt. Det handler da ikke om "å gå lei" når man har et sykt barn? Er ikke bare å ta litt zyrtec mot astma hvis du ikke visste det. Tror Hi er ganske fortvilet og situasjonen blir ikke bedre av slike kommentarer.
Siljemor90 Skrevet 23. januar 2013 #21 Skrevet 23. januar 2013 Avliv den, det er faktisk stort sett den beste løsningen. Ett dødt dyr har det ikke vondt, men om man omplasserer den vet man aldri hvordan den får det. Er desverre mange som drar på seg dyr som ikke ser noen verdi i de, annet enn at det er gøy å ha. Så bor den der en stund, også må den omplasseres igjen, osv osv. Og om den er så avhengig av mannen din, hvordan tror du det blir for den å skilles fra han? Jeg vet at det er vondt å avlive dyr, men det er faktisk ett ansvar man tar på seg når man tar på seg dyr. Det finns ikke noe lettvint løsning. Og ja, det finnes lykkelige historier, men jeg vet at jeg hadde ikke hatt lyst til å leve med den tvilen og å gå rundt å lure på hvordan den hadde det og hvor mange den hadde vært innom.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #22 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Herredud hvor dum går det ann å bli?? Det er snakk om en 5-åring! Du vet kanskje ikke at man skal unngå det man er allergisk mot? Man dytter ikke ei unge full med medisiner for å beholde hunden altså. Det må du skjønne selv eller? Har dessverre ingen råd å gi HI, vil bare ønske lykke til. Har vært i akkurat samme situasjon fast med katt, heldigvis fant vi til slutt et nytt hjem til henne. Ikke til HI, men til Sves: Ikke alle er så kyniske og ser på et dyr som en gjenstand man bare kaster (gir bort) når man går lei, skjønner du. Det er ikek noe "selv jeg" må skjønne, men noe vi er uenige om. Jeg synes man lærer barn horrible holdninger om at dyr bare er en ting dersom man bare kaster dem uten engang å ha prøvd. (For alt jeg vet har HI utredet ungen opp og ned og prøvd ut flere ting, så dette er til deg Sves, ikke til HI.) Og jo, jeg hadde lett dyttet ungen min full av medisin hvi det skulle til for at hun skulle få beholde bestevennen sin. Dersom ungen fortsatt reagerer kraftig tross medikamenter og annen behandling må man selvsagt vurdere avliving eller omplassering, men synes ikke det skal være den første utveien. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Greit. Deg om det. Men det finnes da noe som heter folkeskikk på nettet også eller? Er så enkelt å være frekk og stygg og gjemme seg bak en anonymknapp har jeg skjønt. Det handler da ikke om "å gå lei" når man har et sykt barn? Er ikke bare å ta litt zyrtec mot astma hvis du ikke visste det. Tror Hi er ganske fortvilet og situasjonen blir ikke bedre av slike kommentarer. Ha ha, dør litt på meg over at DU snakker om folkeskikk på nettet - du mener tydeligvis at man kan være så nebbete og frekk man vil bare man bruker nick i stedet for anonymknappen? Du får stille med fullt navn om den der skulle funket. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 23. januar 2013 #23 Skrevet 23. januar 2013 Vi brukte Charlottes da vi måtte omplassere vår for noen år siden. Virket veldig proff og var VELDIG flink med hund og opptatt av hundens beste.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #24 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Signerer denne! Er det en skikkelig enmannshund, må dere nesten se om ikke avlivning er det beste for hunden. Eventuelt prøve ut allergi medisin, ha hunden uteboende... Barn kan da også vokse fra seg allergier.... Anonym poster: 6a7162193b9b4605ae73b702eae9910a Hvordan er døden noensinne bedre for noen, med mindre man er alvorlig syk? Anonym poster: 829050dbdfe2b904c2ff6329e3877994
sves Skrevet 23. januar 2013 #25 Skrevet 23. januar 2013 Hvis hunden er en ekstrem enmannsk´hund er det kanskej bedre å avlive enn å bare dytte fra seg problemet når dere ikke vil ha den lenger... Hjelper ikke at det er en godt voksen blandingshund heller. Allergien til ungen er så ekstrem at allergimedisin ikke er et alternativ? Datteren til en venninne ble kvitt sin allergi ved akupunktur, kunne det vært noe å prøve, i kombinasjon med allergi medisin? Vet flere som er allergisk mot dyr som får noen sprøyter som hjelper veldig (altså ikke bare zyrtec, regner med dere ikke er så kyniske at dere kvitter dere med hunder hvis vanlige allergitabletter kunne løst problemet. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Herredud hvor dum går det ann å bli?? Det er snakk om en 5-åring! Du vet kanskje ikke at man skal unngå det man er allergisk mot? Man dytter ikke ei unge full med medisiner for å beholde hunden altså. Det må du skjønne selv eller? Har dessverre ingen råd å gi HI, vil bare ønske lykke til. Har vært i akkurat samme situasjon fast med katt, heldigvis fant vi til slutt et nytt hjem til henne. Ikke til HI, men til Sves: Ikke alle er så kyniske og ser på et dyr som en gjenstand man bare kaster (gir bort) når man går lei, skjønner du. Det er ikek noe "selv jeg" må skjønne, men noe vi er uenige om. Jeg synes man lærer barn horrible holdninger om at dyr bare er en ting dersom man bare kaster dem uten engang å ha prøvd. (For alt jeg vet har HI utredet ungen opp og ned og prøvd ut flere ting, så dette er til deg Sves, ikke til HI.) Og jo, jeg hadde lett dyttet ungen min full av medisin hvi det skulle til for at hun skulle få beholde bestevennen sin. Dersom ungen fortsatt reagerer kraftig tross medikamenter og annen behandling må man selvsagt vurdere avliving eller omplassering, men synes ikke det skal være den første utveien. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Greit. Deg om det. Men det finnes da noe som heter folkeskikk på nettet også eller? Er så enkelt å være frekk og stygg og gjemme seg bak en anonymknapp har jeg skjønt. Det handler da ikke om "å gå lei" når man har et sykt barn? Er ikke bare å ta litt zyrtec mot astma hvis du ikke visste det. Tror Hi er ganske fortvilet og situasjonen blir ikke bedre av slike kommentarer. Ha ha, dør litt på meg over at DU snakker om folkeskikk på nettet - du mener tydeligvis at man kan være så nebbete og frekk man vil bare man bruker nick i stedet for anonymknappen? Du får stille med fullt navn om den der skulle funket. Anonym poster: 8ffcf601e8ae108018bf45a528a30331 Haha, ja da kan vi jo fortsette dette på Facebook! Neida, beklager om jeg var frekk med deg men blir så hissig av tanken på at noen lar dyr gå foran helsen til et lite barn. I hvert fall når du uttrykker deg sånn at HI skal ha dålig samvittighet over at hun velger helsen til barnet. ( slippe tung medisinering i ung alder) Tror ikke det er mange leger som går med på den dealen. Ha en fin kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå