Gå til innhold

Hvor er det best å bo i London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jentetur, så trenger ikke være barnevennlig. Gjerne steder med gode spise og shoppingmuligheter. Og vet noen hvor det er lurt å finne billige og bra billetter til fly og hotellopphold?

Anonym poster: d3ce1a66107d4205618fd5cdeb820258

Fortsetter under...

Skrevet

Nær oxford street :D

Men vær nøye å sjekk godt hvor hotellet ligger. Jeg og noen veninner dro på jentetur for 3 mnd siden og bestile et hotell som vi trudde lå rett ved siden av hyde park. Da vi kom frem leita vi som bare juling, men fant ikke hotellet. Tilslutt bestillte vi taxi, og vi havnet jaggumeg 1,5 time UTTAFOR byen!

I følge reisebyrået og kartet skulle hotellet ligge rett ved siden av hydepark, så må ha vært noe glipp i systemene :(

Anonym poster: 4a95e60600613df0655be712ba8f5ed8

Skrevet

Lurt å bo nærme en underground-stopp. Bruker det mye til å komme seg rundt. Greit å bo litt sentralt i samme slengen. Jeg pleier å bestille via hotels.com, der har de forskjellige tilbud innimellom. Lett å se hvor på kartet det ligger også. Og lurt å forhåndsbestille bord på en god restaurant hvertfall en av kveldene.

Anonym poster: dea65adf3897b7110165fa957f47de96

Skrevet

Covent Garden! Har vært masse i London, og synes dette er et supert sted. Masse butikker og restauranter og utesteder, pluss tube station som er enkel å bruke og har flere linjer. Selve Covent Garden har også musikkarrangementer. Gangavstand til mange av musicalteatrene. Veldig koselig!

Jeg synes det blir altfor masete i Oxford street!!

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Vil gjerne ha flere! :)

Skrevet

Har vært i London ofte de siste årene og bor alltid i Notting Hill / Bayswater området. Passer på å bo nær central line, da den tbanestrekningen dekker det meste og det er enkelt til Liverpool street hvor toget til Stansted går. Må ha med meg markedet på portobello road ( Notting hill 5-10 min gange fra Bayswater)hvis jeg er der på lørdager og går gjerne ned til Oxford street. (Fin tur igjennom Hyde park ca 2 km) Bodd på flere hoteller av varierende kvalitet. Stort sett rent, men noen ganger gammelt og slitt med dårlig frokost.

Engelsk frokost får man kjøpt overalt for 4-5 pund om hotellet ikke skulle tilby det, eller har en usedvanlig dårlig.

De to siste gangene har jeg bodd på New Linden Hotell i Bayswater. Ca 1500 pr natt for ett 4 mannsrom av veldig bra kvalitet (en dobbelseng to enkeltsenger, gode senger, dobbel vask og steamdusj og to store flatskjermtv, tregulv) Hotellet hadde en velutstyrt kontinental frokost og ligger rett ved en trivelig pub med engelsk mat.

Annonse

Skrevet

Covent Garden hørtes veldig bra ut! Det er slitsomt å være avhengig av banen for å komme seg mellom hotell/sentrum, ofte trenger man en liten pause på hotellet om ettermiddagen og da blir det mye frem og tilbake. Hvis dere velger å bo litt utenfor (Chelsea f.eks er et koselig nabolag), sjekk i hvertfall at dere bor i nærheten av en bane som kjører via sentrum, så dere slipper å måtte bytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...