Gå til innhold

Skal man kontakte lege når man får influensasymptomer?

Anbefalte innlegg

Jeg har idag fått symptomer på influensa (feber, vondt i kroppen, hoste, tett nese osv), og så tenker jeg på dette med svineinflunensa. Når bør man kontakte lege? Bør legen kontaktes uansett eller er det bare hvis man blir veldig dårlig? Er 20+3 idag.

Fortsetter under...

Jeg var på legevakten midt i den tida hvor "alle" hadde svinefluen. Var der for noe annet og ble såklart smittet når jeg var der. Tre dager etterpå var jeg sikker på at min siste dag var kommet. Legevakten gjorde ingenting i forhold til sjekk, så ble sendt hjem igjen.. Var foressten febersyk i 2 uker før jeg ble bra..

Du burde ringe legekontoret og spørre uansett synes jeg. Kan være du får litt mer hjelp enn meg:-) feber er jo ikke helt bra for ungen..

Masse god bedring!

Jeg ligger i forstadiet til influ nå. Min søster jobber som sykepleier på legevakten og hun har gitt meg beskjed om å ringe legen hvis jeg får feber. Vi gravide er i risikogruppen ved tanke på svineinfluensa. D bruker sjeldent å være farlig, men greit at legen får ta prøver for å være sikker :)

En lege på puls sa man burde ta kontakt med en gang, for da er det kanskje noe man kan gjøre (medisiner). Har man først blitt skikkelig dårlig, så er det ikke så mye å gjøre. Ta kontakt du:) god bedring!

Ble litt bedre utover dagen, så har bestemt meg for å se det litt an. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke engang vurdert å kontakte lege, men blir så usikker på alt mulig nå når jeg er gravid. Har vært ganske tungpustet i dag, men regner med det er kombinasjon av at livmoren min ligger høyt oppe og at jeg er ganske forkjølet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...