Gå til innhold

Urinveisinfeksjon! Fy søren så vondt!!

Anbefalte innlegg

I går var jeg en tur på føden.. har hatt skikkelig tak i magen, og det har minnet masse om rier, så vondt har det vært!

og etter sjekk viser det seg at jeg har urinveisinfeksjon! heldigvis fikk jeg startet på medisiner med en gang så er bedre i dag!

Gjett om legekontoret skal få høre det når jeg skal dit neste gang!?

På helsekortet står det fra kontrollen 13.01 at jeg hadde 2+ L (det er jo lectocytter eller hva det heter), og det er tegn på uvi og skal sendes til dyrkning..noe de ikke har gjort?!

Fortsetter under...

Leukocytter :)

Ja det kan være tegn på uvi, men kan også komme av forurensning pga økt utflod. Så derfor bør det sendes til dyrkning. Som regel er det også utslag på nitritt og blod ved uvi, men det skal jo være litt grundigere uvi-sjekk i svangerskapet. Du kan jo ringe legekontoret og spørre om de sendte prøven til dyrkning? Hvis de gjorde det kan du få sjekket at du nå har fått riktig type behandling ut i fra resistensbestemmelsen på urinprøven.

Urinveisinfeksjon er vondt. Heldigvis pleier det raskt å bli bedre med behandling. God bedring!

Gjest Aprikos Syltetøy

Uff, den der hørtes lei ut ja :s fyttiphu..... Hatt uvi eeeeet par ganger for mye selv. Det er helt for j..elig! God bedring :) Jeg fikk også masse utslag på det, så de fulgte det veldig opp hos meg. Var bare forurensing her da, men de gjorde meg iallefall veldig klar over det tidelig, og at jeg først skulle dusje og ta midt i morgenurinens første stråle. Da skulle den bli mest korrekt. Logisk igrunn :) men det var jo ikke akkurat noe jeg tenkte over før...

Mhm, vondt!! Jeg har følt meg så utrolig slapp og trøtt den siste uken, og vondt i magen, stikkinger, vondt i rygg... jeg ville ikke være klagebøtte og tenkte det sikkert var vanlig så sent i svangerskapet. Men neida, nå var det på an med penicillin. Ekkelt, men nødvendig. Og godt det fantes en forklaring på plagene mine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...