Gå til innhold

Gjesp!!! Soving :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle:)

Gutten min på 17 mnd har alltid sovet veldig bra på natt og som regel til 7. I julen begynte han å våkne 04.30-05.00. Og vi tenkte at det nå var på tide med en dupp. Han har hatt det lenge i barnehagen, men når han har vært hjemme har han ofte sovet to dupper.

Jeg har sett her inne at skal det merkes noen endringer så må man gi endringene litt tid. Vel, som dere skjønner så står han fortsatt opp 05.00!! I dag 04.30!

Han er sliten etter barnehagen, og sovner som oftest 18.30. Sover aldri lenger enn to timer på dagen i barnehagen. Spiser godt på kvelden, og det virker som for meg at det ikke er så mye vi kan endre på.

eller er det det?? noen som kan komme med noen ord og si at dette bare er en fase(kortvarig)?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle:)

Gutten min på 17 mnd har alltid sovet veldig bra på natt og som regel til 7. I julen begynte han å våkne 04.30-05.00. Og vi tenkte at det nå var på tide med en dupp. Han har hatt det lenge i barnehagen, men når han har vært hjemme har han ofte sovet to dupper.

Jeg har sett her inne at skal det merkes noen endringer så må man gi endringene litt tid. Vel, som dere skjønner så står han fortsatt opp 05.00!! I dag 04.30!

Han er sliten etter barnehagen, og sovner som oftest 18.30. Sover aldri lenger enn to timer på dagen i barnehagen. Spiser godt på kvelden, og det virker som for meg at det ikke er så mye vi kan endre på.

eller er det det?? noen som kan komme med noen ord og si at dette bare er en fase(kortvarig)? :P

Ikke umulig at det blir for mye søvn på dagen. Det er som oftest det som er skylden når det er tull på natta.

Skrevet (endret)

Kan ikke bidra med noen råd, for jeg vet ikke mine arme råd selv, men kan trøste deg med at du ikke er alene. :P

Her er det morgen i 5 tiden selv om han som regel ikke sovner før nærmere 20... Sover 1,5 til 2 timer på dagtid, har sovet 1 dupp i over en mnd sammenhengende nå, men merker ingen bedring. Han er absolutt ikke uthvilt når han våkner om morgenen, så tiden frem til duppen handler mest om å holde ut og finne på morsomme ting for å glemme at både han og jeg er trøtte. :P

Endret av Hannah-
Skrevet

Jeg ville anbefale og kutte ut dagsoving. Vår jente som nå er 19mnd kunne sove opp til 3timer i bhg, nå har vi gradis kuttet ned til 1t. Hun er gretten når hun vekkes, men sånn er det bare. Sover mye bedre på natten! Det er verdt et forsøk! Tror 2t er lenge for endel på den alderen, vet i alle fall at mange på barselgr var nede i en halvtime eller time.

Lykke til!

Skrevet

Vår gutt på 18 mnd åkner 05.00. Vi løser det ved å ta han inn til oss, da kan han sove til 07.00. Han sove 11/2 på dagen, men tror vi må kutte ned til 1 time snart. For han også begynt å bruke lenger tid ør han sovne på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...