Gå til innhold

Spent for første kontroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal på første kontroll på tirsdag, når jeg er 8+2. Hvordan kan legen da finne ut at alt står bra til??? Og kan legen vite det HELT sikkert? Hva er det som evt. kan gi indikasjoner på at noe er feil? Er så sykt bekymret, og tenker at det eneste som kan betrygge meg nå er å høre eller se det lille hjertet slå...

Annonse

De kommer ikke til å lytte etter hjertelyd eller ta ultralyd på en vanlig sjekk. De tar en graviditetstest, sjekker urinen og kanskje en blodprøve. Utover det sjekker de ikke noe med babyen. De kan ikke vite at alt er bra, og skulle noe gå galt, så er det ikke noe de kan gjøre med det. Dersom du ønsker bekreftelse på at fosteret lever, så må du bestille privat ul, med mindre legen finner at du er i risikogruppe og rekvirerer det for deg.

Jeg skal bestille time til UL på volvat, forrige svangerskap hadde jeg tidlig ul på Majorstuaklinikken, men har nå flyttet til Østfold så da faller valget på Volvat. For meg er det viktig at de kan fortelle meg at ting ser bra ut, vet at det ikke er 120 prosent, men velger å gjøre det :)

Lykke til med hva du velger :)

Da har jeg også vært til legen, men hun gjorde INGENTING! ?

Jaja, er jo bare litt over 8 uker, og ikke var det fastlegen jeg kom til heller, men en turnuslege som tydeligvis ikke hadde peiling på svangerskap. Hun skrev i hvert fall ut en sykmelding for meg da... P.g.a. kvalmen..

Trodde jeg automatisk ville få ny time til skikkelig kontroll, men det måtte jeg visst ordne selv, til uke 12.

Glad jeg skal på tidlig UL i ettermiddag, så får jeg i hvert fall se hvordan alt står til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...